וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדר ונקיון

1.10.2006 / 11:20

איך תעבירו את החג? מה דעתכם לעשות קצת סדר במחשב? או לנקות אותו? כמה טיפים טובים לחג, ועוד הצעה אחת מחרידה

יום כיפור הגיע, חג לאילנות. טוב, אולי לא, אבל יש משהו נכון במשפט התלוש-מהמציאות הזה – אם אתם לא יצורים מעולם הבוטניקה, שרק שמחים ליום בלי מנגליסטים ששורפים לכם את החברים ומלכלכים לכם את הבית, כנראה שיום כיפור הוא לא ממש חג בשבילכם. מילא יממה שלמה בלי אוטו (שנינו יודעים שגם אם אתם כופרים והיום הזה לא אומר לכם כלום, אתם עדיין קונפורמיסטים מכדי לנסוע בו) ובלי פאבים, אבל הפיכת ערוצי הטלויזיה השונים ליצירות טבע דומם יכולה להוציא משלוותה אפילו את הדלאי-לאמה של החילונים.

אז מה עושים, אתם שואלים? בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. הייתי ממליץ לכם לקרוא ספר, למשל ספר של ניל גיימן אשר יגיע לארץ בעוד כשבוע לפסטיבל אייקון, אבל כאן זה וואלה!מחשבים, ולכן נפלה בחלקי המטלה המוזרה לקשר בין 24 שעות של חופש מהחיים לבין קופסאת הפח שמאפשרת לכם לקרוא שורות אלה. ואם כבר לכתוב, אז שיהיה גם מועיל.

למתחילים: תעשו סדר

גם אם אתם אובססיביים בצורה כפייתית לגבי נקיון, אזור השולחן בו מונח מחשבכם תמיד יהיה פחות נקי מכפי שהוא יכול להיות. אם אתם לא מאמינים לי, תסתכלו סביב. ניירות וספרים מיותרים יימצאו כמעט על כל שולחן מחשב, פשוט כי לעיתים קרובות מאוד זהו שטח עבודה. אם ברגעים אלה אתם מגכחים לנוכח שולחן מצוחצח וריק מתוכן, מחקו בבקשה את החיוך הזדוני מהפנים והסתכלו על מדף\כוננית הדיסקים שלכם. עכשיו עברו עליהם אחד-אחד, וודאו שאין לכם קופסאות ריקות (מזל טוב, איבדתם דיסק!) או קופסאות בעלות יותר מדיסק אחד (מזל טוב, מצאתם את הדיסק שאיבדתם!). אם גם זה בסדר, אני מוריד בפניכם את הכובע המטאפורי שלי, ותוהה אם הדיסקים שלכם מסודרים לפי סדר כרונולוגי. אם כן, אמא שלי רוצה להחליף אותי בכם.

לאחר מכן, תסתכלו על הכבלים מאחורי המחשב. כאן אמנם אין מקום לבלבול – כמעט לכל כבל יש כניסה ייעודית משלו, אך כבלים מבולגנים עלולים להיות מקור לצרות. משיכה חזקה בכבל המקלדת עלולה לגרום לכך שהצליל ייעלם ותתחילו לתהות שמא קרה משהו לכרטיס הקול או אולי מערכת החלונות עושה צרות. אם נראה לכם שהפסקה הזאת תלושה מהמציאות ואין סיכוי שזה יקרה למישהו, כדאי שתדעו שבמקרה כזה בדיוק נתקלתי כבר שלוש פעמים במהלך תיקון מחשבי חברים.

ואל לנו לשכוח את המקלדת. פני השטח שלה אולי נראים טוב, אך מי יודע מה קורה בפנים? שיערות, פירורים, חתיכות נייר וכל שאר הדברים הם סיבה טובה לפרק את המקלדת (רק רשמו איפה כל מקש היה קודם) ולנקות אותה טוב טוב.

למתקדמים: נקו את המחשב שלכם

חושבים שסידור משטח העבודה קטן עליכם? במקרה כזה כדאי שתבדקו אם המחשב עצמו מצריך סידור. אמנם האינטרנט הוא מאגר אינסופי של כלים לניקוי המחשב, אך לפני שאתם מסתערים על הרשת כדאי שתנסו להסתפק במועט. מערכת החלונות (משתמשי לינוקס לא קוראים כתבות מטופשות על ניקוי מחשב! משתמשי לינוקס פותרים את הבעיות שלהם בעצמם!) מספקת לכם מספר כלים שיוכלו לנקות את המחשב שלכם, כשהראשי בהם הוא כפתור המחיקה. ברצינות, אנשים, אתם כבר לא צריכים את העונה האחרונה של "באפי" על המחשב. תקנו את הדיוידי. או, אם אתם פיראטים גאים שלא רוצים לשלם תמלוגים ליוצרי התוכן, צרבו את הכל על דיסקים. ככה תוכלו להוריד את כל העונה של "סטודיו 60" בלי לחשוב מה למחוק.

לאחר מכן, כנסו ללוח הבקרה והכנסו לעולם הנפלא ששמו "Add or Remove Programs". כאן תוכלו למצוא את התוכנה שהתקנתם כדי לערוך סרטוני וידאו ביתיים – פרוייקט משפחתי שזנחתם מזמן, ותגלו כי בעבור הסרתה תקבלו עוד 200 מגהבייט פנויים בשביל הפרוייקט החדש – סידור תמונות דיגיטליות של החתול.

אם גם זה לא מספיק, ואתם ידעתם שזה בא, פורמט! פעולת הקסם שפותרת את כל בעיות התוכנה במחשב, מתוקף ההגיון הפשוט של אין קבצים – אין בעיה, אך עלולה להביא לתוצאות הרסניות למדי. לפני שאתם מפרמטים, מן הסתם תזכרו לגבות את כל הקבצים שאתם צריכים, אך מה עם מסדי נתונים? החל מאאוטלוק ועד לסימניות של פיירפוקס, כמעט לכל מסד נתונים יש אפשרות ייצוא, "Export" בלעז. חברו את הידע הזה עם הידיעה שגם אם תתקינו את מערכת ההפעלה מחדש בלי למחוק, תתקשו מאוד להכנס לתיקיית "מסמכים שלי" או לאאוטלוק הישן שלכם, וקיבלתם צעד הכרחי לפני פרמוט.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

למטורפים: הרסו את המחשב שלכם

יש הרבה מאוד דברים טיפשיים שבעל מחשב יכול לעשות, ואם חשבתם ששימוש במקלדת אלחוטית בתור מגש אוכל הוא בתקרת הסקאלה, חשבו שוב. החבר'ה הנחמדים ממיקרוסופט מציעים לנו כבר כמה חודשים להפוך לעכברי מעבדה בשביל מערכת ההפעלה החדשה שלהם – חלונות ויסטה. מערכת ההפעלה הזאת נמצאת כרגע בשלבי הפיתוח האחרונים, אך התקנתה עדיין מסכנת אתכם ואל כל בני ביתכם המשתמשים במחשב. מעבר להיותה בלתי-יציבה, קיימת בויסטה גם בעית תאימות קשה עם תוכנות אשר הותאמו לחלונות XP, ואפילו הממשק אשר אמור להתגבר על הבעיה מפשל לעיתים קרובות מאוד. אבל מה, אם הדבר החשוב בשבילכם זה הצד הויזואלי, והמזוכיזם שלכם מרקיע שחקים, התקינו את הויסטה – אולי תצטערו על כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully