וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל מציגה: דרכי חיפוש חדשות

גוגל משיקה מנגנוני חיפוש חדשים. החיפוש הקולי מגיע למחשב, והחל משבוע הבא תוכלו לחפש על פי תמונות

גוגל רוצה שתחפשו בלי שימוש במקלדת. ענקית החיפוש הודיעה היום כי היא משיקה את החיפוש הקולי וחיפוש על פי תמונות – יכולות שזמינות בגרסאות ניידות של מנוע החיפוש – גם בגרסת המחשב של מנוע החיפוש, למשתמשי דפדפן של גוגל, Chrome.

החיפוש הקולי, שמושק ככפתור בשורת החיפוש בכרום, יהיה זמין בינתיים רק באנגלית. עם זאת, לטענת אנשי גוגל, הם מנתחים כמויות ענקיות של מידע קולי, ולכן המנגנון שלהם מסוגל לזהות כל מבטא. ניתן יהיה לחפש במנגנון הזה גם באמצעות שאילת שאלות בשפה טבעית.

מחפשים על פי תמונות

חיפוש על פי התמונות יושק בכל רחבי העולם בימים הקרובים, בדף חיפוש התמונות של גוגל. מטרתו היא לאפשר לכם לזהות מה נמצא בתמונה, בין אם זה מקום, דמות או פריט אחר. תוכלו לחפש על פי תמונה באמצעות הכנסת הכתובת האינטרנטית בה תמונה נמצאת, העלאת תמונה מהמחשב שלכם, גרירת תמונה אל שורת החיפוש או שימוש בתוסף לכרום או פיירפוקס.

בגוגל מבהירים כי אינם משתמשים בשום סוג של זיהוי תווי פנים, וכי אינם שומרים את התמונות באמצעותן אתם מחפשים, כך שאין למשתמשים בה לדאוג. החיפוש נעשה באמצעות הפרדת התמונה לחלקים מהם היא בנויה – צבעים, טקסטורות, קווים, וחיפוש במאגר של גוגל. הדבר דומה מאוד למה שקיים כיום ב-Google Goggles – אפליקציה ניידת שזמינה לאנדרואיד ואייפון.

שדרוג נוסף למנגנון חיפוש התמונות של גוגל הוא שילוב בתוכו של Google Instant. אינסטנט, שזמין כיום רק לחיפושים טקסטואליים (גם בעברית), מתחיל להציג את התוצאות כבר כשאתם מתחילים להקיש את השאילתה. לא ברור עדיין האם חיפוש אינסטנט לתמונות יהיה זמין גם במכשירים ניידים, או רק במחשב.

מהירות, מהירות

מטרת החידושים האלה, לטענת אנשי גוגל, היא – בין השאר, ואולי אפילו בעיקר – לשפר את מהירות קבלת התשובה לשאלה עבורה נכנסתם לגוגל. המהירות, לדבריהם, חשובה מאין כמותה. אבל לא רק במהירות החיפוש רוצה גוגל לטפל, אלא גם במהירות טעינת האתרים שמהווים את התוצאות.

כדי לעשות זאת, משיקה החברה גם את Instant Pages - מנגנון חדש שפועל בדפדפן הכרום. אם המנגנון הזה בטוח שיש לו תוצאת חיפוש טובה לשאילתה שלכם, הוא שולח אותה לדפדפן מאחורי הקלעים כבר כשאתם מתחילים לחפש. בזמן החיפוש, ובזמן בחירת התוצאה, הדפדפן מתחיל כבר להטעין את התוצאה הראשונה. בהדגמה הראו אנשי גוגל דפים שנטענים מיידית כשאתם לוחצים על תוצאת חיפוש, זאת כשזמן הממוצע של עליית דף ללא שימוש במנגנון הוא 5 שניות.

Instant Pages זמין היום בגרסת המפתחים של כרום, בסוף השבוע הוא יהיה זמין בגרסת הבטא של הדפדפן, ובשבוע הבא בגרסה רגילה של הדפדפן. בעתיד, Instant Pages צפוי להגיע גם למכשירי אנדרואיד – טלפונים סלולריים, טאבלטים, ואפילו מכשירים כמו Google TV.

מלחמת הדפדפנים מתחממת

שיפור מנגנוני החיפוש של גוגל מגיע על רקע התחממות בזירה הזו, שנובעת בעיקר מברית בין בינג – מנוע החיפוש של מיקרוסופט, שהולך ותופס נתח שוק בצפון אמריקה – לבין פייסבוק. הברית הזו הופכת את בינג למנוע החיפוש היחיד שמאפשר לשלב מידע מהרשת החברתית הגדולה בעולם, בתוצאות החיפוש.

גוגל, שלא יכולה להשתמש בתוצאות פייסבוק, אמנם מנסה למצוא תחליפים באמצעות אינטגרציה של שירותיה עם זהויות מקוונות כמו טוויטר ו-Buzz, אך בו בזמן מתמקדת בניסיון להראות כי השימוש במנוע החיפוש שלה פשוט ונוח יותר. וכך, חזרו אנשי החברה פעם אחר פעם באירוע ואמרו כי מטרתם להקל עליכם בחיפוש אחר ידע.

קרב נוסף עבורו ההכרזות של היום הן תחמושת הוא מלחמת הדפדפנים. בשנתיים האחרונות, מנסה מיקרוסופט לשדר כי היא הפסיקה להזניח את האינטרנט אקספלורר, וגם פיירפוקס מנסה להיות תחרותית יותר. המנגנונים החדשים של גוגל אמנם מבוססים על קוד פתוח, ודפדפנים אחרים יוכלו לעשות בהם שימוש, אך נכון לעכשיו הם יהיו זמינים רק ב-Chrome - דפדפן שאחת הנקודות החזקות שלו כבר היום היא מהירות.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל
  • כרום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully