וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קליפורניה אישרה את תקנות התנועה למכוניות-ללא-נהג ברחובותיה

TECH

25.5.2014 / 16:44

עד כה היו אנשי גוגל מוציאים את המכונית-ללא-נהג לנסיעות מבחן מחקריות, אבל עכשיו המכוניות העתידניות קיבלו תקן חוקי לנסיעה ברחובות הציבוריים - והם יהפכו לחלק מהתנועה הרגילה בכבישי בקליפורניה

כמה חודשים לאחר שקיים שימוע ציבורי סביב השימוש במכוניות גוגל, משרד הרישוי של קליפורניה אישר את התקנות הרשמיות המסדירות את הנושא. במילים אחרות - החל מחודש ספטמבר הקרוב, שאז ייכנסו התקנות לתוקף, מדינת קליפורניה תהיה מוכנה - על הנייר לפחות - לעלייתן של המכוניות-ללא נהג על הכביש.

המכונית-ללא-נהג של גוגל עוררה עניין רב בחודשים האחרונים, בהגעתה לשלבים מבצעיים מפותחים ביותר על הכביש. לפני כחודש הציגה את הדגם המשופר והחכם שמזהה רוכבי אופניים ועבודות בכביש.

עד כה אנשי גוגל היו מפעילים את הרכב לא מעט במסגרת ניסויי החברה במדינות נוואדה וקליפורניה (שם שוכן מטה החברה). אך כיוון שהיה מדובר בניסוי מחקרי, לא היה תוקף חוקי לנסיעת הרכבים בכבישי העיר, וכשזה נעשה בכל זאת - היו אלה מקרים ש"מחוץ לחוק", לצרכי מחקר. כעת, לראשונה, יש הסדרה חוקית של העניין - מה שאומר, שהיום שבו רכבי גוגל יהיו חלק טבעי מהתנועה בכביש קרוב מתמיד.

התקנות החדשות שאישר משרד הרישוי הקליפורני נוגעות לענייני ביטוח, בטיחות והכשרה לתפעול הרכבים. הן מחייבות את חברות המכוניות העתידניות לספק את הבדיקות הבטיחותיות הנדרשות להפעלת הרכבים, להכשיר מומחים ויועצים בנושא ולעבור טסט במסגרתו מפעיל הרכב מחוייב לשבת במושב הנהג.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully