וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה: אינטרנט אקספלורר 7

22.10.2006 / 10:50

בשבוע שעבר הושק אינטרנט אקספלורר 7. היה שווה לחכות? עכשיו אפשר להתחיל לענות על השאלה

27 באוגוסט 2001 ייזכר לנצח לא רק כאחד הימים האחרונים של החופש הגדול באותה השנה, אלא גם כתאריך השקת דפדפן ה-Internet Explorer 6. הרבה דברים השתנו מאז: מלחמות החלו ונגמרו, ממשלות התחלפו, גזרה נמוכה נכנסה לאופנה וחשפה בפנינו הרבה דברים שלא רצינו לראות, אך האקספלורר נשאר איתן כמו הדיעות של ג'ורג' ווקר בוש ומיושן כמעט כמוהן.

למה מיושן? כי הטכנולוגיה לא עומדת במקום, ואקספלורר החל לסבול מחדירה לשוק של דפדפנים מתקדמים יותר, ובראשם פיירפוקס של חברת מוזילה. אט אט, החלו אנשים להבין שה-e הכחולה היא לא הדרך היחידה בה אפשר להגיע לאתרי אינטרנט, ו-IE החל לאבד מנתח השוק שלו. לפני שנה וחצי נזכרו במיקרוסופט להגיד שהם לא נכנעו, והנשק הסודי שלהם כבר נמצא בפיתוח. עכשיו, סוף סוף, אנחנו זוכים לראות את הגרסה הסופית של הנשק הזה, Internet Explorer 7 שמו.

מהמורות בהתקנה

אז ממה מתחילים? מההתקנה, כמובן. שני דברים דרושים בשביל להתקין את IE7 על המחשב שלכם: עותק חוקי של חלונות XP עם חבילת שירות 2 (Service Pack 2), וגישה למשתמש האדמיניסטרטיבי של חלונות. אם, כמוני, לא ידעתם על הדרישה השניה, יש סבירות שלאחר עשר דקות התקנה, יתברר לכם שלא הכל עבד כמו שצריך, ועכשיו חייבים לאתחל את המחשב בשביל למחוק כל השינויים שנעשו למערכת.

למזלי, לא התייאשתי מהר, והחלטתי להתקשר לשירות הטכני של מיקרוסופט ישראל. לאחר כחצי שעה של תמיכה והמתנה, הותקן הדפדפן החדיש על המחשב ו... ביקש ממני לאתחל את המחשב. האינטגרציה של אקספלורר עם חלונות XP עמוקה יותר, כך מסתבר, מסתם שיתוף פעולה בין מערכת הפעלה לדפדפן אינטרנט.

מתיחת פנים

במיקרוסופט הבטיחו שינויים מרחיקי לכת, וקיימו. אקספלורר עבר מתיחת פנים רצינית לפני הגרסה השביעית, וניתן לראות זאת החל מהרגע הראשון של השימוש בו. ראשית כל, הדפדפן באמת הרבה יותר מהיר מקודמו. אין מה להשוות ביניהם, בכלל. גם מבחינת האבטחה, אנשי מיקרוסופט טוענים כי הגרסה הזאת של אקספלורר בטוחה הרבה יותר מקודמתה, וכל בעיה שכן תצוץ תטופל במהירות המירבית.

כפתורים רבים היגרו למקומות אחרים ומקצתם נעלמו כלל, יחד עם סרגל התפריטים הותיק (עדיין תוכלו להחזיר אותו, אבל הוא לא מופיע כברירת מחדל). התוספת המשמעותית ביותר לחלק הניווטי היא חלון קטן של חיפוש בחלקו העליון-ימני של המסך, אליו תוכלו להוסיף כמעט כל מנוע חיפוש באמצעות דף ייעודי. בנוסף, תמצאו בשורה הראשונה גם את חלון הכתובת, כפתורי "אחורה" ו-"קדימה", וגם את כפתור הרענון שנמצא במקום ממש, אבל ממש לא נוח.

השורה השניה (והאחרונה) של סרגל הניווט מוקדשת ללשוניות, הגדרות והאתרים המועדפים. הלשוניות, אשר תופסות את מרכז הסרגל, הן משהו שהמתחרים של אקספלורר עשו כבר מזמן. העיקרון המנחה הוא שאין צורך לפתוח הרבה חלונות שונים של הדפדפן, כשאפשר לנווט בין כמה "לשוניות" באותו החלון. תוספת נחמדה למדי היא לשונית קבועה ובה גרסאות קטנות של שאר הלשוניות שלכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

יכולות חדשות

מעבר ללשוניות, אחת התוספת הגדולות ביותר באקספלורר 7 היא קורא RSS. אם עוד לא שמעתם על "ריסוס", מדובר בטכנולוגיה העוזרת לעקוב אחרי דברים חדשים שמתפרסמים באתרים המתעדכנים באופן קבוע. קורא ה-RSS בודק מדי כמה דקות דף מיוחד באתר המבוקש, ומעדכן אותנו בכותרות חדשות ולעיתים גם תקצירים של מה שפורסם.

הוספת דברים לקורא ה-RSS היא מטלה של כפתור אחד, הנמצא על סרגל הכלים. הכפתור יידלק ברגע שהדפדפן מזהה כי לאתר בו אתם נמצאים יש תמיכה ב"ריסוס", ולחיצה עליו תפתח את ממשק הצפייה, מתוכו אפשר גם להוסיף "ערוצים" אחריהם אנו רוצים לעקוב.

התוספת השניה שתקל מאוד על הגלישה שלנו ותעזור למיקרוסופט להלחם בפיירפוקס היא תוספים שבנויים על ידי משתמשים. אין גבול ליצירתיות של אנשים, ועכשיו גם במיקרוסופט מרשים להם ליצור תוספים קטנים ושימושיים, ולהציע לאנשים להוריד אותם. התוספים אמנם נמצאים עדיין בראשית דרכם, אך כבר עכשיו אפשר לראות שם דברים יצירתיים ושימושיים להפליא.

אמרנו שהיכולות חדשות ? אז זהו...

אם עד עכשיו הכתבה הזאת נראתה ורודה ואופטימית, זה בגלל שאני באמת אוהב את אקספלורר 7 הרבה יותר מאת קודמו. עם זאת, יש לו בעיה גדולה מאוד – כל מה שהוא עושה, פיירפוקס עשה מזמן ובדרך כלל גם יותר טוב. מיקרוסופט היתה אמורה לתת באמצעות IE7 פייט למוזילה וכל מה שהיא הצליחה זה לשדרג את הדפדפן שלה מגרוטאה למודל 2005, אבל זה לא מספיק.

מה עוד, שמלאכת המחשבה אשר הושקעה בפיתוח הדפדפן, לפעמים עבדה בצורות ביזאריות למדי. למה, למשל, אי אפשר למחוק כמה סימניות או פידים של RSS בו זמנית? למה ניתן לסגור רק את הלשונית בה אתה מתמקד כעת בלי להכנס לחלון התצוגה? למה לא ניתן לפתוח קישור הנמצא בסרגל הקישורים בדף חדש, כשלכל קישור אחר כן אפשר לעשות את זה?

התקווה נשארת בדמות הפחד. במיקרוסופט צריכים להבין עכשיו שלזנוח את השוק לעוד 5 שנים זו לא אופציה, ולפחד מהתחרות. הפחד הזה צריך לדרבן אותם לשפר ולשדרג את האקספלורר על בסיס קבוע, ואז אולי נזכה לראות כאן תחרות אמיתית בין שני דפדפנים, או אפילו יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully