וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שהבלנדר לא ישרוף את הבית: המדריך המלא לקניות מוצרי חשמל בבלאק פרידיי

20.11.2018 / 8:39

מחכים לבלאק פרידיי כדי לקנות בלנדר, רסיבר או כל מוצר חשמל אחר? רגע לפני שאתם קונים את הנינג'ה בהנחה, שימו לב שייתכן ואם תרכשו את הבלנדר בארצות הברית, המוצר עשוי שלא לעבוד ובמקרה הגרוע להתפוצץ או שהראוטר שהזמנתם יתקע במכס. המדריך המלא לקניית מוצרי חשמל

מטף כיבוי. ShutterStock
שהבלנדר לא ישרוף את הבית או שהמוצר יתקע במכס./ShutterStock

חודש הקניות יצא לדרך והתחיל עם מבצעים מקומיים תחת ShoppingIL, יוזמה מקומית של גוגל ישראל לקידום החנויות האינטרנטיות. אולם נראה שרק עכשיו מתחיל החלק שבאמת מעניין, הבלאק פרידיי עם מבצעים בישראל אבל בעיקר בארצות הברית. ישנם שתי חששות בעת רכישת מוצר חשמלי מחו"ל; שהמתח יתאים למתח ישראלי והאחריות של המוצר. על נושא האחריות אפשר להתפשר ולרוב, ניתן להחזיר את המוצרים לחו"ל, אולם על נושא המתח זה כבר דבר מורכב יותר שעשוי להוביל לפיצוץ של המוצר החשמלי ולנזק לגוף ולבית. רגע לפני שאתם קופצים על אתרי הקניות ומתחדשים בנינג'ה שרציתם או במחשב נייד חדש, קראו את המדריך הבא שכתב דורון אלטר, סמנכ"ל שיווק ומכירות בקבוצת פל, הקבוצה הגדולה בישראל בתחום השירות למוצרי חשמל ואלקטרוניקה ביתיים.

איפה מומלץ לקנות מוצרי חשמל?

מומלץ לקנות מאתרי אינטרנט מוכרים בלבד: הכוונה היא לאתרי הקניות הגדולים והמובילים, אולם בעיקר אמזון או איביי כשיש לשים לב לדירוג המוכר וכמה עסקאות ביצע, כדי להבין את אמינותו. גם חנויות מקוונות של המותגים הם אופציה מצויינת, אולם לא תמיד המותגים הללו מפעילים חנויות מקוונות. הסיבות קשורות בעיקר לרצון לוודא שהמוצרים אכן יסופקו, שיתקבל החזר כספי במידה שהמוצר לא תקין וכן שתהיה אפשרות בטוחה להחזיר את המוצר. חשוב לזכור כי באופן גורף, אין אחריות בישראל על מוצרים שנקנו באתרי אינטרנט מחו"ל.

עוד בנושא:

מחיקת הודעות וסטיקרים: כך תיהנו מהתכונות החדשות של ווטסאפ לפני כולם
הסטרימר בסלון משתדרג: יבואנית שיאומי השיקה בישראל את ה-Mi Box S
הקאמבק של סמסונג בעולם מכשירי הביניים: בדקנו את הגלקסי J8

מה הדרך המומלצת לשלם בעת קניות באינטרנט?

אם יש באפשרותכם לשלם דרך פייפאל, מומלץ שתעשו כך, מכיוון שהמידע של כרטיס האשראי יהיה שמור בתוך פייפאל, שירות שנחשב למאובטח במיוחד, בעוד שאין ערובות שאתרים אחרים כמו החנויות המקוונות של המותגים, יהיו מוגנות כמו פייפאל. לעומת זאת, באמזון אין שום חשש שהפרטים ידלפו ומדובר באתר סחר מקוון שהוא מאובטח כראוי. אם ברשותכם כרטיס נטען של בנק הדואר או כרטיס נטען אחר, תוכלו להשתמש בו כדי לעשות רכישות מקוונות ולשמור על אבטחה מקסימלית, שכן במידה והפרטים יודלפו, מדובר בכרטיס נטען ללא גישה ישירה לחשבון הבנק שלכם. עם זאת, זכרו שגם אם פרטי האשראי שלכם ידלפו, יש ביטוח לכמעט כל כרטיסי האשראי, כך שתמיד תוכלו "להכחיש עסקה" ולקבל את הכסף בחזרה במידה ויוכח שאתם לא ביצעתם את העסקה.

שימו לב: כשאתם מחפשים את המוצר או מבקשים לשלם, שימו לב שאתם לא מופנים לאתר חיצוני אלא נשארים באותו האתר שאליו נכנסתם. מעבר לסיכון של משיכת כספים מכרטיס האשראי שלכם ללא אישור, משמעות ההוצאה מחוץ לאתר, עלולה להיות, סיכון שיעשה שימוש בפרטים האישיים שלכם (לא רק חשבון בנק). סכנה נפוצה בתקופה בה הסחר במידע אישי נפוץ ומקובל. באתרים הגדולים והמוכרים, התשלום מתבצע במסגרת האתר. יש להעדיף אתר שמספק מספר חבילה ומעקב אחרי המשלוח בדרכו לארץ.

עוד באותו נושא

שלא יעבדו עליכם: כל מה שצריך לדעת לפני שקונים טלוויזיה חדשה

לכתבה המלאה
שופינג אונליין. ShutterStock
שימו לב לחיובים החודשיים שלכם ובמידת הצורך - השתמשו בביטוח האשראי./ShutterStock

הנחות של מאות דולרים: זה לא תמיד אמיתי

האמירה המפורסמת: "לפעמים הזול הוא היקר ביותר", יכול להתאים גם לרכישות מכשירי חשמל ברשת. שימו לב למפרט הטכני של המכשירים אותם אתם מעוניינים לרכוש. כך לדוגמא, מעבד מזון יקר שנמכר בזול מתברר בחלק מהמקרים כמעבד עם מנוע קטן בהרבה ומכאן המחיר הזול. כלומר, מעבד מזון עם מנוע של 2000 וואט נמכר בזול עם מנוע של 1,200 וואט. גם בתחום של שואבי אבק המצוידים בסוללות נטענות, יש פער גדול במחיר. כך לדוגמא, יהיה פער גדול במחיר בין שואב אבק עם סוללה שמאפשרת זמן פעולה של 20 דקות לבין מכשיר עם סוללה שמאפשרת 40 דקות פעילות.

גם עלות המשלוח אמורה להופיע בצורה ברורה, אך לא תמיד זה קורה. שימו לב למחיר המשלוח שלעיתים יכול להיות גבוה באופן משמעותי ולייקר את העלויות באופן שיהפוך את הרכישה ללא משתלמת. במקרה של אתרים ישראלים, בדקו את נקודת האיסוף, ייתכן שיהיה כדאי להעדיף איסוף עצמי.

תהיו חכמים, רגע לפני שאתם עושים את הרכישה למוצר במחיר אטרקטיבי שבאתר מוצג מחיר חיתוך של עשרות אחוזים, העתיקו את הדגם ובצעו חיפוש באינטרנט ובאתרי ההשוואות הישראלים. בדקו האם מדובר באמת בהנחה משתלמת ולא הנחה "פיקטיבית".

שהבלנדר או הרסיבר לא יתפוצצו לכם בידיים

ככלל, לא מומלץ לרכוש מכשירי חשמל מחברות לא מוכרות בעיקר בגלל העובדה שאין שום דרך לדעת אם המכשירים עברו תקינה או אם בוצעה בהם בקרת איכות שאמורה לשמור על בטיחות המשתמשים. ב"חדרים רטובים" (חדרי אמבטיה שירותים וכו') אשר מאופיינים ברטיבות ישירה או אדים, שימוש במכשירים שלא עברו תקינה עלול לגרום לסיכון משמעותי.

מתח רשת החשמל בישראל הינו 220 וולט לעומת ארה"ב בה המתח הוא 110 וולט בלבד. רצוי לקרוא את השורות הקטנות ולהעדיף לרכוש מכשירים הפועלים ברשת של 220 וולט. במידה וקניתם, או שבכוונתכם לקנות, מוצר חשמלי מארה"ב שלא תומך בחשמל דואלי 110-240 וולט ושאינו כולל מנוע, יש צורך להוסיף שנאי מוריד מתח (STEP DOWN) כדי להפעיל את המכשיר בישראל בלי לגרום נזק. מומלץ לא לעשות שימוש בשנאי כאשר מדובר במכשירי חשמל בעלי מנוע (בלנדרים, שואבי אבק וכו') בגלל נושא התדר החשמלי 50 הרץ בארץ לעומת 60 הרץ בארה"ב. שימו לב, לשנאי יש עלות נוספת (מעבר למחירו של המכשיר) כך שלעיתים העלות הכוללת אינה כדאית בסופו של דבר.

קיימים לא מעט מכשירים שהשנאי שלהם ממוקם על גבי התקע. המשמעות היא שהמרת המתח מבוצעת ממש על הראש שמתחבר לקיר - במקרים כאלה יש להשתמש במתאם (או למצוא שנאי מתאם ישראלי - שלא תמיד ניתן למצוא). כאשר מדובר במכשירי חשמל קטנים ופשוטים כמו מברשות שיניים חשמליות וכדומה, ניתן לעשות שימוש בשנאים פשוטים. למוצרי חשמל גדולים יותר כדאי להשתמש בשנאים טובים ויקרים יותר. כדאי לשים לב כי ישנם מכשירים חשמליים המגיעים עם שנאים אוניברסליים מובנים, מכשירים יכולים לעבוד בצורה אוניברסלית בכל העולם. אקסבוקס ONE S הוא דוגמא למכשיר כזה. ניתן לקנות אותו מארה"ב ולהפעילו בארץ בלי חשש.

תדרים: אחת הסיבות שהמשלוח יעצר במכס ולא יגיע הביתה

"בייבי סנס", וצעצועים מבוססי תדרים עלולים שלא להגיע לאליכם הביתה בגלל בעיית התדרים. בישראל תדרים רבים חסומים בגלל שתדרים אלו הוקצו לשימושים צבאיים. למעשה, כמעט כל מה שלא 2.4Ghz או 5GHz עשוי שלא להגיע אליכם הביתה, להעצר במכס ולהישלח בחזרה אל המוען. אם אתם מתכוונים לרכוש מכשירים מבוססי תדרים, רצוי לבדוק את התדרים המאושרים לשימוש באתר משרד התקשורת ולהשוות לתדרים של המכשיר אותו אתם רוצים לרכוש. את השאלות הנפוצות של משרד התקשורת תוכלו למצוא כאן.

התקנת ראוטר. צילום מסך
אחת הסיבות שהמוצר יכול להתקע במכס הוא בגלל התדר האלחוטי./צילום מסך

מה לגבי רכישת סמארטפונים ומחשבים ניידים?

בשל ירידת המיסים על המוצרים הללו, מחירם בישראל ירד באופן משמעותי, כך שחלק מהמכשירים שנמכרים בישראל הינם במחיר דומה למחירם בחו"ל ולעיתים אף זול יותר. מומלץ לרכוש את המכשירים הללו בישראל גם אם מדובר בפער במחיר, בעיקר בגלל האחריות והשרות שניתנים בישראל למכשירים שנקנים כאן, לעומת מכשירים שנקנים ברשת מחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully