וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויסטה פירטית תושבת

רויטל סלומון

5.10.2006 / 10:59

בתחילה, יושבתו מאפיינים מסוימים במערכת ההפעלה; לאחר מכן, כבר לא ניתן יהיה להשתמש בתוכנות ולפתוח מסמכים

פיראטיות התוכנה כנראה באמת מטרידה את מיקרוסופט, שהחליטה להעלות את המאבק בה לדרגה חדשה. מיקרוסופט הודיעה כי במערכת ההפעלה החדשה שלה, ויסטה, יותקן יישום שישבית מחשבים של משתמשים שברשותם עותק בלתי חוקי של המערכת.

בשלב ראשון, היישום יגביל מאפיינים מסוימים במערכת ההפעלה, ואם תוך 30 יום המשתמש לא יזין קוד חוקי של ויסטה לתוך המערכת, המערכת תעבור למצב של "פונקציונאליות נמוכה", כך להגדרת מיקרוסופט.

במצב כזה, המשתמש יוכל לגלוש באינטרנט באמצעות הדפדפן ולהשתמש בדואר אלקטרוני מבוסס רשת, אבל הוא לא יוכל להפעיל תוכנות כמו אאוטלוק או לפתוח מסמכים שנמצאים במחשב.

לדברי החברה, היא לא תשבית לחלוטין את המחשבים ה"עבריינים", אבל אין ספק שמדובר בהתנהגות תקיפה הרבה יותר כלפי הפיראטיות, לעומת הצעדים שנקטה מיקרוסופט עד כה.

הטקטיקות החריפות של מיקרוסופט עלולות לגרום למשתמשים רבים להימנע מלשדרג את מערכת ההפעלה שלהם מ-XP לוויסטה. עוד לפני שיצאה רשמית, מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט לא מתקבלת באהדה רבה, והיא סופגת חצי ביקורת מכל הכיוונים. בין השאר, נטען כי המערכת לוקה בבעיות אבטחה חמורות וכי היא דורשת משאבים כה עצומים מהמחשב, כך שמי שירצה להתקינה ייאלץ לשדרג את המחשב שלו או אף לרכוש חדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully