וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל משיקה את הזיהוי הכפול ברחבי העולם. כך תמנעו פריצה לחשבונכם

מנגנון הזיהוי הכפול של גוגל, שהושק ברחבי העולם, ימנע פריצה לחשבונכם גם אם מישהו ישיג את הסיסמה שלכם

«iframe width="480" height="303" src="https://www.youtube.com/embed/zMabEyrtPRg" frameborder="0" allowfullscreen»«/iframe»

גוגל רוצה שתזדהו פעמיים. החברה הפעילה במהלך סוף השבוע את מנגנון הזיהוי הכפול שלה גם מחוץ לארצות הברית, ביותר מ-150 מדינות, וביותר מ-40 שפות שונות, ביניהן גם עברית. מטרת המנגנון היא להגן על החשבון שלכם, כך שגם אם מישהו יגנוב את הסיסמה אליו, לא ניתן יהיה לגשת לחשבון.

נזכיר כי לפני כשנה, הצליחו האקרים טורקים לפרוץ אל מספר מאגרי מידע ישראליים – ביניהם זה של אתר "הומלס" ושל "פיצה האט", תוך שהם גונבים יותר מ-100,000 שמות משתמש וסיסמאות. אלה שימשו אותם כדי לפרוץ לחשבונות רבים, ולהשתלט עליהם. עם מנגנון הזיהוי החדש של גוגל השתלטות שכזו איננה אפשרית, גם אם בידי הפורצים יש כתובת מייל וסיסמה.

סיסמה אחת זה לא מספיק

החלק הראשון במנגנון הזיהוי החדש מתבסס על סיסמה משנית, בנוסף לזו שאותה אתם בחרתם, אשר מתחלפת מדי דקה. גוגל מספקת לכם כמה דרכים לקבל את הסיסמה הזו, כשהמשמעותית שבהן היא אפליקציית סמארטפונים שזמינה כיום לאייפון ואייפד, כמו גם למכשירי אנדרואיד ולבלקברי. לאחר שתקשרו בין האפליקציה לבין החשבון שלכם, תוכלו להיכנס אליה בכל עת ולראות את הסיסמה הנוכחית.

אם אין לכם סמארטפון, תוכלו לקבל את הסיסמה בדרכים נוספות, ביניהן SMS ומענה קולי שיתקשר אליכם וימסור לכם את הסיסמה. בנוסף, מספקת גוגל לכל מי שנרשם למנגון עשר סיסמאות חד פעמיות, אותן תוכלו להדפיס על דף ולשמור למקרה הצורך. כדי לא להעיק יותר מדי, נותנת החברה אפשרות לזכור את האימות המשני עבור מחשב ספציפי לא למשך כניסה אחת לחשבון, כי אם לחודש.

ומה עם שאר התוכנות?

אך מה עם אפליקציות צד שלישי – תוכנות שמשתמשות בחשבון גוגל שלכם אך אין להן מנגנון זיהוי משני מובנה? עבור אלה, מציעה החברה סיסמאות קבועות, השונות מהסיסמה הרגילה שלכם. בדף מיוחד, מאפשרת לכם גוגל לייצר סיסמאות כאלה, שתוקפן לא פג לעולם, אלא אם אתן מבטלים אותן באופן ידני.

כיוון שהסיסמאות האלה לא נגישות אלא אם כבר הזדהיתם מול גוגל, גם הן מונעות את האפשרות של השתלטות על חשבונותיכם כשלפורצים יש רק את שם המשתמש והסיסמה הרגילה שלכם.

עוד בנושא:

רק השנה הגיעו פורצים לפרטים של יותר מ-100 מיליו משתמשי סוני

ובשנה שעברה, היו אלה אנשי קבוצת האתרים Gawker

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully