וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלולרי הנחשק בעולם

דידי חנוך

26.9.2006 / 20:46

נוקיה חשפו מכשירים חדשים, וביניהם N95, שהפך אוטומטית לטלפון הנחשק בעולם: סליידר כפול עם מצלמת 5 מגפיקסל

נראה שנוקיה החליטו לקחת ברצינות את הנפילה במעמדם בארצות הברית. בכלל העולם הם אמנם במקום ראשון די בטוח, אבל בארצות הברית עקפה אותם מוטורולה בסיבוב עם מכשירי RAZR השונים.

הדבר עליו נוקיה בונים כקלף מנצח הוא מולטימדיה. כשהם אמרו בארוע לפני מספר חודשים שהמכשירים החדשים שלהם הם "מחשבי מולטימדיה", זה נשמע קצת מצחיק. אבל מבט בנתונים של N95, הטלפון עליו הכריזו היום ואשר יושק בתחילת 2007 (כנראה גם בארץ), אומר שהפינים האלה רציניים.

נוקיה הכריזו בארוע שלהם על שני מכשירים חדשים בסדרת N שלהם, ועל גרסאות חדשות לשלושה מכשירים קיימים, ביניהם N73.

טלפון או נגן?

שלושת המכשירים המשודרגים הם N70, N91 ו-N73. שלושת החדשים שחורים ויפים, ומצוידים באחד הדברים להם ציפינו מזה זמן רב מנוקיה: חיבור לאוזניה סטנדרטית. עם המכשירים האלה ניתן יהיה להשתמש בכל זוג אוזניות שתרצו. זה לבדו שווה בקבוק שמפניה (בהנחה שנקבל כאן בארץ את הגרסה המשודרגת של N73). גם הדיבורית/אוזניה הקיימת זכתה לשדרוג, עם מקשי מוזיקה ייעודיים.

N91 הוא המשודרג מבין השלושה. נפח הכונן הקשיח שלו הוכפל ל-8 גיגה, והוא מסתנכרן עם מדיה פלייר, ממש כמו נגן מוזיקה "סטנדרטי". הוא גם זכה למקשי מוזיקה ייעודיים, והצבע השחור גורם לו להראות קצת פחות מכוער. מסתבר שגם זה חשוב.

N73 במהדורת המוזיקה הוא אותו המכשיר עליו הרעפנו שבחים, אבל הוא מנגן כיום מגוון רחב יותר של פורמטים (AAC, AAC+, eAAC+, WMA) בנוסף ל-MP3 הסטנדרטי. וגם הוא יפה יותר בשחור.

N70 הוא החלש מבין השלושה, אבל הקומפקטי והיפה מביניהם. הוא גם יהיה הזול מביניהם, וזה משמעותי בשווקים בהם סביר שהוא ישווק. השלושה יעלו באירופה 550, 450 ו-350 יורו לפי הסדר בו הזכרנו אותם.

הקטן בחבורה

N75 החדש הוא קטנצ'יק יחסית לאחיו. מכשיר הצדפה שוקל 123.5 גרם, ומימדיו 9.5 סנטימטר אורך, 5 סנטימטר רוחב ו-2 סנטימטר עובי. אף אחד לא יתבלבל בינו לבין אייפוד נאנו, אבל הוא קטן יחסית לשאר. הוא תומך בכל הפורמטים שהם מנגנים. יש לו מצלמת 2 מגפיקסל ואת רוב המאפיינים ששיבחנו ב-N73. אבל כאמור, החידוש שבו הוא במימד האסתטי.

היהלום שבכתר

אילן גרינבוים, מנכ"ל יורוקום ישראל, אוהב לכנות מכשירים בשם "היהלום שבכתר". במסיבת עיתונאים שנערכה לאחרונה, הוא השתמש בביטוי כשתיאר גם את E61 וגם את N73. אבל N95 ראוי לשם. רשימת הפיצ'רים שלו גורמת לריר לנזול מפי באופן בלתי נשלט. זה נהיה די מביך. שימו לב:

* GPS מובנה
* דור 3.5 בטכנולוגיית HSDPA
* WiFi בטכנולוגיית 802.11b/g
* יציאה לטלויזיה
* 160 מגה זיכרון פנימי + כרטיס MicroSD
* מצלמת *5* מגפיקסל, שאמורה לצלם וידאו באיכות טובה מהמצלמה המדהימה של N93
* סליידר דו כיווני. כיוון אחד למקשי טלפון, כיוון שני למקשי מולטימדיה.

אני נכנע. אני מרים ידיים. זה לא מכשיר טלפון. זה מחשב מולטימדיה... ובמסיבת העיתונאים האחרונה שלהם, מנכ"ל יורוקום אמר שהוא מגיע לארץ. אני אפילו לא רוצה לחשוב על כמה זה יעלה, אבל אם הפרוטה מצויה בכיסכם? זה הולך להיות שווה את זה.

  • עוד באותו נושא:
  • נוקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully