וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט מציגה: חלונות 8

מיקרוסופט הציגה לראשונה את מערכת ההפעלה החדשה שלה - חלונות 8. השינוי הגדול: התאמת הממשק למסכי מגע

מיקרוסופט מציגה: חלונות 8. החברה הציגה הלילה (ה'), במהלך כנס D של הוול סטריט ג'ורנל, את הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה שלה. לא ברור עדיין מתי מערכת ההפעלה תגיע לשוק – זאת לאחר שמערך יחסי הציבור של החברה טען כי המנכ"ל סטיב באלמר טעה בלשונו כשטען שהיא תושק ב-2012.

החידוש המשמעותי ביותר שהוצג הלילה הוא מסך ה"התחל" החדש. במקום תפריט צידי, הפעם מדובר במסך שלם, הדומה למסך הבית של מערכת ההפעלה הסלולרית של החברה, Windows Phone 7. המסך הזה מורכב מ"מרצפות חיות" (Live Tiles), המאפשרות לא רק להפעיל תוכנות כי אם גם להציג מידע מהן.


עם זאת, חייבים לציין כי "חלונות 8” - שהוא, אגב, נכון לעכשיו רק שם קוד למערכת ההפעלה, ולא שמה הרשמי – צפויה לתמוך בכל היישומים בהם תומכת "חלונות 7” הנוכחית. מערכת ה-Live Tiles תתבסס על סוג אחר של יישומים – אפליקציות שתפותחנה באמצעות השפות האינטרנטיות HTML5 ו-Java..

המטרה: מגע

במיקרוסופט מדגישים כי הממשק החדש יתמוך היטב במסכי מגע מכל גודל, זאת לאחר שכבר הכריזו במהלך תערוכת CES בינואר כי חלונות תוכל לפעול לא רק על מעבדי מחשב של אינטל ו-AMD, כי אם גם על מעבדי חברת ARM הנפוצים בטאבלטים וטלפונים סלולריים.


המטרה של מיקרוסופט היא להשיק מערכת הפעלה שתרגיש בבית גם על המחשבים הסטנדרטיים, עליהם תוכלו לשלוט בה באמצעות מקלדת ועכבר, וגם על מחשבי לוח או סוגי מוצר אחרים עם מסך מגע. כיום, אין לחברה מוצר שיכול להתחרות ב-iOS ואנדרואיד במחשבי לוח בשוק הצרכני, זאת כיוון שהתמיכה של "חלונות 7” במסכי מגע אמנם מובנית בתוך המערכת, אך ממשק עדיין נותן העדפה ברורה לעכבר ומקלדת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully