וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

E3 - ככה משחקים?

11.6.2011 / 13:30

עם הכרזה משמעותית אחת, ודגש על משחקי המשך, נראה כי תערוכת המשחקים E3 לא הצליחה לספק את הסחורה השנה

"עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל" הוא ציטוט שמורים בבתי ספר מאוד אוהבים לשים על שלט בכיתה, רק כדי להזכיר לתלמידים למה ללמוד - ולזכור מה למדתם - זה הכרחי. תעשיית המשחקים האמריקאית לא מכירה את הספר "מסך של חול" מאת יגאל אלון, ממנו הציטוט הזה לקוח, ונראה כי חבל שכך.

כי אם מתבוננים מהצד, תערוכת E3 שהתקיימה השבוע בלוס אנג'לס, היוותה סממן לאותן הבעיות בדיוק שגרמו לכך שב-2007-2009 היא הייתה אירוע קטן ולא מלהיב. אז נכון, התערוכה חזרה אל ימי הזוהר שלה - אולמות ענק, מסיבות עיתונאים ראוותניות, אבל נראה כי מאחורי זה מסתתר מעט מאוד תוכן. לראיה, שתיים מתוך שלוש מסיבות העיתונאים הגדולות בתערוכה - אלו של סוני ומיקרוסופט - הציגו מעט מאוד חומר מלהיב מהסוג שלמענו עורכים בדרך כלל מסיבת עיתונאים.

וזו, בעצם, הבעיה. ל-E3 יש תאריכים קשיחים, ואם המעמד שלה חזר להיות "ה"תערוכה, אולפני המשחקים חייבים לעמוד בדדליין הזה - להציג משהו, אפילו אם עדיין אין להם חומרים אמיתיים. בעבר זה גרם לפשלות בסגנון של Killzone 2 - טריילר שהיה הרבה יותר יפה ממה שהיה אפשר לייצר ב-2005 (ואכן, המפתחים הודו בסוף כי מדובר בסרטון שצויר מראש, ולא כזה שרץ בזמן אמת). השנה? ובכן, השנה זה גרם בעיקר לשעמום וחצי-הכרזות, כאלה שבהן אתם מקבלים את שם המשחק וכמה סקרינשוטים (אולי גם דמו), אבל כל אלה במצב מאוד ראשוני. בין לבין, ניתן היה להבחין בכמה הברקות.

Wii U

ה-Wii U היא, ללא ספק, ההכרזה המשמעותית ביותר ב-E3 הזו. למעשה, יש שיגידו כי היא כמעט היחידה. המתחרה היחידה שלה בתחום החומרה - Vita הניידת של סוני, הוכרזה כבר בתחילת השנה וקיבלה ב-E3 רק שם ומחיר רשמי. אפילו כותרי ההשקה של ויטה נחשפו לפני אי-3.

כמו במקרה של ה-Wii הראשון, ההכרזה של U גרמה לקהל בעיקר לתהות מה עבר לאנשי נינטנדו בראש. קונסולה עם שלט שבעצמו נראה כמו קונסולה ניידת, ומתנהג כמו קונסולה ניידת חלק מהזמן? זה בעיקר מוזר. אבל אנחנו מדברים כאן על נינטנדו - חברה שהפכה את המוזר למקדם מכירות עם ה-Wii הראשון. ועכשיו, נראה כי היא מנסה להחזיר גם את הגיימרים "הכבדים", אלה שנטשו אותה כשגילו שהמעבד של הווי חלש מדי ורוב המשחקים לא מכוונים אליהם.

וכך, כבר עכשיו אנחנו יודעים שהקונסולה החדשה תזכה לגרסאות של Assassin's Creed, Ninja Gaiden ו-Batman: Arkham City. ובזמן שתעשיית המשחקים מפגינה אמון בנינטנדו, הבורסה של יפן עושה את ההפך - ביום שלאחר ההכרזה, המניה של החברה נפלה ב-5 אחוזים.

Wii U תושק ב-2012.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמו ווי, אבל עגול יותר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה חדש? כלום!

יותר מעשרים שנים עברו מאז החלה תעשיית המשחקים הביתיים - הן משחקי הקונסולות והן משחקי המחשב - להגר אל המיינסטרים. והדרך בה התפתחה הפכה אותה לתלויית-המשכונים ברמה שאף עוקפת את תעשיית הקולנוע. ואם היה משהו חסר ב-E3 השנה, אלו הם זיכיונות חדשים ומלהיבים. מסיבות העיתונאים של שתי חברות ההפצה העצומות - EA ו-Ubisoft (אקטיוויז'ן לא עושה מסיבות עיתונאים) הבהירו עד כמה הן מתבססות על משחקי המשך. וההבטחה הזו הדהדה גם באולמות התערוכה, ובסיקור העיתונאי.

באטלפילד 3 (לא באמת 3), קול אוף דיוטי 8, סטריט פייטר מי-סופר-בכלל, גוסט ריקון גם-כאן-נמאס-לספור, אססינס קריד מה-רק-4?-חשבנו-שהוא-כאן-כבר-איזה-עשור-או-משהו - כל אלה הן רק מעט מאוד דוגמאות לתופעה הזו. זה לא מפתיע - אחרי הכל, הסדרות האלה ממשיכות לתפוס כותרות כי אנשים משחקים בהן ומוכנים לשלם על כך לא מעט כסף - אבל קצת מעציב.

ובכל זאת? טוב, אולי יש חדש תחת השמש

מיזם אחד שצד את עינינו במסיבת העיתונאים של סוני, Dust 514, זכה ללא-מעט תשומת לב בתערוכה. הסיבה לכך היא הרעיון החדשני - מדובר במשחק פעולה המוני (ז'אנר הידוע בראשי התיבות הקליטים MMOFPS) לקונסולת הפלייסטיישן 3, שמתרחש בעולם של משחק התפקידים ההמוני הותיק (MMORPG) בשם Eve Online, כששניהם מושפעים אחד מהשני.

מעבר לחדשנות שבחיבור בין שני משחקים על שתי פלטפורמות שונות, Dust 514 הוא אחד המיזמים הראשונים שמעיזים להביא משחק המוני אל קונסולה - הז'אנר הזה בדרך כלל נשאר במחשב. הוא לא הראשון, יש לציין - MAG של סוני עצמה היה לפניו, אבל Dust נראה שאפתני יותר.

אבל לא כמו Defiance - עוד פרוייקט המוני, שעליו אנחנו שומעים בשנה האחרונה. מדובר במשחק תפקידים/פעולה מגוף שלישי המוני (MMORPGTPS). שמושק במקביל על המחשב, אקס-בוקס 360 ופלייסטיישן 3. ומתחבר לסדרת טלוויזיה. מתחבר איך? מסתבר שהאירועים בסדרה ישפיעו על מה שקורה בעולם המשחק. ואילו האירועים בעולם המשחק ישפיעו על הסדרה. וזה, גברותי ורבותי, חדשנות. פוטנציאל גדול למוצר נורא, כן, אבל גם חדשנות. וזה מה שהיה חסר לנו בתערוכה הזאת.

  • עוד באותו נושא:
  • e3

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully