וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאהו משתחררים מהנז"ק?

דידי חנוך

20.9.2006 / 16:26

יאהו התחילו למכור אלבום שלם של הזמר הצעיר ג'סי מקארטני ללא כל מגננת נז"ק/DRM. האם כך מתחילה המהפכה?

עד כה היתה המוזיקה ללא מגבלות נז"ק נחלתם של לייבלים עצמאיים וזמרים פחות ידועים. והאתרים שמכרו אותם היו בדרך כלל אתרים עצמאיים. האתר הגדול ביותר שמוכר מוזיקה בקובצי mp3 ללא מגבלות שימוש הוא emusic, שמוכר רק שירים של לייבלים עצמאיים.

יאהו, ענקית האינטרנט ומפעילת השירות המצליח Yahoo!Music, מנסה לשנות את כל זה. זה התחיל ביולי כשהם מכרו שיר של ג'סיקה סימפסון כקובץ mp3. וזה ממשיך עכשיו עם ג'סי מקארטני.

מקארטני הוא אמן צעיר ומצליח מאד בקרב בני נוער אמריקאיים. הוא אמן מסחרי לכל דבר ועניין שהמוזיקה שלו משווקת על ידי Hollywood Records, לייבל מסחרי ששייך לחברת דיסני.

יאהו טענה בהודעה לעיתונות שהיא מנסה מזה זמן מה לגרום לחברות המוזיקה למכור מוזיקה ללא נז"ק. מכירת מוזיקה נטולת נז"ק מאפשרת ליאהו למכור שירים כך שגם משתמשי אייפוד יוכלו להשתמש בהם, ולא רק בעלי נגנים התואמים את PlaysForSure של מיקרוסופט.

ברוכים הבאים לאינטרנט, Hollywood Records

ההצלחה של האלבום הזה יכולה להיות מבחן מעניין. יאהו מוכרת אותו גם ב-mp3 וגם ב-wma. ואפל מוכרת אותו ב-iTunes. אין ספק שמכירה מוגברת של פורמט ה-mp3 יכולה לסייע בשכנוע חברות שהגיע הזמן להתחיל להפיץ את המוזיקה שלהם ללא המגבלות הכובלות שחביבות עליהן כל כך.

בראיון ל-Variety התבטא סמנכ"ל השיווק של Hollywood Records באופן שמראה שיכול להיות שחלק מתעשיית המוזיקה החל להתעורר ולהבין מה קורה: "אנחנו מנסים להיות מציאותיים. הסינגל של ג'סי כבר נמצא ברשת ולא אנחנו העלינו אותו. פירטיות מתרחשת, ולא משנה מה אנחנו עושים. אז ננסה לראות איך יצליח האלבום של ג'סי ואז נחליט איך להתקדם עם אמנים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully