וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל גור המציא את יוטיוב

רויטרס ודידי חנוך

21.9.2006 / 11:24

יאהו ו-Current TV, ערוץ הטלויזיה של סגן נשיא ארה"ב לשעבר אל גור, השיקו השבוע שירות וידאו שמיועד לצעירים

השירות החדש, המכונה Yahoo Current Network, יכלול גם סרטונים שהופקו מקצועית וגם תוכן שנוצר על ידי גולשים. החברות אמרו שהכנסות השירות יופקו ממפרסמים. המהלך התבצע בעקבות העלייה הדראסטית בפופולריות של שירותי שיתוף וידאו כגון יוטיוב, וממשיך את האסטרטגיה של יאהו של יצירת קהילות אינטרנט סביב תחומי עניין.

Yahoo Current Network הושקה עם ארבעה ערוצי אינטרנט שעוקבים אחר טרנדים חמים, חדשות ספורט, מכוניות לוהטות וחופשות אקזוטיות. הרשת אמורה להתרחב לשמונה ערוצים עד סוף שנת 2007. מפיקת אחד הערוצים היא מדליין סמיתברג, שהיתה בין יוצרי הדיילי שואו עם ג'ון סטיוארט.

ערוץ Current TV הושק בשנת 2005 במטרה מוצהרת לפנות לקהל צעיר ולתת לו במה להשפיע על הדרך בה נסקרות חדשות. הרשת אומרת שכשליש מהשידורים הטלויזיוניים שלה מיוצרים על ידי צופים.

פרשנות

המהלך הזה הוא מהלך כמעט מתבקש מצידה של Current TV. הערוץ זכה לקיטונות של בוז כשהודיע עם השקתו שתוכן צופים יהווה חלק משמעותי מהתוכן שלו, אבל זה היה בעידן שלפני יוטיוב. כיום, וידאו שנוצר על ידי גולשים/צופים הוא הדבר החם ביותר ברשת.

השירות החדש משתלב כחלק מ-Yahoo Video והוא רק עוד נדבך מני רבים בשירות הוידאו של יאהו, כחלק ממאמציה לתפוס מקום מרכזי בשוק הוידאו המקוון, שוק בו יש כיום שחקנית גדולה אחת (יוטיוב) ואינספור מתחרות שחלקן באות מבית גדול (גוגל וידאו, יאהו וידאו, SoapBox החדש של מיקרוסופט) חלקן נרכשו על ידי בית גדול (Grouper שנרכשה על ידי סוני, iFilm שנרכשה על ידי MTV) וחלקן - כמו יוטיוב - עדיין עצמאיות (Revver, לדוגמה).

שוק הוידאו הוא שוק רווי כעת, עם יותר מדי שחקניות גדולות. הצעד של יאהו, שבו היא מקבצת מתחרות פוטנציאליות - וברור ש-Current היו מעלים אתר דומה גם בלעדיה - תחת כנפיה, נראה כצעד נכון לקראת תחילת תהליך הדילול שבו ייסגרו כמה מהמתחרים, וחלקם ימצאו את מקומם כאתרי נישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully