וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלונות 8: איך יראה ממשק סייר החלונות?

30.8.2011 / 12:59

מיקרוסופט חשפה את ממשק ה-Windows Explorer הבא: סט כפתורים המעוצב בדומה לזה של תוכנות Office

מיקרוסופט ממשיכה לחשוף פרטים על 'חלונות 8', הצפויה לצאת לשוק בשנה הבאה. הבלוג המתעד את העבודה על מערכת ההפעלה העתידית פרסם כי סייר הקבצים שלה (Windows Explorer) יכלול ממשק עבודה הדומה לזה של חבילת התוכנות Office, ממשק המכונה Ribbon.

מיקרוסופט הסבירה שהשינוי נובע מכך שמחקרי שימושיות מגלים שיותר מ-80% מהפקודות הנעשות על ידי המשתמשים בממשק של מערכת ההפעלה הן על 10 פעולות מרכזיות, ולכן הגיוני להפוך את הממשק לפשוט וגרפי יותר ולהבליט בו בעיקר אותן. מלבד פשטות השימוש, ממשק כזה אמור להיות מתאים יותר לשימוש על מסכי מגע – טרנד שרק ילך ויגבר בשנים הקרובות. הממשק החדש יחליף את הגישה המסורתית של מיקרוסופט של תפריטים הנגללים למטה, אייקונים קטנים וסרגלי כלים.

"בדקנו תכונות של מספר ממשקים שונים, ביניהם חלונות ויסטה, חלונות 7, חלונות 95 וחלונות XP, וכן כמה גישות חדשות לחלוטין וגם את ממשק ה-Ribbon. הגישה האחרונה מספקת יתרונות המתאימים למטרותינו", הסביר אלכס סימונס, מנהל בחברה.

ממשק ה'ריבון' הופיע לראשונה באופיס 2007, ושופר באופיס 2010. הוא קיים במספר תוכנות המגיעות יחד עם מערכת ההפעלה חלונות 7, ביניהן תוכנת הגרפיקה Paint. הדעות על הריבון היו חלוקות, והיו שהגדירו אותו כממשק מעצבן ולא נוח לעבודה. גרסתו המשופרת זכתה לחוות דעת טובות יותר. "ידענו ששימוש בריבון עבור האקספלורר יתקבל בספקטיות על ידי משתמשים מקצוענים, אך יש לכך יתרונות ברורים", אמר סימונס. "אנחנו מודעים לחלוטין לאחריות המגיעה עם שינוי ממשק בו משתמשים אנשים רבים כל-כך", הרגיע.


עוד בנושא:

- חלונות 8 תכלול חנות אפליקציות
- מיקרוסופט מציגה: חלונות 8

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully