וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ה-DRM שבור וישן"

24.9.2006 / 16:47

כך תיאר מייסד חברת ביטורנט אשווין נאבין את הנז"ק, טכנולוגיית הגנת הקבצים החביבה על חברות המדיה

בראיון ל-IDG News אמר אשווין נאבין, אחד משני מייסדי חברת ביטורנט (יחד עם בראם כהן, מפתח הטכנולוגיה) שאבד הכלח על טכנולוגיית הנז"ק, ושהיא צפויה להיות מוחלפת על ידי הורדות חינם עם פרסומות.

הדברים נאמרים זמן קצר לאחר שהוכרז ששירות הורדות הוידאו המתקרב של Bittorrent.com ימכור קבצים עם נז"ק (ניהול זכויות קניין). אבל נראה שנאבין רואה בנז"ק כורח זמני, עד שחברות המדיה יבינו את הרווח הצפוי להן ממכירת קבצים נטולי מגבלות בהם ניתן לצפות במגוון רחב בהרבה של מכשירים.

אומר נאבין: "הסיבה שנז"ק רע לספקי תוכן הוא שהוא בדרך כלל קושר את המשתמש לפלטפורמה חומרתית אחת, כך שאם אני רוכש את כל התוכן שלי ב-iTunes, איני יכול להעביר אותו לסביבת חומרה אחרת או למערכת הפעלה אחרת".

נאבין אמר גם בראיון ששירות ההורדות של ביטורנט יהיה שונה משל אמזון ושל אפל בכך שטכנולוגיית ביטורנט תאפשר הורדות מהירות יותר, ושהחברה תמכור תוכן שהמתחרות לא מוכרות, כגון סרטים ותוכניות טלויזיה מרחבי העולם.

החברה משוחחת עם חברות חומרה בנוגע ליצירת מכשירים בהם תהיה יכולת מובנית להוריד תכנים בטכנולוגיית ביטורנט באמצעות השירות. החברה הראשונה שהכריזה על מכשיר שכזה היא ענקית החומרה Asus.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully