וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האינתיפאדה עוברת לאייפון

21.6.2011 / 17:55

לאחר שהוסר עמוד הפייסבוק של תומכי האינתיפאדה השלישית - הם חוזרים באייפון. אפל אישרה אפליקציית תמיכה במאבק

חברת אפל אישרה את כניסתה לחנות האפליקציות של אפליקציה התומכת באינתיפאדה השלישית. ב-15 ביוני התווסף לחנות יישום בשם Third Palestinian Intifada. האפליקציה הכוללת תכנים בערבית מאתר האינטרנט שמקדם את האינתיפאדה השלישית נגד ישראל, וכן מעמוד הפייסבוק שנפתח בנושא ושנסגר לאחר בקשות שנשלחו לרשת החברתית, בין השאר על ידי שר ההסברה יולי אדלשטיין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאי כבר עבר, אבל האינתיפאדה טרם החלה. האפליקציה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם הפעם מוחה השר אדלשטיין על מתן הבמה לתכנים השנויים במחלוקת. במכתב ששלח למנכ"ל אפל סטיב ג'ובס כתב אדלשטיין: "אחת ממטרות היישום הינה לאפשר לבעלי המכשיר להתעדכן בפעילויות מחאה, חלקן אלימות, המתוכננות נגד ישראל... אני מאמין שאפל, כחברה חלוצית ומתקדמת, שמה את ערכי החירות, חופש הביטוי והיצירתיות לנגד עיניה. כמו כן, כחברה מובילה בתחומה, אני משוכנע שאתם מודעים ליכולת של יישום מסוג זה לגרום לרבים להתאגד למען אותה מטרה שעלולה להיות הרסנית. לפיכך, אני פונה אליך בבקשה להורות להסיר לאלתר את היישום הנדון ובכך להמשיך את מסורת יישומיה של אפל על טהרת הבידור, המידע וכיוצ"ב ולא לאפשר בה מתן במה להסתה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תכנים מעודדי אלימות? האפליקציה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אפליקציית האינתיפאדה השלישית פותחה על ידי חברה מדובאי בשם Web at me והיא מוצעת בחינם למשתמשי חנות האפליקציות של אפל. ככל הנראה תכניה הם שיקוף של אלו המופיעים באתר הארגון, והיא למעשה "עותק לסלולר" שלו. עד עתה הורידו אותה בעיקר במדינות טוגנדה, קטאר, ישראל (ככל הנראה שטחי הרשות הפלסטינית), ירדן, כווית וערב הסעודית.

חברת אפל ידועה בסלקטיביות שהיא מפעילה בחנות האפליקצית שלה, ובסירובה לקבל אפליקציות שאינן עומדות בסטנדרטים או שתכניהם פוגעניים בעיניה. בו בזמן, לעיתים נראה כאילו תהליך הצנזורה של אפל הינו שרירותי, ולפעמים פופוליסטי. הסיבה לכך היא שחלק מהחוקים של אפל לגבי האפליקציות אינם חד-משמעיים, ולעיתים פשוט מדובר בטעות אנוש. כך, למשל, הועלה לחנות לפני מספר שנים משחק טלטול תינוק, בו המשתמש נדרש לטלטל את האייפון כדי להשתיק בכי של תינוק וירטואלי ובכך להרוג אותו. מאידך, אפליקציות שמציגות אמנות לא הורשו להיכנס לחנות בעקבות הצגת עירום. בשני המקרים המדוברים הפכו באפל את ההחלטה לאחר רעש ציבורי סביב הנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully