וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווה לשדרג לשבע?

דידי חנוך

11.10.2009 / 11:35

חלונות 7 מושקת עוד פחות משבועיים. בדקנו את הגרסה הסופית שלה ויש לנו המלצות ומסקנות

לפני כשבוע וחצי קיבלנו לידינו את הגרסה הסופית של חלונות 7, מערכת ההפעלה החדשה אותה מתכננת חברת מיקרוסופט להשיק בסוף השבוע הבא, בתקווה שמשתמשים ישכחו כי היתה פעם מערכת הפעלה בשם "ויסטה". אנחנו משתמשים בגרסאות שונות של חלונות 7 מאז ינואר השנה, כאשר התקנו את הבטא. מאז עבדנו על ה-RC במשך זמן רב, כך שאנחנו מכירים את מערכת ההפעלה הזאת היטב עם השקתה. ודאי טוב יותר משהכרנו כל מערכת הפעלה קודמת של החברה בעת יציאתה לשוק.


יצויין שאיננו נמנים על שונאי ויסטה. לקח לה זמן, אבל מערכת ההפעלה הקודמת של מיקרוסופט השתפרה בהדרגה והפכה לטובה יחסית. ובכל זאת, כאשר אחד המחשבים שלנו עבר פרמוט ונאלצנו להתקין בו ויסטה לפני מספר שבועות, החזרה לאחור הייתה קשה. לכן, היה זה גם המחשב בו הותקנה הגרסה הסופית של חלונות 7.

התקנה

כבעבר, התקנה "נקיה" של חלונות 7 עבדה היטב וללא בעיות. אבל לא לגמרי ברור לנו מדוע מיקרוסופט מאלצת משתמשים לבצע התקנה חדשה לגמרי על מערכת הפעלה שהותקנה זמן קצר קודם לכן. הטיעון לכורח הוא שמדובר במערכות הפעלה בשפות שונות - התקנו חלונות 7 באנגלית על מחשב שהריץ ויסטה בעברית. אבל מיקרוסופט מאפשרת כיום להתקין חבילות שפה שמחליפות לגמרי את שפת מערכת ההפעלה. ועשינו זאת בנסיון לבצע התקנת שדרוג. לא עבד. איננו יכולים שלא לחשוב שמדובר כאן בצעד של שליטה על השוק, ולא במגבלה טכנית.

מבחינת מיקרוסופט, חלונות באנגלית היא מוצר שונה מחלונות בעברית, גם אם מדובר בגרסת Ultimate שכוללת הוספה חינמית של כל שפה. מדובר בניג'וס מיותר, במיוחד מכיוון שהוא מסבך תהליך שאמור להיות הפשוט יותר בעבור המשתמש מבין שתי החלופות. אבל פרט לכך, כאמור, ההתקנה היתה מהירה וחלקה, כמו שהיו התקנות ה-RC במחשבים שונים בעבר.

משימה אפשרית

שורת המשימות היתה ונותרה היתרון החידוש הבולט ביותר בחלונות 7. אם בעבר הופיעו בה צלמיות אשר רק פתחו תוכנות ואפשרו מעבר בין חלונות, כעת מדובר בכלי שגם נותן הצצה אל מה שקורה בחלונות הפעילים של התוכנה וגם מאפשר שימוש במה שמיקרוסופט מכנה Jump Lists - קיצורי דרך שמאפשרים לפתוח חלונות קודמים של דפדפנים - או מסמכים קודמים של מעבד תמלילים, וכיו"ב.

ה-Jump Lists עובדים היטב, אך עדיין לא נתמכים על ידי היישומים בהם אנו משתמשים. הסיבה לכך נעוצה לא במיקרוסופט, כי אם ביצרניות התוכנה עצמן – אלה צריכות להוסיף תמיכה ביכולות של חלונות 7 בעצמן, באמצעות ממשק פיתוח אותו שחררה מיקרוסופט.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

ניהול מכשירים

אחד הדברים שעובדים היטב בחלונות 7 הוא הניהול הטוב בהרבה של מכשירים המחוברים למחשב. חלון Devices and Printers מחליף את חלון ה"מדפסות" הישן, ומכיר בכך שכיום אנו מחברים למחשב הרבה יותר דברים, רובם בחיבור USB. אפשר לראות אותם, לוודא שהם עובדים ושהדרייברים שלהם מעודכנים, מבלי שתיאלצו להיכנס למנהל ההתקנים הוותיק, שלא ממש השתנה במערכת ההפעלה החדשה.

גם המחשב עצמו מופיע ברשימת ההתקנים, וניתן לגשת משם לדברים כגון עדכון חלונות והגדרות חומרה שונות. החלון החדש זמין מתפריט התחל, היכן שחלון "מדפסות" הישן נהג לשכון.

בעד החומריות

אולי הבעיה הגדולה ביותר של ויסטה עם השקתה הייתה המחסור הקשה בתאימות לאינספור יישומים ומכשירים. ב-7, הבעיה הזאת לא חוזרת על עצמה. כמעט כל יישום או מכשיר שעבד עם ויסטה, יעבוד גם עם מערכת ההפעלה החדשה. וכפי שכתבנו עוד בסקירת הבטא, לעתים יש יישומים שעבדו ב-XP, לא עבדו בויסטה, ושוב עובדים בגרסה החדשה. לדוגמה, המשחק Star Wars: Knights of the Old Republic 2, שעשה הרבה מאד בעיות בויסטה, עובד כאן בצורה די חלקה.

מיקרוסופט עובדת עם יצרניות החומרה על מנת להבטיח תאימות, ובבדיקות שלנו נראה שזה עובד. מכשירים מסוימים, כמו סורק ישן של Canon, לא עבדו ב-RC וכן עובדים בגרסה הסופית, כך שזה תחום בו החברה ממשיכה לעבוד ולשפר.

אחת ההבטחות הגדולות של 7 היתה שהיא תעבוד על כל חומרה שמריצה את ויסטה, ותרוץ עליה טוב יותר. מספר רב של מבדקים שערכנו במהלך השנה עם הגרסאות השונות של מערכת ההפעלה מאשר את הטענה. המרוויחים הגדולים הם מחשבים ניידים חלשים יחסית שנרכשו בשנתיים האחרונות והגיעו עם ויסטה. אלה זוכים לחיים חדשים עם שבע, והופכים למכשירים שמישים בהרבה. נטבוקים ומחשבים אחרים שמריצים XP עובדים עם 7, ועובדים איתה בסדר. אבל לא תפיקו את המירב מחלונות 7 על נטבוק בן יותר משנה שמריץ XP. מערכת ההפעלה הישנה עדיין קלה בהרבה, והחומרה של נטבוקים לא מאפשרת למערכת ההפעלה להשתמש ביכולותיה למקסם את השימוש במעבדים מרובי ליבות, לדוגמה.

גימיקים לטוב ולרע

יש לחלונות 7 כל מיני גימיקים ממשקיים שאין לנו מושג כמה יהיו אטרקטיביים בעבור כלל המשתמשים. היכולת "לנער" חלון עם העכבר על מנת למזער את כל שאר היישומים היא מעניינת. היא חמודה. אבל האם היא משהו בו נשתמש בחיים האמיתיים? כנראה שלא. כנ"ל היכולת להצמיד חלון לצד המסך על מנת שהוא יתפוס בדיוק חצי מגודלו. יש לדברים האלה יישומים, אבל הם בגדר גימיק.

מצד שני, חלונות 7 כוללת יישום מוצלח בהרבה של רעיון הוידג'טים. לא עוד סרגל וידג'טים מעיק, כי אם האפשרות להוסיף וידג'טים ללוח העבודה על בסיס אינדיווידואלי.

למי כדאי לשדרג?

אם יש לכם מחשב שמריץ ויסטה, מומלץ לכם לשדרג. נקודה. ברמת הדברים הגדולים והקטנים כאחד, 7 טובה יותר. היא כבר כעת מערכת הפעלה יציבה יותר, והיא גורמת לנו לחזור בנו מהכלל הוותיק שלא להתקין מערכות הפעלה חדשות של מיקרוסופט עד העדכון הגדול הראשון. זאת מכיוון שחלונות 7, כפי שנכתב במקומות רבים, היא ויסטה 2.0, או ויסטה 1.5. זאת לא מערכת הפעלה חדשה לגמרי, כי אם גרסה הרבה יותר טובה של מערכת הפעלה קיימת.

אם יש לכם מחשב שמריץ XP, כדאי לכם להוריד ולהריץ את יישום Windows 7 Upgrade Advisor של מיקרוסופט, שיבדוק את המערכת שלכם ויאמר לכם האם היא מוכנה לשדרוג. אין נתיב שדרוג מ-XP ל-7, כך שבכל מקרה התקנת מערכת ההפעלה החדשה תדרוש מכם התקנה מלאה, ולא התקנת שדרוג. אבל אם המחשב שלכם יכול להריץ אותה, אנחנו בהחלט ממליצים על כך שתעשו זאת - בהנחה שהעלות אינה מכשול גדול מדי.

  • עוד באותו נושא:
  • חלונות 7

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully