חודשיים בלבד לאחר שנמכרה לזינגה תמורת סכום עתק של 200 מיליון דולר, חווה אפליקציית Draw Something ירידה חדה בפופולריות. לפי מידע שנאסף על ידי חברת המחקר WebMediaBrands ושירות ניטור האפליקציות AppData, בחודש האחרון חלה ירידה של כמעט 4 מיליון משתמשים יומיים (משתמשים המשחקים במשחק מדי יום). לפי המידע שפורסם, בין ה-2 באפריל ל-2 במאי צנח מספר המשתמשים היומיים מ-14.3 מיליון ל-10.4 מיליון. רק בשבוע שעבר עזבו את המשחקי 900,000 משתמשים כאלו. גם משתמשים חודשיים נושרים, אך בירידה חדה פחות. עד היום נעשו בו יותר מ-6 מיליארד ציורים ובכל שניה נוספים עוד 3,000.
לירידה בשימוש יכולות להיות מספר סיבות, כאשר הבולטת בהן היא שחיקה. מדובר במשחק תובעני למדי שמצריך יכולת ציור בסיסית לכל הפחות. בנוסף, שחקנים יכולים למצוא את עצמם במצב בו עליהם לצייר מספר רב של ציורים עבור כל החברים מולם הם משחקים דבר שיכול להפוך את המשחק מכיף למטלה.
הצניחה הזאת מתרחשת שבועיים לאחר שזינגה שדרגה את המשחק שקנתה, והוסיפה לו פיצ'רים חברתיים חדשים: שמירת ציורים ושיתוף ציורים ברשתות החברתיות פייסבוק וטוויטר.
Draw Something הורד 50 מיליון פעם תוך פחות מחודשיים מה שהופך אותו, לדברי זינגה, לאפליקציית המשחק המורדת ביותר אי פעם. למשחק יש עדיין יותר מעשרה מיליון שחקנים נתון מרשים בהחלט, אך השאלה היא האם זינגה הייתה משלמת את הסכום העצום ששילמה אם הייתה יודעת שקיימת סבירות גבוהה ש-Draw Something הוא לא יותר מאשר טרנד רגעי שיחלוף במהרה.
עוד בנושא:
- סוד הקסם של Draw Something
- זינגה רכשה את יצרנית המשחק Draw Something
- Draw Something מגיע לרשתות החברתיות