וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויהי העתק. ויהי הדבק. אמן

קבוצה בשוודיה סוגדת לקיצורי "העתק" ו"הדבק", ומבקשת הכרה ככנסיית ההעתקה. השלטונות בינתיים מתנגדים

שיתוף קבצים לא יורשה להפוך לדת רשמית בשוודיה, לעת עתה. בשנה האחרונה, מנסה קבוצה של משתפי קבצים שוודיים להכריז על עצמם כעל דת חדשה – Kopimism, זאת כשהם יוצאים מההנחה שלא ניתן יהיה לרדוף אותם על בסיס אמונתם אם זו נחשבת לדת. אך כעת, בפעם השניה, דחו השלטונות את הבקשה שלהם.

בראיון לאתר Torrentfreak מסביר איסק גרסון (Isak Gerson) – סטודנט לפילוסופיה שהקים את כנסיית הקופימיזם - כי באפריל השנה החליטו השלטונות לדחות את בקשתו המקורית כיוון שהחוק השוודי דורש שלקבוצה דתית תהיה דרך סטנדרטית של תפילה או מדיטציה, ואלה היו אז בתהליך ניסוח בקרב הקופימיסטים. לאחר שהסטנדרטים נוסחו, הבקשה הוגשה מחדש, ובשבוע שעבר הגיע הסירוב השני. כאן, לטענת גרסון, כבר לא ניתנה סיבה לדחיה, והוא אף אומר שהדת שלו עומדת בכל התנאים אותם מעמיד החוק.

נכון לעכשיו, לא בטוח גרסון כי הוא ימשיך במסע הלגיטימציה לכנסיה שלו, שגדלה לכ-1,000 חברים ובין סמליה המקודשים נמצאים הסימנים Ctrl+C ו-Ctrl+V [הקיצורים של פקודות העתקהדבק. -ד.ו]. "דבר אחד בטוח, עם זאת" הוא אומר ל-Torrentfreak, "אנחנו ממשיך להיפגש, להאמין בהעתקה, להעמיק את אמונתנו ואת הכנסייה, ולהילחם פוליטית עבור עולם בו העתקה לא רק מקובלת אלא גם מעודדת. אנחנו יודעים שאלה לא רק החלום והמטרה שלנו, כי אם הייעוד שלנו".

אילו עוד גופים טכנולוגיים ראויים לדת משלהם? בואו לספר לנו בפייסבוק

עוד בנושא:

מפלגת הפיראטים זכתה במושבים בפרלמנט האירופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully