וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב נוכל למחוק מידע על עצמנו מגוגל?

פסיקה תקדימית של בית הדין באיחוד האירופי הורתה לגוגל להסיר מידע שלילי לגבי אדם מתוצאות החיפוש. וגם: בארצות הברית מוכרים גוגל גלאס לכולם

מערכת וואלה!

האם בקרוב תעמוד לכל אדם הזכות לחייב את גוגל למחוק פרסומים אודותיו מתוצאות החיפוש? פסיקה שפרסום אתמול ה-ECJ, בית המשפט הגבוה לצדק של האיחוד האירופי הממוקם בלוקסמבורג, קובעת שלגולשים צריכה להינתן "הזכות להישכח" מהאינטרנט. זאת בעקבות תביעה של אדם ספרדי שהודעה פומבית מ-1998 על ביתו המעוקל, בעקבות חובות לביטוח הלאומי, הופיעה בתוצאות החיפוש בגוגל.

התובע, מריו גונזלס, אמר ל"גרדיאן" הבריטי כי "כמו שכל אחד יהיה כשתאמר לו שהוא צודק, אני מאושר. נאבקתי על חיסול נתונים שמשפיעים לרעה על כבודו של אדם וחושפים את חייו הפרטיים. כל מה שפורר בני אדם – זהו לא חופש ביטוי".

גוגל, מצידה, הביעה אכזבה מהפסיקה וטענה שמדובר בצנזורה. לפי גוגל, בפסיקתם, קבעו השופטים כי "אם בעקבות חיפוש שמו של אדם, התוצאות מציגות קישור לדף אינטרנט המכיל מידע על האדם המדובר, מושא המידע רשאי לפנות ל'מפעיל' (מנוע החיפוש) באופן ישיר, וכאשר זה לא ממלא את בקשתו – להביא את העניין בפני הרשויות המוסמכות על מנת להביא, בתנאים מסוימים, להסרת הקישור מרשימת התוצאות".

חשוב להדגיש כי מדובר רק בהסרת עמודים מתוצאות החיפוש אולם לא מחיקתם מהרשת. ובכל זאת מדובר בתקדים שיהיה מעניין לראות את ההשלכות שלו ובוודאי יגבילו את גוגל בתחומי האיחוד האירופי.

בינתיים חזרה בחווה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ק-אצ'ינג!/מערכת וואלה!, צילום מסך

בזמן שגוגל גלאס קיבלה בשורות לא טובות מבית המשפט האירופי, חזרה בארצות הברית העניינים נראים יותר טוב עבורה: לפי פרסומים אחרונים גוגל מאפשרת כעת לכל אדם בתחומי ארה"ב לרכוש את משקפי גוגל גלאס ולהצטרף לתוכנית הנסיינים שעד כה הייתה סגורה לציבור הרחב.

בחודש שעבר פתחה החברה את אפשרות רכישת הגוגל גלאס בפני האמריקאים למשך יום אחד בלבד במהלך שגוגל הכתירה כהצלחה כשכל זוגות המשקפיים נמכרו אולם לא פירטה מה היו הקפי המכירות. ההבדל הפעם, לשמחת חובבי הטכנולוגיה שציפו לכך ויש ברשותם 1,500 דולר מיותרים לבזבוזים, הוא שגוגל אינה מגבילה את הרכישה בזמן.

אגב, אם עלות המוצר נראית לכם גבוהה מדי – ייתכן מאוד שאתם צודקים. לפי ניתוח רכיבים שביצעה חברת המחקר IHS, ייצור כל גוגל גלאס עולה לגוגל 152 דולר בלבד, אך כפי שהיא עצמה מציינת, הסכום אינו כולל את עלויות הפיתוח של המשקפיים, שמהוות את עיקר ההשקעה בו.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully