וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוניברסל תובעת את גרופר

רויטרס ודידי חנוך

18.10.2006 / 12:44

חברת המוזיקה של ויוונדי תובעת את אתר הוידאו של סוני ואת האתר Bolt.com על הפרת זכויות יוצרים

חברת המוזיקה מקבוצת ויוונדי יוניברסל הודיעה ביום שלישי שהגישה תביעה כנגד אתרי הוידאו השיתופי grouper ו-bolt.com על כך שהם מאפשרים למשתמשים שלהם להחליף גרסאות פירטיות של הקליפים של המוזיקאים שלה.

יוניברסל, שבין האמנים שהיא מייצגת נכללים U2, מרי ג'יי בלייג' ומריה קארי, הודיעה שהיא מבקשת פיצויים בסך של עד 150,000 דולר על כל מקרה של הפרת זכויות יוצרים וגם הוצאות משפט. החברה מעריכה שאלפי קליפים נצפו בשני האתרים, דבר שרק האתרים מרוויחים ממנו.

"גרופר ובולט... לא יכולים לצפות באופן סביר שיוכלו לבנות את העסקים שלהם על התוכן שלנו ועל העבודה הקשה של האמנים והיוצרים שלנו ללא רשות ומבלי לפצות את יוצרי התוכן", נאמר על בהודעת החברה.

התביעות מאשימות את Grouper Networks Inc של סוני ואת האתר הפרטי Bolt.com בכך שהם משתתפים באופן אקטיבי בהפרת זכויות יוצרים על ידי כך שהם מעתיקים, משנים פורמטים, מפיצים ויוצרים יצירות המבוססות על יצירות של אמנים של יוניברסל.

התביעה הבהירה גם שיוניברסל שומרת לעצמה את הזכות להוסיף את חברת Sony Pictures לתביעה בהמשך.

החברה מאשימה את גרופר ובולט.קום ב"הפרה המונית" של זכויות היוצרים של יוניברסל, ומשווה את הפרת היוצרים למעשיהם של שירותי שיתוף הקבצים המקוריים, נפאסטר וקאזה, שנאלצו לשלם פיצויים בתביעות דומות.

"הודות לשימוש הנצלני שלו בחומרים המוגנים בזכויות יוצרים... הפך גרופר לאחד האתרים הבולטים ובעלי הערך ברשת", נאמר בתביעה.

גרופא ובולט.קום הם יריבים קטנים יותר של יוטיוב, שנרכשה לאחרונה על ידי גוגל בעבור 1.65 מיליארד דולרים.

מנהל יוניברסל דאג מוריס ציין בעבר את יוטיוב כדוגמה להפרת זכויות יוצרים יקרה. אבל חברת המוזיקה חתמה הסכם זכיינות עם יוטיוב ביום בו הוכרז על רכישתה.

לפי נתוני חברת קומסקור, היו לבולט.קום 8.1 מבקרים בחודש אוגוסט. לגרופר היו 1.8 מיליון בלבד. באותו החודש היו ביוטיוב 72.1 מיליון מבקרים.

פרשנות

קשה להימנע מהתחושה שהתביעה הזאת לא נועדה במקור לאתרים האלה כי אם ליוטיוב. ניסוח כמו "אחד האתרים הבולטים ובעלי הערך ברשת", מתאר בכתב התביעה הנוכחי את גרופר. בעולם האמיתי, גרופר הוא אתר די שולי בעולם הוידאו השיתופי. את יוטיוב, לעומת זאת, המשפט הזה מתאר בדיוק רב. אבל יוניברסל החליטה ככל הנראה שיוטיוב המחודשת קצת גדולה עליה. גרופר היא גם מטרה שנראית נוחה יותר וגם פגיעה ישירה בסוני, מתחרה ישירה של יוניברסל.

יהיה מעניין לעקוב אחר התביעות האלה. אם סוני יהיו מעוניינים בכך, הרי יש לגרופר גב חזק לתביעת נגד ולמאבק משפטי משמעותי. תוצאה של התביעות האלה יכולה להיות משמעותית גם לאתרים אחרים ברשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully