וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט חשפה את Windows Phone 8

חידושי חומרה ותוכנה, תמיכה מכמה יצרניות טלפונים מובילות, וחמישים שפות - כולל עברית, הם חלק מהפיצ'רים

Windows Phone 8 נחשפת לראשונה. בתכנון: חידושי חומרה ותוכנה, תמיכה מכמה יצרניות טלפונים מובילות, והשקה גלובלית ב-50 שפות, ביניהן גם עברית. מיקרוסופט ערכה אירוע בו חשפה את מערכת ההפעלה הסלולרית החדשה שלה – Windows Phone 8 (שם קוד "אפולו"), אשר תושק בהמשך השנה. כיוון שדובר באירוע מפתחים, לא הוכרז תאריך השקה, ולא נחשפו שינויים שנוגעים לצרכנים בלבד – רק כאלה שרלוונטיים לאנשים המפתחים אפליקציות עבור המערכת.

ובכל זאת, גם אם אינכם מתכננים לפתח אפליקציות עבור Windows Phone 8, כמה מההכרזות יהיו רלוונטיות עבורכם. כך, למשל, עברית נמצאת ברשימת 50 השפות שמתוכננות עבור המערכת. יחד עם הוספת השפות, מתווספים גם איזורים גיאוגרפיים לחנות היישומים של Windows Phone, ואלה יכללו יותר מ-180 מדינות. בחנות, אגב, יש כיום כ-100,000 יישומים.

החידוש העיצובי הגדול ביותר במערכת הוא מסך בית משופר. נזכיר כי מסך הבית של מכשירי Windows Phone כולל צלמיות "חיות", שמאפשרות לא רק להיכנס לאפליקציות, אלא גם מציגות עדכוני מידה מהן. הצלמיות האלה הגיעו עד כה בשני גדלים, ואילו עכשיו מתווסף גודל שלישי – צלמיות קטנות יותר, שמטרתן לאפשר הצגת יותר מידע על שטח המסך.

אפליקציות הקול ישתלבו בספר הטלפונים הרגיל

חידושים מעניינים נוספים עליהם הכריזה מיקרוסופט כוללים תמיכה בכרטיסי זכרון; תמיכה מובנית באפליקציות המעבירות קול דרך רשת האינטרנט, דוגמת סקייפ (אותה רכשה מיקרוסופט), שתאפשר להן לפעול מאחורי הקלעים ולהשתלב בספר הטלפונים הרגיל של המכשיר; גרסה ניידת מיוחדת של אינטרנט אקספלורר 10; ותמיכה מתקדמת מאוד ביישומי ארנק אלקטרוני.

מאחורי הקלעים, "הגרעין" עליו בנויה Windows Phone 8 משתנה גם הוא, והינו עכשיו הגרעין עליו בנויות גרסאות המחשב של חלונות. מעבר לתמיכה במעבדים כפולי ומרובעי ליבה (הגרעין תומך ב-64 ליבות, תיאורטית), הוא נותן למפתחים סביבת עבודה נוחה יותר כשהם מפתחים גרסאות ניידות ליישומי "חלונות".

יחד עם נוקיה – השותפה האסטרטגית של מיקרוסופט ב-Windows Phone, גם סמסונג, HTC ו-Huawei תשיקנה מכשירים עם מערכת ההפעלה החדשה בהמשך השנה. והמכשירים האלה יהיו הראשונים לקבל את WP8 – מכשירים קיימים לא כוללים אפיק שדרוג למערכת החדשה. הם יקבלו את Windows Phone 7.8, שיביא חלק מהחידושים – כמו מסך הבית המשופר – גם לטלפונים ישנים יותר.


עוד בנושא:

- מיקרוסופט תהפוך את הסלולרי לחכם יותר
- מיקרוסופט מוכנה לשלם עבור פיתוח אפליקציות Windows Phone

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully