וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה: Nokia E61

דידי חנוך

16.10.2006 / 11:10

הטלפון העסקי החדש של נוקיה הוא סוס עבודה שנועד לאנשי עסקים ומספק תמורה מלאה למחירו היקר

בשבוע שבו השתמשתי ב-E61 הייתי זקוק מאד למכשיר שהוא סוס עבודה. SMS, אינטרנט, שיחות, יצירת מסמכים ושימוש בהם מחוץ למשרד... כל אלה ועוד הועמדו למבחן אמיתי בשבוע הזה. ולמרות שספקיות השירות בארץ לא תומכות בכמה מהמאפיינים המתקדמים יותר של המכשיר, כל מה שכן עובד עבד מצוין.

הבה נבדוק את היכולות האלה, כל אחת בתורה.

גלישה

זוכרים את מה שנכתב כאן על הדפדפן של N73? ובכן, זה אותו הדפדפן, אבל עם מסך גדול יותר. זה עדיין דפדפן מרהיב שמסוגל לגלוש בכל אתר ברשת. הוא מבוסס עיצובית על ספארי של המק, והוא מעולה.

מצלמה

אין. נוקיה הוציאו לשוק שני טלפונים כמעט זהים: E61 ואחיו E62. באחד יש מצלמה ובשני אין. לישראל הגיע E61 נטול המצלמה. הסיבה להיעדר המצלמה היא שזהו טלפון עבודה, והפחד מריגול תעשייתי וכיו"ב. בכל מקרה, אין כאן מצלמה. זה טלפון רציני לאנשים רציניים שלא מצלמים כל מה שהם רואים בסלולרי שלהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מערכת ההפעלה

הו, סימביאן S60 גירסה 3, כמה שאני אוהב אותך. עדיין אין הרבה תוכנות לגירסה החדשה של מערכת ההפעלה הסלולרית של נוקיה, אבל יש יותר בכל יום ובכל שבוע. וכשההיצע יתקרב להיצע הקיים לגרסאות הקודמות, הרי שתהיה לנו מערכת הפעלה סלולרית מהירה מאד, יציבה מאד, עם המון תוכנות. מיום ליום הופכים טלפונים סימביאנים שעובדים במערכת ההפעלה החדשה למחשבים קטנים יעילים יותר ויותר.

הממשק

הממשק בטלפון עסקי קצת שונה מזה של טלפון צרכני רגיל, ולוקח קצת זמן להתרגל אליו. מקשי החיוג מוטמעים במקלדת המובנית, וזה יכול להיות מבלבל לפעמים כשמחייגים בדחיפות. אבל ברגע שלומדים את רזיו, הממשק של E61 מהנה ונוח מאד. המקשים במקלדת גדולים יחסית ונוחים לשימוש. לאחר כמה ימים, הקלדתי בה במהירות שעדיין לא משתווה למהירות ההקלדה במקלדת של מחשב, אבל מהירה בהרבה מכל מה שניתן לעשות במכשיר טלפון רגיל.

מולטימדיה

E61 מצויד באותו נגן מוזיקה מצוין שנמצא גם ב-N73. יש למכשיר גם רשמקול שעובד היטב בתור טייפ מנהלים. חבל שאין רדיו לנסיעות ארוכות, אבל היישומים הקיימים הם הטובים ביותר בתחומם.

יישומים אלחוטיים

התקנת נקודת גישה אלחוטית וחיבור המכשיר לרשת האלחוטית הביתית שלי היתה קלה מאד. צריך רק לציית להוראות חוברת ההפעלה ותוך זמן קצר יש לכם נקודת גישה אלחוטית. מרגע שהתקנתי אותה, היא עבדה מצוין, וכל שימושי האינטרנט הביתיים במכשיר הפכו לחינמיים.

למכשיר יש יישום טלפון אינטרנטי מובנה. ספקיות השירות בארץ עדיין לא מציעות שירות תואם, אבל ניתן להשתמש ביישום צד שלישי כגון Gizmo. זה מאפשר לכם להשתמש בטלפון הסלולרי שלכם בבית כדי להתקשר בחינם לכל טלפון בזק בישראל, ובשישים מדינות אחרות - כל זאת בתנאי שיש לכם אינטרנט אלחוטי בבית, כמובן. יש הסבר מפורט בנוגע לשימוש ב-Gizmo בקישור המצורף.

סיכום

E61 לא נועד למשתמש הביתי. זהו סוס עבודה לאנשי עסקים שנועד להתחרות בבלאקברי וב-Q של מוטורולה. לצערי, לא יכולתי לבדוק את יישום Push mail שמתחרה ישירות בשירות המקביל של הבלאקברי, אבל כל מה שנבדק עבד מצוין. מחירו של המכשיר בסלקום 79 ש"ח לחודש, ו-30 ש"ח לחודש לאחר החזרים. מחיר מזומן 2669.87. באורנג' מחירו 69 ש"ח לחודש ללקוחות פרטיים (עם החזר של עד 50 ש"ח למדברים במעל 200 ש"ח לחודש). מחירו לאנשי עסקים 59 ש"ח ו-30 ש"ח למדברים מעל 100 ש"ח בחודש. זהו מכשיר זול במידה ניכרת מהבלאקברי שמציע את כל מה שהמכשיר של RIM מציע ויותר. יהיה מעניין להשוות אותו עם ה-Q כשזה יושק ברשת פלאפון, אבל נכון לעכשיו זהו הטלפון העסקי המומלץ בשוק.

  • עוד באותו נושא:
  • נוקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully