וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלייסטיישן עדיין חי

21.7.2009 / 17:07

שירות המשחקים של HOT שהוכרז אתמול לא יהרוג את הפלייסטיישן, אבל זהו צעד ראשון לעתיד טוב יותר עבור הצרכן

אתמול הודיעה חברת Playcast הישראלית יחד עם חברת הכבלים "HOT" על השקת פיילוט לשירות משחקים חדש, בו מוזרם המשחק לממיר הטלוויזיה של הלקוח. אמנם פרסמנו ידיעה על כך, אבל שווה להרחיב מעט על התופעה ועל הפוטנציאל שלה.

בכנס מפתחי המשחקים GDC, שהתקיים באפריל, הוצגה טכנולוגיה מעט דומה בשם OnLive, בה המשתמש קונה קופסה קטנה, מחבר אותה לטלוויזיה ומשחק בכותרים שמורצים על מחשב מרוחק. כל מה שהקופסה עושה זה להעביר את הוידאו למסך, ואת ההוראות מהבקר לשרת המרוחק. רוצים את אותו הדבר על המחשב שלכם? אין בעיה, פותחים דפדפן ומשחקים.

הבעיה ב-OnLive, שלא אמורה להיות קיימת ב-Playcast, היא השימוש ברשת האינטרנט. למעטים מאוד מאיתנו יש חיבור מהיר מספיק כדי להעביר וידאו בהפרדה גבוהה בשידור חי. אך Playcast משתמשת בתשתית הכבלים הפנימית, בה המהירות גבוהה יותר – כבר עכשיו ניתן לקנות סרטי HD בספריית VOD. מעבר לכך, Playcast לא מצריכה שימוש באביזרים מיוחדים, מעבר לממיר הדיגיטלי ולבקר משחק.

לא הייתי קורא למערכת הזו "רוצחת הפלייסטיישן", כפי שמיהרו מספר אנשים להכריז. מעבר לעניין הבעלות על המשחק – דבר בלתי אפשרי במערכת המבוססת על מנוי חודשי – משחקים שמעובדים מרחוק ונשלחים למסוף טיפש עדיין צריכים לקבל מספיק כוח עיבוד מאיפשהו. התשתית שלנו אולי כבר מוכנה לקבל את הרעיון הזה, אבל יצרני החומרה לא ימהרו לאפשר הרצה של משחקיהם על שרתים במקום על קונסולות, מהן ניתן להרוויח יותר (בטווח הארוך). זאת גם הסיבה לכך שכיום מדובר בהזרמת משחקי PC בלבד.

אז אולי זהו אכן הדור האחרון של הקונסולות המבוססות על כונן פיזי, ובעתיד כן נקנה את כל המשחקים שלנו תוך הורדתם לכונן הקשיח, אבל זהו לא סוף עידן העיבוד המקומי. Playcast ו-Onlive תוכלנה בשנים הקרובות לצנן את מירוץ החימוש של הכרטיסים הגרפיים במחשבים האישיים, אבל הקונסולות הביתיות עדיין תמשכנה לקבל את כל המשחקים השווים.

ובכל זאת, טכנולוגיות שמוציאות את עיבוד המשחק לענן ומביאות לנו רק את הוידאו הן העתיד, אי אפשר להתכחש לכך. הרבה יותר זול לעבד מידע על שרתים המותאמים לכך מאשר לפזר מעבדים כמו Cell בבתים של לקוחות. וללקוח, נוח יותר כשהוא לא צריך לשדרג שום חומרה - ממילא הוא מקבל רק וידאו, רק המשחקים נראים טוב יותר ויותר מדי שנה.

בקר לוחמני

רק בשבוע שעבר הודיעה חברת Activision שרוכשי המהדורה המיוחדת של Call of Duty: Modern Warfare 2 יקבלו עם המשחק גם משקפת ראיית לילה. וכן, החבילה הזו עולה ממש לא מעט – 150 דולרים בארה"ב, 150 אירו באירופה והמון שקלים בישראל, אבל המגניבות שבאביזר הנלווה הזה בהחלט תצדיק את המחיר עבור לא מעט אנשים.

ועכשיו מסתבר שהמשקפת היא לא הגאדג'ט היחד שימותג בשמו של המשחק החדש. מנהל הקהילות של Infinity Ward – מפתחת הכותר, שאל אתמול בטוויטר שלו מה אנשים מעדיפים שיהיה על הבקר של Modern Warfare 2: סטיקים אנלוגיים עם חלק עליון קמור או קעור.

לא ברור עדיין מי מייצר את הבקר החדש, ואיך הוא ייראה, אבל נראה כאילו Activision מאמינה כל כך במותג שלה עד שהופכת אותו לסוג של עוגן מרצ'נדייז, בדומה לסרטי קיץ גדולים, שמרוויחים לעיתים יותר מהאביזרים הנלווים, מאשר מהכנסות מהסרט עצמו.

עוד ביטלס, ועוד ביטלס

פיתחתם משחק מוזיקלי, הכנסתם לתוכו הרבה שירים, מה עושים עכשיו? משווקים, כמובן. ואפילו אם הלהקה סביבה סובב המשחק היא ביטלס, אתם רוצים כמה שיותר ידיעות, כדי שרמת ההתלהבות של קוראי הידיעות לא תרד בחודשים שלפני ההשקה. אבל איך עושים את זה? חושפים את הפלייליסט בחלקים, כמובן.

זה מה ש-Harmonix ו-MTV – החברות שאחראיות על Beatles: Rock Band, עושות בשבועות האחרונים. בתערוכת E3 שהתקיימה ביוני נחשף חלק מהפליילילסט, ואילו היום הועילו החברות בטובן לספר על עוד 15 שירים שיהיו במשחק. והנה הם:

"Twist And Shout"
"Do You Want To Know A Secret"
"Can't Buy me Love"
"I Wanna Be Your Man"
"Eight Days A Week"
"Paperback Writer"
"And Your Bird Can Sing"
"Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band"
"With a Little Help from My Friends"
"Within You Without You / Tomorrow Never Knows"
"Yellow Submarine"
"Revolution"
"Birthday"
"Dig A Pony"
"I've Got A Feeling"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully