וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכונית ללא נהג של גוגל: בלי הגה, בלי דוושות

TECH

28.5.2014 / 10:29

גוגל חשפה את האבטיפוס שלה למכונית ללא נהג, והוציאה אנשים לנסיעת מבחן מתועדת. והמהירות? רק 40 קמ"ש

זו לא מכונית צעצוע, זו המכונית החדשה של גוגל. ענקית הטכנולוגיה הציגה אתמול (ג') בכנס מפתחים בקליפורניה את האבטיפוס של המכונית-ללא-נהג החדשה שלה, והיא חמודה נורא. מדובר ברכב זעיר דו-מושבי, ללא הגה או דוושות או בלמים, המבוסס על הטכנולוגיה בה גוגל מתמקדת בשנים האחרונות - ניווט חכם ללא מגע יד אדם, בעזרת חיישנים פנימיים המזהים את מבנה הכביש והמכשולים שבו ברדיוס של 180 מטר, בלי שטחים עיוורים, בשילוב עם מידע טופוגרפי על האיזור.

המכונית נועדה לנסיעה עירונית בלבד, מאחר והמהירות המרבית שלה היא 40 קמ"ש - זאת על מנת לאפשר לחיישני הרכב לזהות את המכשולים בזמן, ועם הגבלה כזאת לא ברור איך יותר לה לעלות על הכביש ולהשתלב עם התנועה הרגילה. המטרה של גוגל היא אמנם ליצור רכב בטוח שימנע תאונות, ולפי הנתונים נראה שאכן מדובר ברכב חכם ובטוח שלא יתנגש בעצים, אבל בכל מקרה נראה שההמצאה החדשה לא נועדה לכבישים מהירים - שם מתרחשות התאונות הקטלניות יותר.

המכונית החדשה עדיין לא מוכנה לשימוש על ידי הקהל הרחב - גוגל עדיין צריכה להזין לתוך התוכנה נתונים על מבנה הכבישים ברחבי העולם. עד כה עודכנו בתוכנה מעל מיליון קילומטרים, והצפי הוא שהמערכת תהיה מוכנה לשימוש הציבור בין השנים 2017 ל-2020. בינתיים מתכננת גוגל לייצר עוד 100 יחידות מהאבטיפוס.

רק לפני כמה ימים אישרה מדינת קליפורניה, בה עורכת גוגל את נסיעות המבחן שלה, תקנות תנועה למכוניות-ללא-נהג ברחובותיה. לפני כחודש הציגה את הדגם המשופר והחכם שמזהה רוכבי אופניים ועבודות בכביש.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully