וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טד - העוזר המקוון שלכם

27.9.2009 / 13:48

רוצים להפוך הורדות של סדרות מהאינטרנט לתהליך אוטומטי? תוכנה אחת תעזור לכם להפוך את התהליך לפשוט

טלוויזיה באינטרנט הוא לא קונספט חדש. בשנים האחרונות, עם התפתחות התשתיות ועליה ברוחב הפס, יותר ויותר אנשים מעדיפים לצרוך את תכני הוידאו שלהם דרך המחשב. לא מדובר רק בצריכה על גבי מסך המחשב – חיבור המחשבים למסכי טלוויזיה הפך גם הוא לקל יותר.

בעיקר, זה מבטא את התפיסה שהופכת ומשתרשת – אנחנו רוצים לתכנן את לו"ז הצפייה שלנו בעצמנו. את החדשות אנחנו רוצים לצרוך כל הזמן, ואילו את הסדרות כשנוח לנו. חברות הכבלים והלווין מציעות לנו את ההוט מג'יק ויס מקס בדיוק למטרה הזו, אבל מה אם לא בא לכם לשלם 200 שקלים על ערוצים שאתם כלל לא רואים? כאן נכנס לתמונה האינטרנט.

אבל אליה וקוץ בה, מכשירי DVR (אלה שמקליטים את התוכניות שאתם רוצים) הרבה יותר פשוטים להפעלה מאתרי אינטרנט. מספר לחיצות על כפתורי השלט, ואתם יכולים להקליט עונה שלמה של סדרה ברגע שזו משודרת. בזמן האחרון, מהפכה דומה מגיעה גם לאינטרנט. אמנם עדיין לא מדובר בתהליך רגעי, אך תוך מספר דקות תוכלו לסדר לעצמכם לו"ז הורדות אוטומטי.

אם אתם לא נרתעים משימוש במחשב בזמן יום כיפור ויש לכם שעה פנויה, תוכלו לגרום לכך שהמחשב שלכם יוריד אוטומטית את הסדרות האהובות שלכם ברגע בו אלה זמינות ברשת, בלי התערבותכם. הדבר היחיד שנדרש מכם הוא, כמובן, השארת המחשב דלוק.

תגידו שלום לטד

חלק גדול מהסדרות השבועיות זמין כיום ברשתות שיתוף קבצים. לא, לא מדובר רק בתכנים לא חוקיים, יש גם סדרות חינמיות דוגמת The Guild שניתנות להורדה דרך רשת כמו ביטורנט.

תוכנה ותיקה-יחסית - שמתעדכנת מדי פעם כדי להפוך לשימושית יותר – אשר מאפשרת לכם ליצור לו"ז הורדות אוטומטי היא TED. שמה המלא הוא Torrent Episode Downloader, והיא זמינה עבור כל מערכות ההפעלה הגדולות (חלונות, לינוקס, מק). יחד איתה תצטרכו להוריד תוכנה באמצעותה TED יוריד את הפרקים, וכאן ההמלצה הקבועה שלנו היא Utorrent הנוחה והפשוטה שכוללת ממשק עברי מלא, אבל כל תוכנת טורנט אחרת תעבוד גם.

מתחילים בהגדרות

גם TED זמין כיום בעברית. בפעם הראשונה בה תריצו את התוכנה, היא תבקש מכם להקדיש רגע להגדרות שלה. זה צעד חשוב, ולא כדאי סתם לסגור את החלון. בלשונית הראשונה של ההגדרות תוכלו להגדיר כל כמה זמן התוכנה תחפש אחר עדכונים, ואיפה לשמור את הקובץ.

לשונית "מראה ותחושה" מאפשרת לכם להתחיל את התוכנה ממוזערת (טוב אם אתם לא רוצים בלאגן חלונות) ולקבוע התראות. מי מכם שמשתמש במחשב עבור משחקים או סרטים, צריך לבטל את ההתרעות על מציאת טורנט חדש, כי זה יכול להפריע בזמן משחק. כמו כן, כאן נקבעת השפה.

בלשונית ההגדרות המתקדמות לא כדאי לגעת, אלא אם אתם באמת מבינים מה אתם עושים. ואם כן – ההסברים בה דווקא הגיוניים. כמו כן, לשונית עדכוני תוכנה מאפשרת ל-TED לחפש עדכונים של הגדרות סדרות ועדכוני תוכנה – עוד הגדרות שלא דורשות שינוי. כשסיימתם, לחצו על הכפתור "שמור".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

ממשיכים בהוספות

עכשיו הגעתם לממשק עצמו, גם הוא פשוט יחסית. לחיצה על כפתור "הוסף סדרה" תתן לכם רשימת סדרות אותן TED מכיר. לכל סדרה תוכלו לבחור אם אתם רוצים להתחיל את ההורדה מהפרק הבא שיוצע להורדה, מהפרק האחרון שהוצע או מפרק שהותאם אישית.

אם הסדרה אותה אתם רוצים לא נמצאת בממשק, תוכלו להוסיף אותה באמצעות לחיצה על כפתור "הוסף סדרה מותאמת אישית". שוב תקבלו חלון הגדרות עם מספר לשוניות. בלשונית "כללי" הוסיפו את שם הסדרה ואת הפרק ממנו אתם רוצים להתחיל את ההורדה (אם מדובר בתוכנית יומית, לחצו על "עבור לתוכנית יומית" והוסיפו תאריך".

לשונית ההזנות היא מציין המקום בו TED יחפש את הסדרה. התוכנה משתמשת בהזנות RSS, שקיימות לסדרות ספציפיות ברוב אתרי הטורנט הגדולים. אתר כמו ezrss.it הוא אחד מאלה.

בלשונית "מסננים" תוכלו לקבוע את הגודל המקסימלי והמינימלי של הקובץ – טוב אם אתם רוצים את הסדרות שלכם באיכות מינימלית או מקסימלית כלשהי – ואת מלות המפתח על פיהן על פי התוכנה תחפש את הקובץ. הלשונית האחרונה היא לשונית הלו"ז, בה תוכלו להגדיר מתי TED יחפש את הפרקים החדשים.

ועכשיו נהנים

וזה, בערך, סוף הסיפור. כל ההגדרות לא אמורות לקחת לכם יותר מחצי שעה – שעה, גם אם אתם מגדירים כמה וכמה סדרות משלכם. לאחר מכן, המחשב שלכם כבר יידע להוריד את הפרקים החדשים כשהם יוצאים, ואתם תוכלו לצפות בהם מתי שנוח לכם.

  • עוד באותו נושא:
  • ted

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully