וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל רוכשת את מוטורולה מוביליטי

מדוע משלמת גוגל מיליארדים על חברת המכשירים הניידים של מוטורולה? כדי לשים יד על הפטנטים?

גוגל רוכשת את מוטורולה מוביליטי. מנכ"ל החברה, לארי פייג', הודיע בבלוג של גוגל כי החברה תרכוש את Motorola Mobility - החלק של מוטורולה המייצר מכשירים צרכנייים, ב-12 וחצי מיליארד דולרים, לפי שווי של 40 דולר למניה.

מוטורולה, שעמדה בשנת 2008 בפני אפשרות של היעלמות מהשוק לאחר שורה של כשלונות, התייעלה בשתי דרכים. הראשונה הייתה פיצול החברה לשתיים - אחת שעוסקת בציוד הצרכני (טלפונים, טאבלטים), והשניה ברשתות וציוד ארגוני. הצעד השני, שנחשב להימור מסוכן למדי, היה התמקדות במערכת ההפעלה אנדרואיד מבית גוגל. כל המכשירים אותם יצרה החברה מאז משתמשים במערכת ההפעלה, ורק בה.

ההימור הזה השתלם. מוטורולה הצליחה לחזור לשוק עם מכשירי דגל כמו Milestone, ושורה של מכשירי אנדרואיד זולים יותר. השנה זכתה החברה לשבחים כשהציגה את ה-Atrix - מכשיר דגל חדשני שמציג אפשרות לחבר אותו לתושבת שהופכת את הטלפון ללפטופ. פייג' מזכיר את ההימור הזה בהודעתו, כאחד הייתרונות של מוטורולה.

יחד עם ההודעה על הרכישה, מבטיח פייג' כי גוגל לא הולכת לזנוח את השותפות שלה לאנדרואיד. לדבריו, גוגל תפעיל את מוטורולה כחטיבה נפרדת, והדבר לא ישפיע על שותפויות שלה עם יצרני חומרה אחרים, כמו סמסונג ו-HTC.

הפטנטים הם המטרה?

לרכישה הזו יכולות להיות מספר סיבות. הראשונה שבהן היא תחרותיות. אפל מייצרת הן מכשירי סלולר והן את מערכת ההפעלה. מיקרוסופט, מצידה, חתמה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם נוקיה, ורק לגוגל יש נגיעה מאוד מוגבלת לחומרת המכשירים. זו מתבטאת בסדרת Nexus - מכשירים שהינם פרי של שיתוף פעולה הדוק בין יצרנית חומרה לבין גוגל, שמטרתם להציג גרסה חדשה של מערכת ההפעלה אנדרואיד. בעבר השתמשה גוגל בסמסונג ו-HTC לטלפוני נקסוס, והשמועות גורסות כי מוטורולה עובדת כעת על טאבלט נקסוס שיציג את הגרסה הבאה של אנדרואיד.

סיבה שניה היא הרצון של גוגל להשתלט על מאגר הפטנטים העצום של מוטורולה. בשנים האחרונות, התלהטה מלחמת פטנטים בין יצרניות סלולר, שתובעות אחת את השניה על מנת להשיג דמי רישוי . בעבר נטען כי מיקרוסופט, למשל, מנסה לייצר בצורה כזו "תג מחיר" לאנדרואיד החינמית, ואף מצליחה - יצרניות מכשירי אנדרואיד רבות משלמות דווקא למיקרוסופט על שימוש-כביכול בפטנטים. אם לגוגל יהיה מאגר פטנטים רחב מספיק, זה עשוי למנוע מיריבותיה להשתמש בטריקים כאלה. לראיה, לפני כחודש התאחדו מיקרוסופט ואפל בקבוצה אחת כדי לרכוש פטנטים של חברת נורטל, ולמנוע מגוגל לזכות בהם.

סיבה שלישית אפשרית היא השלמת דריסת רגל בתחום הסלולר. לגוגל כבר יש כמעט כל מה שדרוש כדי לחלוש על כל חלק בתחום. מערכת הפעלה - יש, אנדרואיד. חבילת שירותים - גם יש, גוגל השיקה לפני יותר משנה את חבילת Google Voice, שמאפשרת להמשתמשים בארה"ב ליצור מספר וירטואלי, להעביר אליו שיחות ממספרים אחרים, ולהוציא באמצעותו שיחות. אלה חינמיות בתוך ארה"ב, וזולות מאוד כשמדובר בשיחה בינלאומית. נציין גם כי מנגנון השיחות הושק לפני כשבועיים בישראל, אך מנגנון המספרים עדיין לא.


עוד בנושא:

- ההודעה הרשמית בבלוג גוגל
- מוטורולה משיקה בישראל שני טלפונים ואת טאבלט הזום

בואו לדבר על רכישת הענק בעמוד הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully