וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירותי סלולר כובו כדי להקשות על מפגינים

14.8.2011 / 13:47

רשות התחבורה בסן-פרנסיסקו סגרה גישה סלולרית כדי להקשות על מפגינים. גם באנגליה חושבים על הרעיון

חסימות יזומות של רשתות הסלולר אינן מתרחשות רק במקומות כמו איראן או מצרים, כך מסתבר השבוע, לאחר שנודע כי גם במהומות בבריטניה וגם לקראת הפגנה בסן-פרנסיסקו היה מי ש'הוריד את השאלטר' או לפחות חושב על לעשות את זה.

ארגון EFF, העוסק בזכויות אדם ובחופש ביטוי ברשת, פרסם כי רשות התחבורה של איזור המפרץ בסן-פרנסיסקו (BART) חסמה שירות סלולרי לארבע מתחנותיה ב-11 באוגוסט בתגובה למחאה שתוכננה בתחומן. בחודש שעבר הפריעו מפגינים לשירותי התחבורה בתגובה למותו של אזרח בשם צ'רלס בלייר, שנורה על ידי שוטר של BART (לרשות יש כוח משטרתי מוסמך משלה). מחאה נוספת שתוכננה ליום חמישי האחרון כשלה, מכיוון שב-BART חסמו את אפשרות הקליטה הסלולרית ברכבותיה התחתיות.

עדיין לא ברור אם הדבר נעשה על ידי BART ולפי דעתה בלבד, או שניתנה עזרת הספקיות הסלולריות, שייתכן והתבקשו לכבות את התקשורת באזור זה. בהודעה רשמית של BART נמסר כי צוות הרשות כיבה את התקשורת ועדכן את ספקיות הסלולר, אך אלו עדיין לא הוציאו הצהרה רשמית בנושא. בארגון EFF מכנים את הפעולה כ"התקפה מבישה על חופש הביטוי". "ראשי BART מציגים את עצמם כאנשים עם גישה דומה לזו של חוסני מובראק, שציווה על סגירת התקשרות הסלולרית בכיכר תחריר", נכתב באתר הארגון.

הקווים בלונדון ייחתכו?

מוקדם יותר השבוע דיבר ראש ממשלת בריטניה דייויד קמרון על האפשרות של חסימת המדיה החברתית כדי להקשות על התיאום בין המתפרעים בממלכה. "מי שצופה במהומות מופתע לגלות כמה הן מאורגנות בעזרת המדיה החברתית", אמר. קמרון סיפר כי המשטרה ושירותי המודיעים מבררים אם זה אפשרי ונכון לחתוך את קווי התקשורת הללו, לצד חסימת שליחת סמסים.

ארגוני זכויות אדם בריטיים התנגדו בתוקף לרעיון זה, בטענה שהוא פוגע בחרויות הפרט וכן באנשים שלא לוקחים חלק במהומות. מומחי טכנולוגיה הביעו ספק לגבי היכולת לחסום בפני הפורעים את המדיה החברתית בצורה יעילה. דרכים אפשריות הן לחסום תקשורת של משתמשים ספציפיים, ליצור רשימה שחורה של אתרים אליהם אין גישה (בדומה לקורה בסין) או לסגור תקשורת אינטרנט – כל אלו צעדים קיצוניים למדי שהם אף בעייתיים ליישום טכני.


עוד בנושא:

- בלקברי בשירות מהומות לונדון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully