וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתקפה על סוני נגמרה? לא בטוח

דיווח חדש גורס כי האקרים שעצבניים על סוני ינסו לפרוץ שוב למאגרי המידע של החברה במהלך סוף השבוע

פרשת סוני ממשיכה להסתבך. אתר Cnet מדווח כי קבוצת האקרים מתכננת גל נוסף של התקפות על שרתי החברה, זאת כנקמה על הטיפול של סוני בפריצה הגדולה בה נגנבו פרטים של כ-100 מיליוני לקוחות. אם במקרה ההוא אין הוכחות כי המידע פורסם איפשהו, הפעם מתכננים הפורצים לשחרר את חלקו, או את כולו, לרשת. לטענתם של הפורצים, כבר יש להם גישה לחלק משרתי החברה.

לא ברור עדיין אם מדובר באותם האנשים שפרצו לשרתי החברה מלכתחילה, וב-Cnet לא אומרים לאיזו קבוצה הם משתייכים. אתמול האשימה סוני את קבוצת ההאקרים Anonymous בכך שזו עומדת מאחורי ניסיונות לפגוע בשרתיה, אך באנונימוס הכחישו כל קשר לפריצה.


המתקפה על סוני החלה לפני כ-3 שבועות, לאחר שהחברה הודיעה כי היא הגיעה לפשרה משפטית עם ההאקר ג'ורג' הוץ, שהיה אחד האחראיים לפריצת פלייסטיישן 3. בסוני הצליחו לגרום להוץ להפסיק את פרסום הפרצה, ולהתחייב כי לא יפרוץ בעתיד מכשירים של סוני – פשרה שלא הייתה מקובלת אנונימוס וקבוצות אחרות, שטענו כי להוץ יש את הזכות המלאה לפרוץ מכשיר אותו רכש בכספו.

בסוני ממשיכים להתנצל

שלוש הודעות חדשות פורסמו היום בבלוג הרשמי של פלייסטיישן באמריקה. הראשונה שבהן, שנכתבה על ידי אחראי השיווק של החברה פטריק סיבולד, גורסת כי בסוני נכנסו לשלב הסופי של הכנות לפתיחת רשת ה-PSN מחדש. לא ברור עדיין אם יספיקו בחברה לעמוד בדדליין אותו הציבו, להחזרת חלק מהשירותים עד סוף השבוע הנוכחי.


המכתב השני, שחתום על ידי מנכ"ל סוני העולמית, סיר האוורד סטרינגר, הוא מכתב התנצלות, בו מתייחס סטרינגר לטענות כי סוני לא פעלה מהר מספיק לאחר שגילתה כי שרתיה נפרצו. לדבריו של סטרינגר, ברגע בו נודע היקף הפריצה, סגרה סוני את השרתים שלה ושכרה מומחים כדי לברר מה קרה. לדבריו, בסוני חיכו כיוון שרצו להבין מה קרה ואיזה מידע נלקח, לפני ההודעה ללקוחות. בנוסף, חוזר סטרינגר על דרכי הפיצוי שסוני תציע ללקוחותיה, מתוכן חינם ועד לחודש מנוי בשירות הפרימיום Playstation plus.


המכתב השלישי, שמתייחס אך ורק ללקוחות האמריקאים, מציע להם שנה של מנוי חינם בשירות AllClear ID Plus, אשר מגן על מידע אישי ברשת האינטרנט ומתריע בפני הלקוח כשיש חשד לשימוש לא מורשה במידע הזה. לא ברור עדיין האם גם לקוחות סוני מחוץ לארה"ב יזכו לתמיכה דומה.

  • עוד באותו נושא:
  • סוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully