וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלוח מאמריקה

17.10.2006 / 12:30

פעם היינו זקוקים לדוד או דודה מאמריקה כדי לזכות במוצרים מהארץ המובטחת. היום יש אתרים שעושים את זה

יש לי אייפוד חדש, דור 5 וחצי. אל תחשבו שבאתי להתרברב, זו לא המטרה של הכתבה הזאת – זה הבונוס. העניין בו נעסוק היום הוא הדרך בה השגתי את האייפוד שלי, ולמה לקנות דברים דרך האינטרנט בארצות הברית זה עסק קל יחסית, אפילו אם המוכר מסרב לשלוח את מרכולתו אל מחוץ ל-50 המדינות המיוצגות על ידי כוכבים בדגל האמריקאי.

להסתכל שמאלה וימינה לפני שקונים

אך קודם כל, למה בכלל כדאי לקנות דברים בחנויות אמריקאיות? מלת המפתח כאן היא מבחר: מבחר חנויות שמתחרות על לקוחות בעזרת מחירים אטרקטיביים, כמו גם מבחר מוצרים הגדול בהרבה מזה בישראל. לא מדובר רק על אלקטרוניקה – בגדים ואף ריהוט מוצעים בארה"ב לעיתים קרובות מאוד במחירים נמוכים.

לפני הקניה, בכל זאת שווה לבדוק את השוק הישראלי. אתרים כמו זאפ מציעים השוואות מחירים בחנויות מקוונות ברחבי הארץ, וקורה שמוצר זה או אחר לא שווה את דמי היבוא.ואם בדמי יבוא עסקינן, אל תשכחו לבדוק את מחשבון המיסים של המכס הישראלי, אשר כולל בתוכו לא רק קשת רחבה של מוצרים ודגמים ספציפיים, אלא גם מדריכי יבוא ורשימת מוצרים אותם לא תוכלו להביא לארץ. אחרי הכל, לא תרצו לעבור את טרחת ההזמנה בשביל לגלות שהמכס החרים לכם את החבילה או דורש אישורים מיוחדים. אגב, מוצרים שערכם נמוך מ-50$, פטורים ממכס.

השוואה הוגנת

אם בכל זאת החלטתם לקנות בחו"ל, גם כאן יש אתרים שיעזרו לכם למצוא את המקום. אחד הגדולים והמכובדים שבהם הוא Shopper, השייך לרשת האתרים הענקית Cnet ועוסק בעיקר במוצרי אלקטרוניקה. אתר יותר כללי הוא Pricegrabber, הכולל מאגר עצום של ביקורות על חנויות מקוונות. עם זאת, כדאי לזכור – קניית מכשירי חשמל מלווה, במקרים רבים, בויתור על האחריות. אז הקניה היא, תרתי משמע, על אחריותכם.

מצאתם מוצר, מצאתם אתר, עכשיו צריל לבדוק איך מעבירים את החבילה לארץ. מעטים הם האתרים שיסכימו לשלוח את מוצריהם לישראל במחיר סביר, ובשביל זה בדיוק קמו להן מספר חברות שילוח אשר פתחו סניפים בארצות הברית ומציעות לתושבי ישראל לנתב את קניותיהם לסניפים אלו. לאחר מכן, נשלחות החבילות לארץ הקודש, הישר אל בית הלקוח, כשהתחנה היחידה בדרך היא המכס. שלוש החברות המובילות בשוק כיום הן מאסטופ מבית נטויז'ן, ושתי חברות עצמאיות בשם Ezbuyus ו-USAddress.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

למי יש גדול יותר?

ההבדל במחירים בין שלוש החברות הוא מינורי יחסית כשמדובר במוצרים קטנים (נפח החבילה חשוב, לעיתים קרובות מאוד, בקביעת מחיר המשלוח), וההבדל הגדול הוא בשירותים אותם מספקות החברות. נתחיל מהשוואה קטנה, בחסות מחשבוני העלויות של שלוש החברות. נגיד וקניתי אייפוד חדש (למה נגיד, באמת קניתי), ב-249$ מאתר של חברת אפל, וקיבלתי משלוח חינם בתחומי ארצות הברית.

מאסטופ: לוקחים 21 דולר על המשלוח, אליהם מתווספים 38.595 דולרי מכס, ואחרי כמה ימים יש לי אייפוד חדש ונחמד במחיר כולל 308.095 דולרים. (1,314.02 ש"ח)

EZbuyUS: לוקחים 7.77 דולרים משלוח על כל פאונד (כחצי קילו) של החבילה, כשהמינימום הוא שלושה פאונדים. לכן מחיר המשלוח המינימלי הוא 23.31 דולרים. סה"כ, עם מכס, 311.26 דולרים (1,327.52 ש"ח).

USAddress: כאן כבר יש סיבוך קל, אך מבורך בהחלט. החברה מציעה ללקוחותיה שתי אפשרויות משלוח – ים ואויר. המשלוח בים אמנם אורך כ-30 ימי עסקים, אך עולה כמחצית ממשלוח אויר. זה אומר שאם תוכלו לחכות, תוכלו לקבל את האייפוד בפחות מ-300 דולרים, ואם תתעקשו על משלוח אוירי, תקבלו אותו במחיר של 314.96 דולרים (1,343.30 ש"ח)

בדיקה בזאפ מעלה כי המחיר הנמוך ביותר בו תוכלו למצוא כיום אייפוד של 30 גיגה בארץ, הוא 1,557 ש"ח.

לילה טוב ובהצלחה

ההבדל, איפוא, הוא כשמבקשים לקנות מוצרים גדולים וכבדים, כי כאן יש ל-USAddress ייתרון גדול על שתי מתחרותיה, פשוט כי קיימת אצלם אפשרות לשלוח את המוצר דרך הים. שיקול נוסף הוא שירות הלקוחות, וכאן הייתרון הוא של מאסטופ ו-USAddress,להן נציגויות בישראל.

לשלוש החברות יש אתרי אינטרנט דוברי עברית, בהם תוכלו למצוא לא רק המלצות על חנויות אלא גם שאלות ותשובות נפוצות בנושאי שילוח ומכס. בכל מקרה, כדאי לבדוק את האתרים והמחשבונים של החברות לפני הקניה, כדי להחליט עם מי לעשות עסקים.

עכשיו נשאר לי רק לאחל לכם הצלחה, ולשלוח אתכם לעולם הגדול של הרשת המקוונת. אל תחששו להשוות, להסס ולקנות באתרי אינטרנט, לאחר שוידאתם כי אמינותם אינה מוטלת בספק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully