וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק בינלאומי מתחברת לעולם

בזק בינלאומי מסיימת את ההכנות לפריסת כבל האינטרנט התת-ימי שלה, וטוענת שאתם תרוויחו מכך בגדול

בזק בינלאומי מסיימת את ההכנות לפריסת כבל האינטרנט התת-ימי שלה. באירוע עיתונאים שהתקיים הבוקר (ג') דיווחה החברה כי עבודות התשתית בחוף הים של תל אביב כמעט והושלמו, כשעכשיו מחכים בחברה לספטמבר, אז תגיע לישראל ספינה מיוחדת ותתחיל לפרוס את 2,297 הקילומטרים של הכבל מתל אביב ועד לבארי, שבאיטליה.

הכבל החדש, BIOS שמו, כולל קיבולת פוטנציאלית של 7.2 טרהבייט בשניה, ולדברי מנכ"ל בזק בינלאומי איציק בנבנישתי הוא יהיה מוכן להפעלה מסחרית כבר בסוף השנה. ההערכה הרשמית של בזק בינלאומי, אגב, עומדת על מוכנות בתחילת השנה הבאה.

מה המצב היום?

נכון לעכשיו, בין תשתית האינטרנט המקומית לבין זו העולמית מחבר עורק ראשי אחד – כבל של חברת Mednautilus, השייכת לטלקום איטליה. כל חברות האינטרנט בישראל משתמשות בו כדי להתחבר לאינטרנט, כשאמצעים אלטרנטיביים כמו חיבורים לווייניים יקרים מדי ומספקים מעט מדי רוחב פס.

למצב הזה יש לא מעט חסרונות. כך, בפברואר 2009, בעקבות תקלה רגעית ב-MedNautilus, שובש חיבור האינטרנט בכל רחבי ישראל למשך שעות ארוכות. התזמון היה גרוע במיוחד – יום הבחירות לכנסת, כשהשיבושים החלו רגעים ספורים לפני פרסום מדגם הבחירות . מעבר לכך, היעדר התחרות בתחום לא מיטיב עם הלקוח.

בזק בינלאומי הצהירה כבר בנובמבר אשתקד, עת הכריזה על הקמת הכבל, כי לא מדובר בעורק הפרטי שלה. כיוון שההשקעה בפרוייקט היא עצומה, ורוחב הפס אסטרונומי מתכננת החברה למכור את רוחב הפס למתחרותיה. וכדי לספק רמת שרידות גבוהה, בבזק בינ"ל מתכננים כבר עכשיו הנחת כבל גיבוי באמצע השנה הבאה.

במקביל, פורסם היום ב-TheMarker כי חברה נוספת, טמרס, מקדימה את הנחת הכבל שלה – במסלול חיפה-כפריסין-מרסיי – כך שגם הוא יהיה מוכן לפעילות בסוף 2011 או תחילת 2012.

למה זה טוב לנו?

לדבריו של איציק בנבנישתי, אין לו ספק כי יצירת התחרות בתחום תועיל לצרכן. הוא אמנם לא יוכל לבחור אם להתחבר דרך Mednautilus, דרך הכבל של בזק בינלאומי או דרך הכבל של טמרס, אך הספקיות בהן הוא משתמש תוכלנה לקנות רוחב פס במחירים של שוק תחרותי.

בנוסף, ריבוי עורקי תקשורת יוכל למנוע הישנות של תקלות כמו זו שקרתה ב-2009, בהנחה וספקיות האינטרנט תבחרנה לעבוד עם מספר ספקיות תשתית לצורכי גיבוי. יתרון נוסף הוא בפתיחת צוואר הבקבוק, ויצירת היצע תשתיתי שיספיק לנו לשנים הקרובות.

גילוי נאות: וואלה! ובזק בינלאומי הן חלק מקבוצת בזק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully