וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Ubuntu Linux 6.10

לינמגזין

26.10.2006 / 16:34

גירסה חדשה של הפצת לינוקס הפופולרית יוצאת לאוויר העולם. לינמגזין עוזרים לכם להתקין אותה

אובונטו 6.10, עד כה "[[Edgy Eft]]", שוחררה. [[אובונטו]] מיועדת לשימוש במחשבים ושרתים המצויידים במעבדי אינטל 32 או 64 ביט או PowerPC/PPC. תמיכה עבור גירסה 6.10 של אובונטו לינוקס (תחנת עבודה ושרתים) תהיה זמינה במשך 18 חודשים ממועד השיחרור הרשמי שלה, זאת לעומת Ubuntu 6.06 LTS, שנתמכת לפרק זמן של עד 5 שנים בגירסת השרת.

אובונטו 6.10 משתמשת בשולחן העבודה GNOME 2.16 וכוללת, בין השאר, תוכנות כמו Tomboy (וויקי אישי), F-Spot (מנהל אלבומי תמונות), Firefox 2.0, ותוכנת הדואר ומנהל המידע האישי Evolution 2.8.0. בגירסה זו עודכנה מערכת ניהול האתחול והוחלפה על ידי Upstart.

Kubuntu 6.10

ביחד עם אובונטו שוחררה גם Kubuntu 6.10, למחשבים עם מעבדי אינטל 32 או 64 ביט או PowerPC/PCC. גירסה זו מבוססת על שולחן העבודה KDE 3.5.5.

היא כוללת לראשונה "Hardware Database Client", שמאפשר למשתמשים לנהל פרופיל שמכיל מידע מפורט אודות מאפייני החומרה במחשב בו הותקנה מערכת ההפעלה. המידע הזה יכול לסייע למפתחים בפתרון בעיות ובאגים שונים. כמו כן, קובונטו כוללת תמיכה טובה יותר במקשים המיוחדים במקלדות של מחשבים ניידים (Laptop Buttons), ללא צורך בהתערבות ידנית.

בלוח הבקרה של [[KDE]] משולבת תמיכה מלאה בפרוטוקול Zeroconf (מימוש חופשי של פרוטוקול Bonjour של אפל), שמאפשר איתור והתקנה אוטומטיים של שירותי שונים ברשת, החל בשרתי ווב ו-FTP, וכלה במדפסות, מחשבים וציוד אחר שמפרסם מידע ברשת באמצעות פרוטקול זה.

קובונטו עושה שימוש בלוח בקרה ייחודי ("System Settings"), על בסיס כלי הניהול השונים של KDE. בגירסה זו הכלים חולקו לשתי קטגוריות נפרדות: כללי ומתקדם.

לחיצה על המקש F5 במהלך אתחול תוכנית ההתקנה, מאפשרת בחירת פרופיל מתאים למשתמשים בעלי מוגבליות - במהלך ההתקנה עצמה, ובעבודה השוטפת לאחר מכן.

שידרוג

משתמשי אובונטו יכולים להעזר גם בתוכנית העדכון הרגילה של אובונטו באופן הבא:

sudo update-manager -c

משתמשי קובונטו יכולים לשדרג מגירסה 6.06 על ידי עריכת הקובץ etc/apt/sources.list והחלפת את שמות המאגרים מ-"dapper" ל-"edgy". לאחר מכן, יש להריץ את הפקודות הבאות ולעקוב אחר ההוראות שיוצגו על המסך במהלך ההתקנה:

apt-get update
sudo apt-get dist-upgrade
sudo apt-get install kubuntu-desktop python-qt3 python-kde3 ubuntu-minimal

אובונטו בשרתים

גירסת השרת של אובונטו, ללא סביבה גרפית, מספקת את שרת המסופים LTSP-5 (Linux Terminal Server Project), עם תמיכה מלאה ב-Etherboot ואמצעי איחסון ביחידת הקצה (מצמות, כוננים, נגני מדיה וכו'), שירותי הדפסה והתחברות מרחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully