וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם הסוללה של המחשב הנייד חשופה לפריצה

לא רק למחשבים ניתן לפרוץ, אלא גם לסוללות שלהם. תוצאה אפשרית: זיוף נתונים, הפסקת פעולה ואפילו פיצוץ

פרצו לכם לסוללה לאחרונה? מגזין פורבס מדווח כי חלק מסוללות של לפטופים, בייחוד לפטופים של אפל, ניתנות לפריצה ולתכנות מחדש. וההשלכות של פריצה שכזו יכולות להיות בעייתיות מאוד עבור בעלי המחשבים.
הסוללות בלפטופים החדשים של אפל הן סוללות "חכמות", שמגיעות עם בקר שמטרתו לספר למחשב כמה הסוללה מלאה, ומה הטמפרטורה שלה – נתונים שנועדו לאפשר הטענה רק כשצריך, למנוע התחממות יתר ולספר למחשב כמה זמן נשאר עד שהסוללה טעונה במלואה.

לדבריו של ההאקר צ'רלי מילר, אפל מגנה על כל הבקרים של הסוללות שלה עם אותה הסיסמה – סיסמה אותה הוא הצליח לגלות. מילר טוען כי מי שיודע את הסיסמה ומבין איך תוכנת הבקר עובדת, יכול להשתלט עליו.

תסריט אחד עליו מילר מדבר הוא הפיכת הבקר לבסיס פעולה של וירוס, שמדביק את המחשב שוב ושוב גם לאחר שתוכנת אבטחה מסירה אותו. אף אחד, הרי, לא יחשוב לחפש את הוירוס בתוך הסוללה. מילר עצמו לא ניסה לעשות זאת, ולדבריו צריך למצוא פרצה נוספת בממשק בין הסוללה למחשב כדי להצליח, אך הוא גורס כי הדבר כנראה אפשרי.

התסריט השני, מפחיד אף יותר, אך גם הוא תיאורטי נכון לעכשיו, הוא זיוף הנתונים שהסוללה שולחת למחשב. הדבר יאפשר, תיאורטית, לגרום לסוללות להתחמם יתר על המידה ולהפסיק לפעול במקרה הטוב, או להתפוצץ במקרה הרע. נסייג ונאמר כי לסוללות של מחשבי מק יש פיוזים שמטרתם למנוע התפוצצות, אך ידועים מקרים בהם מחשבים נשרפו עקב בעיות סוללה.


עוד בנושא:

- גוגל מגינה מווירוסים

- האם התגלה "וירוס בלתי ניתן לעצירה"?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully