וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 70 מארה"ב מואשמת בהפצת פורנו בביטורנט. לטענתה, כלל לא יודעת מה זה

חברת הפקה של סרטי פורנו מאשימה בת 70 בהפצתם דרך ביטורנט. הנאשמת בתגובה: לא יודעת מה זה ביטורנט

בת 70 מואשמת בהפצת פורנו דרך ביטורנט. קו ההגנה שלה: מה זה ביטורנט? בעלי זכויות על סרט פורנו דורשים מגמלאית לשלם להם 3,000$ על כך שכביכול שיתפה באמצעות רשת שיתוף קבצים ביטורנט את הסרט שלהם, פן יתבעו אותה בבית המשפט על 150,000 דולרים. האשה, שלטענתה כלל לא יודעת מהם טורנטים, החליטה להילחם על חפותה בבית המשפט.

מדובר בהליך שהפך לשגרתי בשנים האחרונות בארצות הברית. חברות הפקה או מי מטעמן "מקליטים" את כתובות האינטרנט (IP) מהן משותפות היצירות, ואז דורשות באמצעות בית המשפט מספקיות האינטרנט לחשוף את האנשים להם הכתובת הייתה שייכת. אלה מקבלים מכתב בו הם מתבקשים לשלם סכום של מספר אלפי דולרים כדי "להגיע לפשרה", תוך איום שאם לא יעשו זאת, יתבעו אותם. במקרה של סרטים פורנוגרפיים האיום הוא אף גדול יותר, כי חשיפת השם של היצירה שעל שיתופה האדם נתבע עשויה להביך אותו ברבים.

הבעיה היא שכתובת IP הוכחה, בעבר, כלא-מאוד יעילה בזיהוי המשתפים. כך, אם מדובר בנתב אלחוטי שלא מוגן בסיסמה, אין לדעת מי הוריד את החומרים. בנוסף, כתובות ה-IP הינן דינמיות – בכל פעם שהחיבור מתנתק ונוצר מחדש, הכתובת עשויה להשתנות, כשספקיות האינטרנט לא תמיד יכולות להגיד למי הכתובת הייתה שייכת בדקות המדוייקות בהן החומר שותף.

הנתבעת בת ה-70, שלא מוכנה להתפשר, אומרת כי כל הסיפור נראה לה כמו מזימת סחיטה. לדבריה, כשתעמוד בפני שופט, תגיד לו "אין לי מושג איך זה קרה. אם לסוני יכולים לפרוץ, אם לפנטגון יכולים לפרוץ, איזה סיכוי יש לבן אדם פרטי?".

מאמינים לה? בואו לספר לנו בפייסבוק

עוד בנושא:

בונו נגד שיתוף קבצים

גם חברות המוזיקה אוהבות לאיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully