וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום סקרים: ויסטה

12.10.2006 / 12:15

שאלנו אתכם מתי (ואיך) תתקינו את ויסטה ומה מפחיד אתכם במערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט. עניתם

לפי הסקרים שלנו, רובכם תתקינו בסופו של דבר ויסטה במחשב. אבל לא מיד, ולא בכסף. ואמרתם גם מה מפחיד במערכת ההפעלה

בסקרים הלא מדעיים שלנו, דבר אחד ברור: הפירטיות שולטת בכיפה בכל הנוגע לתוכניות המשתמשים העתידיים במערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט. 60 אחוז מהעונים אמרו שיתקינו ויסטה במחשבם בשלב כלשהו, ומתוכם 45, כלומר 75 אחוז מהעונים, אמרו שיתקינו ויסטה במחשבם באופן פירטי.

מצבה של מיקרוסופט טוב יחסית בקרב הגל הראשון של המתקינים. 11 אחוז מבין המשיבים (18 אחוז מבין המתכננים להתקין), כתבו שיתקינו פירטית ברגע שויסטה תצא לשוק. לעומתם 5 אחוז (13 אחוז מבין המתכננים להתקין) ירכשו ברגע שהתוכנה תצא לשוק. זה אומר שמבין אלה שיתקינו ברגע היציאה לשוק, 31.25 אחוז יתקינו פירטית. זה לא נתון נהדר, אבל הוא טוב יותר מהנתון בקרב אלה שיחכו שמיקרוסופט יפתרו כמה מהבאגים.

44 אחוז מהמשיבים - 77 אחוז מבין המתכננים להתקין - אמרו שיחכו שכמה באגים ייפתרו. מאלה, 34 אחוז אמרו שיתקינו פירטית ו-10 אחוז שירכשו חוקית. דהיינו, רק 22 אחוז מבין אלה שיחכו מתכננים לרכוש את מערכת ההפעלה בכסף לעומת 78 שיתקינו פירטית.

התחושה שלנו היא שהמתקינים הפירטיים פשוט יודעים שלא יזכו לתמיכה למערכת ההפעלה הפירטית שלהם, ולכן הם מעדיפים שבאגים ייפתרו לפני התקנתה. הרוכשים בכסף, לעומתם, יודעים שייזכו לתמיכה במקרה של תקלה, ולכן אחוז גדול מביניהם יתקינו מיד. ובכל מקרה, רוב ברור יודע שמערכת הפעלה חדשה פירושה מערכת הפעלה עם בעיות. בכל מערכת חלונות של מיקרוסופט, הגרסה הראשונית היתה רוויית בעיות, כך שנראה שהמחכים יודעים מה הם עושים.

מבין אלה שאמרו שלא ייגעו בתוכנה עם מקל, יש רוב בקרור למשתמשי XP. כמובן שהנתונים האלה יכולים להיות קרובים למציאות רק בתקופםפה המוקדמת לקיומה של מערכת ההפעלה. סביר להניח שרובנו נתקין ויסטה בסופו של דבר, השאלה היא מתי ואיך.

אתם מ-פ-ח-ד-י-ם

הסקר השני עסק בסיבות לחשש מויסטה. התשובה הפופולרית ביותר היתה מעט פרדוקסלית: 34 אחוז אמרו שהם מפחדים מויסטה כי היא מערכת ההפעלה הבאה של מיקרוסופט. זה היה הגיוני יותר אם נתח השוק של מיקרוסופט בתחום מערכות ההפעלה היה קרוב ל-66 אחוז.

במקום השני, עם 18 אחוז, נמצאת תשובה בה עסקנו לאחרונה: המגננות המופרזות של מיקרוסופט נגד פירטיות. כלומר העובדה שאם מערכת ההפעלה מחליטה שהיא פירטית, היא תפסיק בהדרגה לעבוד. זה פחד סביר מאד. זה בהחלט אחד הדברים שהופכים את ויסטה לדבר מאיים באופק מבחינתנו.

במקום השלישי (עם 16 אחוז) נמצאות דרישות המערכת. זה כבר קצת פחות סביר בעינינו. כל מחשב סביר שתקנו כיום מסוגל להריץ גרסה כלשהי של ויסטה. כל מחשב שמסוגל להריץ משחקים חדשים יסתדר עם ויסטה בלי בעיה. אנחנו סבורים שהדיבורים על דרישות המערכת של ויסטה מופרזים. ויסטה, עם כל הבעיות שיש לנו איתה, היא מערכת הפעלה מרהיבה חזותית. ובשביל ממשק שקוף ויפה, צריך כוח. אם אתם לא רוצים את ממשק Aero היפה, דרישות המערכת צונחות.

הסיבה מספר אחת לפחד מויסטה כרגע נמצאת רק במקום הרביעי, עם 13 אחוז. הבאגים של מערכת הפעלה חדשה - אותם באגים שיגרמו ל-44 אחוז מהמצביעים בסקר הקודם (ו-77 אחוז מהמתכננים להתקין ויסטה) לחכות עם ההתקנה - זכו כאן לאחוז נמוך בהרבה. אנחנו מניחים שזה בגלל שזה לא הדבר המפחיד ביותר בויסטה בעבור רובכם, אבל אין ספק שזה שיקול בעבור רבים מהמצביעים.

שני סעיפי הפיקוח והמגבלות הגיעו לשני המקומות האחרונים. יחדיו הם היו מגיעים למקום השני. חלונות ויסטה צפויה להיות מערכת ההפעלה הראשונה שנכתבה מתוך מחשבה שיצרני מערכת הפעלה יכולים ורשאים לשלוט במה שמותר לכם להתקין ולצפות ולשמוע במחשב האישי שלכם. זהו תחום שסביר שנסקר כאן בהרחבה עם השקת ויסטה, וסביר שככל שהמודעות למגבלות המובנות תגבר, כך גם התגובה להן תתחזק.

בשורה התחתונה (ככל שיכולה להיות שורה תחתונה בסקר לא מדעי), אין ספק שויסטה מושכת ומפחידה כאחד. היא תהיה יפה יותר, חזקה יותר וכנראה טובה יותר. אבל היא באה בחבילה עם תכונות שרבים מהמשתמשים רואים כמאיימות מאד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully