וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל ונוקיה משלימות

אפל הסכימה לשלם לנוקיה פיצוי ותמלוגים על הפרת פטנטים שלה, ובכך סיימה קרב משפטי של שנה וחצי

הסכסוך בין אפל לנוקיה נגמר, וענקית הסלולר הפינית היא המנצחת בו. נוקיה הודיעה כי אפל הסכימה לשלם לה פיצויים ולהתחיל להפריש תמלוגים על שימוש בפטנטים שלה, ובכך פתרה את המחלוקת המשפטית בין שתי החברות. שתיהן הסכימו למשוך את התלונות שהגישו לנציבות הסחר הבינלאומי של ארצות הברית.

"אנו שמחים לצרף את אפל למספר ההולך וגדל של בעלי רישיונות מנוקיה" הודיע מנכ"ל נוקיה, סטיבן אלופ. "ההסכם הזה מציג את תיק הפטנטים המוביל של נוקיה, ומאפשר לנו להתמקד באפשרויות רישוי נוספות בשוק הסלולר" הוסיף, באיום לא מאוד מרומז כלפי כל החברות בשוק שעדיין לא משלמות לנוקיה תמלוגים.

לא ברור כמה כסף תשלם אפל לנוקיה, אך ידוע כי תחת ההסכם, במקביל לכך שאפל תקבל רישיונות לשימוש בטכנולוגיות של נוקיה, נוקיה תזכה לאישור שימוש בחלק מהפטנטים של אפל. באפל מבהירים כי ההסכם לא כולל את "מרבית החידושים שהופכים את האייפון לייחודי".

מדובר בסופו של סכסוך בן כשנה וחצי, שהחל כשנוקיה החליטה לתבוע את אפל על הפרת פטנטים. תוך מספר חודשים, אפל תבעה את נוקיה, ושתי החברות הגישו תלונות למועצת הסחר הבינלאומי של ארה"ב – גוף שיכול לאסור על יבוא של מוצרים המיוצרים בחו"ל. רק במרץ האחרון קבעה מועצת הסחר כי היא לא חושבת שאפל מפרה את הזכויות של נוקיה, אך לאחר מכן הסכימה לבדוק את הנושא מחדש.

תביעות הדדיות כמו אלה של אפל-נוקיה הן מהלך שגרתי בעולם הטכנולוגיה. חברות ענק תובעות אחת את השניה לא כדי באמת לחסום את הפצת המוצר המתחרה – הן יודעות כי כמעט ואין לכך סיכוי – אלא כדי להגיע להסכם רישוי פטנטים הדדי.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל
  • נוקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully