וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק במגמת ירידה בארה"ב

13.6.2011 / 11:18

הרשת החברתית הפופולרית בעולם חווה ירידה של מיליונים במספר המשתמשים שלה בארצות הברית. המומנטום נעצר?

האם המומנטום של פייסבוק מתחיל להיעצר? הרשת החברתית הגדולה בעולם אמנם בדרכה לל-700 מיליון משתמשים (כרגע יש בה 687 מיליון), אך במהלך החודש האחרון איבדה 6 מיליון משתמשים בארצות הברית וירדה מ-155.2 מיליון ל-149.4 מיליון משתמשים סה"כ בחודש האחרון. זוהי הפעם הראשונה בשנה האחרונה בה מספר המשתמשים האמריקאים בפייסבוק יורד. גם מספר המשתמשים הקנדיים ירד ב-1.5 מיליון ובמדינות אנגליה, נורבגיה ורוסיה איבדה פייסבוק כ-100,000 משתמשים.

האתר allfacebook.com, שחושף נתונים אלו, מספר שלמרות זאת, מספר המשתמשים הכללי בפייסבוק ממשיך לעלות. העליה מיוחסת לנרשמים חדשים ממדינות שתושביהן נכנסו לפייסבוק באיחור ושבהן הרשת החברתית הפכה לטרנד רק בשנה האחרונה. במאי עלה מספר המשתמשים הכללי ב-11.8 מיליון, ובחודש הקודם הוא עלה ב-13.9 מיליון. הנתונים האלה נמוכים ממה שהוצג אשתקד, אז עלתה פייסבוק כ-20 מיליון לחודש.

נתונים אלה בהחלט יכולים להוות מקור לדאגה למארק צוקרברג ולרשת החברתית שלו, שכן ייתכן והם מעידים על מגמה עליה כבר דובר: משתמשים הסוגרים את חשבונותיהם בפייסבוק, בין אם בשל תחושת מיצוי ואם בשל חשש לפרטיותם. רק בשבוע שעבר עשתה פייסבוק עוד מהלך בעייתי מבחינת שמירה על פרטיות והשיקה גם מחוץ לארצות הברית את שירות זיהוי פנים אוטומטי בתמונות – ללא בקשת הסכמה מצד המשתמש. הצעד הזה גרר ביקורת חריפה על גישת החברה כלפי פרטיות משתמשיה – עקב האכילס שלה כבר זמן רב.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully