וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום סקרים: דפדפנים

26.10.2006 / 17:42

העם אמר את דברו. אקספלורר עדיין מוביל, ושימושיות היא שם המשחק בדפדפנים. אבל איזה אקספלורר, ולמה?

עוד שבוע מתקרב לסופו, וזה אומר שהגיע הזמן לעוד סיכום סקרים בוואלה!מחשבים. השבוע עסקו הסקרים הלא מדעיים שלנו בנושא החם כרגע: דפדפנים.

הסקר הראשון שאל מה הוא הדפדפן הנבחר הנוכחי של גולשי וואלה!מחשבים. התוצאות לא היו מאד מפתיעות: דפדפני מיקרוסופט אקספלורר זכו במקום הראשון והשני. אבל חלוקת הקולות היתה מעניינת, במיוחד בכל הנוגע לנכונות משתמשי שני הדפדפנים המובילים לשדרג לדגם החדש ביותר.

משתמשי אקספלורר לא מאד נלהבים לעבור לגרסה החדשה. יכול להיות שזה נובע מכך שמערכת ההפעלה שלהם לא חוקית, אבל בכל מקרה 38 אחוז מהמצביעים הודיעו שיישארו עם אקספלורר 6 הישן. 30 אחוז מהמצביעים אמרו שיעברו לגירסה 7 החדשה והמשודרגת.

זה אומר ש-68 אחוז מהמצביעים נשארו ונשארים עם הדפדפן הפופולרי בעולם. זה רוב משמעותי, אבל זה רוב קטן יותר מנתח השוק העולמי של אקספלורר.

27 אחוזים אמרו שהדפדפן שלהם הוא מוזילה פיירפוקס. זאת תוצאה יפה לפיירפוקס. 7 אחוז מהמצביעים אמרו שיישארו בפיירפוקס 1.5. האמת, לא ממש ברור לנו למה. פרט לכמה הרחבות שעדיין לא הותאמו לדפדפן החדש, פיירפוקס 2 עושה כל מה שגירסה 1.5 עושה, אבל יותר טוב. והוא גם עושה כמה דברים חדשים.

20 אחוז מהמצביעים עברו או יעברו ל-פיירפוקס 2. כאמור, נתון יפה לדפדפן של מוזילה. יפה יותר מנתח השוק העולמי של פיירפוקס בכלל.

אופרה וספארי חלקו את 5 האחוז הנותרים. לא מפתיע. האחד עלה כסף עד לא מזמן, והשני זמין רק למק, וגם שם הוא הדפדפן השני הכי טוב אחרי פיירפוקס.

כמה מגיבים העירו על דפדפנים ששכחנו. מבין אלה, ההשמטה המצערת ביותר היא מקסתון. הדפדפן המצוין, המבוסס על אקספלורר 6, שרבים מחידושיו נכללו באקספלורר 7, אכן היה ראוי להיכלל כאן.

מה חשוב לכם

שאלנו גם מה חשוב לכם בדפדפן. גם כאן היו תשובותיכם ברורות מאד, וסימנו כיוון אחד ברור: שימושיות. 40 אחוז בחרו בדפדפן שלא יכביד על המערכת, ובכך הצביעו על הבעיה הגדולה ביותר של אקספלורר 6 (שנפתרה היטב בגירסה 7) שעדיין טורדת את משתמשי פיירפוקס 2.

18 אחוז פשוט רצו דפדפן יציב שלא יקרוס להם. הבעיה הזאת עדיין לא נפתרה בשני הדגמים החדשים, אבל זאת בעיה שקשורה לעתים קרובות לדרך בה אתרים נבנים ולא לדפדפנים.

17 אחוז אמרו שממשק הוא כל הסיפור ו-7 אחוזים רצו תכונות מתקדמות. הבחירה השמרנית בממשק ושימושיות לעומת תכונות מתקדמות היא, למרבית הצער, בחירה הגיונית לטעמנו. עוד לא הגענו לשלב באבולוציית הדפדפנים שבו ממשק, יציבות והכבדה על המערכת הן סוגיות פתורות. עוד נגיע לימים בהם תכונות מתקדמות יהיו כל העניין, אבל אנחנו כנראה לא שם.

בקטגוריית התמיכה, זכתה התמיכה באתרים ב-12 אחוז בעוד התמיכה בסטנדרטים זכתה ב-6 אחוז. אמנם יש כאן היפוך מסוים (דפדפנים לא תומכים באתרים, אתרים אמורים לתמוך בדפדפנים), אבל יפה לראות שלשישה אחוז מהמצביעים יש מודעות מספקת לבחור בסטנדרטים המקובלים - הסיבה ליצירתו של פיירפוקס, כדבר החשוב ביותר להם בדפדפן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully