וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחסום את רופרט מרדוק

24.7.2011 / 16:12

תוספים לדפדפנים פיירפוקס וכרום מאפשרים לגולשים לחסום אתרים השייכים לאיל התקשורת השנוי במחלוקת

רופרט מרדוק ממשיך לחטוף מהלומות. איל התקשורת שנאלץ לאחרונה להשיב לשאלות קשות בפרלמנט הבריטי, עקב שערוריית עיתונו News of the World (שבינתיים נסגר) – צריך כעת גם להתמודד את אלו שמקשים את צעדיו באינטרנט. צמד מפתחים יצר שני כלים חינמיים שנועדו לעזור לגולשים המעוניינים להימנע מגלישה באתרים השייכים לאימפריה של מרדוק. למרדוק יותר ממאה אתרים, ביניהם הוול סטריט ז'ורנל, הניו-יורק פוסט, פוקס ניוז והרשת החברתית הדועכת מייספייס (שבקרוב תחליף ידיים).

תוסף פיירפוקס בשם MurdochAlert מציג אזהרה כאשר המשתמש מנסה להיכנס לאחד מהאתרים השייכים לאיש. כך, למשל, אם הגולש מקליד את כתובתו של אתר רשת החדשות פוקס ניוז, מופיעה על המסך הודעת אזהרה המציינת את "פוטנציאל הסיכון הבטיחותי שבגישה לאתרים הנשלטים על ידי מרדוק". עם זאת, משום מה האתר אינו מזהיר מפני הכניסה לאתר המשחקים IGN ולאתר התוכנית "אמריקן איידול" (המשודרת ברשת פוקס, השייכת למרדוק).

התוסף לדפדפן כרום, Murdoch Block, ממש חוסם כניסה לאתרים אלו. גם הוא מציג אזהרה לפני שהאתר מוצג. הוא מבקש מהמשתמש לאשר שהוא אכן מעוניין להיכנס, ורק לאחר קבלת האישור נטען האתר בדפדפן.

שני התוספים יצאו בתחילת השבוע שעבר, ונכון לעכשיו יש להם כ-5,000 משתמשים (יחד). הסיבה הרשמית שמספק צמד המפתחים אינה נקמנות או מחאה אלא "דאגה שההאקינג והניצול לרעה שנעשו ב-News of the World יתרחבו גם לאתרי הקבוצה של מרדוק – על ידי עובדים של האתרים או האקרים שיפרצו אליהם, ויפגעו בגולשים".


עוד בנושא:

- רופרט מרדוק: ידיד אמת
- מרדוק עורף ראשים: ”מי שמעל באמון ייתן הדין”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully