וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלקברי בשירות מהומות לונדון

משטרת בריטניה טוענת ששירות ההודעות של הבלקברי עזר למפגינים לארגן את ההתפרעויות בזכות היותו כלי מוצפן

האם טלפון הבלקברי הוא האשם במהומות לונדון? לא, אבל משטרת בריטניה טוענת כי שירות ההודעות שלו היווה כלי חשוב עבור המפגינים ועבור מארגני ההפגנות. כעת אומרת החברה הקנדית Research in Motion, שמייצרת את המכשיר, כי היא תשתף פעולה עם חקירת המשטרה.

ההבדל בין שירות ההודעות של בלקברי לבין הודעות SMS ורשתות חברתיות הוא בהצפנה. ההודעות שנשלחות בשירות מוצפנות, ואין לרשויות החוק גישה אליהן. בעבר, הסתבכה RIM עם מספר מדינות, ביניהן האמירויות והודו, כשהסבירה כי היא לא יכולה לתת לשירותי הבטחון במדינות האלה גישה אל השירות, כיוון שאין ביכולתה למסור לצד שלישי את מפתחות ההצפנה שלה.

בעבר, טענו אנשי RIM כי שיטת ההצפנה של ההודעות שנשלחות דרך הבלקברי כוללת מנגנונים שמונעים אפילו מהחברה עצמה לראות מה כתוב בהודעות. עם זאת, לא ברור עדיין איזה מידע תמסור החברה אם תדרש לעשות זאת באמצעות צווים משפטיים, אותם יכולה להוציא משטרת אנגליה מתוקף חוקי יירוט תקשורת והאזנות.

המהומות של הימים האחרונים בטוטנהם אורגנו, זאת גם לדברי המשטרה וגם לדברי המפגינים, במידה רבה באמצעות הבלקברי, על ידי הודעות שהגיעו לאחר מכן גם לרשתות חברתיות כמו טוויטר ופייסבוק.

אחת ההודעות, למשל, טענה כי "אם בא לכם לעשות כסף, אנחנו נכנס חזק במזרח לונדון הלילה, כן הלילה!!!. לא אכפת לי מאיפה אתם, אנחנו מזמינים אתכם באופן אישי להצטרף. המשטרה עצבנה אותנו יותר מדי זמן, ולמען האמת אני לא יודע למה לקח לנו כל כך הרבה זמן לגרום לזה לקרות. אנחנו לא פושטים את הרגל, אבל מי אומר לא לדברים בחינם? לא משנה אם המשטרה תגיע, פשוט נבריח אותם החוצה, כי כפי שראיתם בחדשות, הם לא שולטים בעניינים. כולם, תפגשו בפארק סטרטפורד ב-7 בערב, ובואו נתעשר".


עוד בנושא:

- בריטניה בוערת: המהומות התפשטו לערים נוספות
- בלקברי מציגה: גם וגם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully