וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום סקרים: וידאו שיתופי

19.10.2006 / 18:09

שאלנו אתכם על אתרי וידאו שיתופיים, ואתם עניתם באופן שאינו משתמע לשני פנים. לפחות בסוגיית האתר האהוב

לכבוד רכישת יוטיוב על ידי גוגל, עסקו שני הסקרים (הלא מדעיים) השבוע באתרי וידאו שיתופי. שאלנו אתכם מה הוא אתר הוידאו השיתופי החביב עליכם, ומה הופך אותו לחביב עליכם. לסקר הראשון היתה היענות יפה מאד, ותוצאה חד משמעית בעליל. השני הביא לתוצאות ברורות פחות.

אוהבים את יוטיוב

55 אחוז מהמצביעים בחרו ביוטיוב כאתר הוידאו השיתופי שלהם. זה לא ממש מפתיע, לאור מעמדו הדומיננטי בתחום בעולם, אבל זה עדיין היה מרשים מאד.

אבל מה שסקרן אותנו היה מעמדם של האתרים האחרים. מביניהם, מטה קפה הישראלי (אך הפונה לשוק הבינלאומי) זכה ל-9 אחוז מהקולות. זה יפה מאד לאתר שנתח השוק העולמי שלו נמוך בהרבה. אבל Metacafe הוא ללא ספק האתר הישראלי בעל היצע הסרטונים הגדול ביותר, והוא זכה לפרסום אוהד בישראל. התוצאה החיובית שלו גם לא היתה מפתיעה.

גוגל וידאו הפתיע לרעה. האתר שפעם היה דומיננטי בתחום הסרטונים המקוונים זכה ל-5 אחוז בלבד מהקולות. נראה שברין ופייג' ידעו מה הם עושים כשרכשו את האתר הגדול בתחום, לפחות מבחינת גולשי וואלה!מחשבים.

פליקס, לעומת זאת, די הפתיע לטובה. 5 אחוזים זה אמנם לא הרבה, אבל זה עדיין ממצב אותו כאתר העברי המוביל בתחום הוידאו השיתופי. נראה שהממשק הנוח יחסית, הדחיפה החזקה באתר האב (תפוז) והאפשרות להטמיע קליפים באתרים אחרים - כמו סרטונים של יוטיוב - עשו את שלהם.

התוצאה הקיצונית ביותר בסקר היתה של היפ, אתר הוידאו השיתופי של סלקום. האתר, שנדחף בפרסום מסיבי ברשת ובפרסומות בטלויזיה עם יוצר הסרטים הפיקטיבי אורן פדלון, זכה לאחוז אחד: פחות ממאה מצביעים מבין 5000 המצביעים בסקר בחרו בו כאתר הוידאו השיתופי החביב עליהם. היפ התקדם מאד בכל הנוגע לממשק ושימושיות מאז השקתו, אבל נראה שלא התקדם מספיק מבחינת הגולשים שלנו.

2 אחוזים הצביעו לאפשרות "אחר". נשמח מאד אם הם יגידו לנו את מי שכחנו בתגובות. ולבסוף, 23 אחוז לא בעניין של וידאו ברשת. תכף נחזור אליהם.

כי ככה בחרתי וזהו

פחות מ-1500 הצביעו לסקר ההמשך, "כך בחרתי את אתר הוידאו השיתופי שלי". ומביניהם בלטו ביותר 39 אחוז שרצו להבהיר שהם לא צופים בוידאו ברשת. אנחנו לא יודעים האם רוב המצביעים הפוטנציאלים לא יודעים מדוע בחרו באתר שלהם או שמא בחרו בו מסיבות שהן שילוב של הגורמים שהוזכרו ואחרים או שיש להם סיבות אחרות לגמרי. גם מאלה שלא הצביעו נשמח לשמוע בתגובות.

מבין אלה שכן הביעו דיעה, היצע הסרטונים זכה (כצפוי) עם 27 אחוז מהקולות. אחריו, עם 16 אחוז, היה סעיף מהירות הורדת הסרטונים. מעניין, ומחזק את הטענה שדחיסת הסרטונים המסיבית של יוטיוב סייעה רבות להצלחתו.

מאפיינים חברתיים מוצלחים זכו ל-2 אחוז בלבד. אנו סבורים שהחשיבות שלהם גדולה יותר מכך, אבל שהיא פחות מודעת. היכולת להגיב ולדרג מושכת אנשים לאתרים, והעובדה שאנשים אחרים מדרגים בשבילך מקלה על מציאת סרטים אטרקטיביים. אבל כנראה שמעטים אומרים לעצמם "תכונות ווב 2.0 של האתר הן הסיבה שאני בו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

למה לא?

ונחזור ל-23 המצביעים בסקר הראשון שלא צופים בוידאו ברשת... למה לא? תודות ליוטיוב, ניתן כיום לצפות ברשת בכל סרטון שאתם יכולים לדמות בנפשכם. ובהנחה שאתם לא מחוברים בחיבור איטי יותר מזחל, הם גם עולים די מהר. יש באתרי הוידאו השונים אינספור סרטונים מצחיקים, מרגשים, כיפיים, עוד ועוד. מכל השאלות שהסקר עורר בנו, זו סקרנה אותנו יותר מכל. אנא ספרו לנו, למה אתם לא צופים בוידאו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully