וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט השתמשה ב'סופר קוקי' באתריה

21.8.2011 / 16:50

חוקר מסטנפורד גילה כי מיקרוסופט משתמשת באתריה בעוגיית מעקב עקשנית שמסרבת להימחק. החברה התנצלה ותיקנה

מיקרוסופט מפסיקה להשתמש ב"עוגיה" מיוחדת בכמה מאתריה, כך הצהירה החברה לאחר ביקורת שנמתחה עליה. לפי מחקר שנעשה באוניברסיטת סטנפורד, השתמשה מיקרוסופט במה שמכונה "סופר קוקי" – קובץ זיהוי גולש שממשיך לפעול גם לאחר שהמשתמש מבצע מחיקה של ה'קוקיז' שנשמרו בדפדפן שלו, ומסייע לשותפים פרסומיים לנטר פעילות. 'קוקיז' מסוג זה לא מסתמכים על המנגנון הרגיל של הדפדפן. חלקן עובדות דרך טכנולוגיית הפלאש, ומאוחסנות באחד מתוספיה, וחלקם בטכנולוגיה בשם eTags.

מייק הינץ, יועץ בכיר במיקרוסופט, מסר שכאשר למדה החברה על נוכחות ה"סופר קוקי" היא פעלה מיד. "גילינו שהקוקי מתנהגת כך בנסיבות מסוימות, כתוצאה מקוד ישן ששומש באתרינו וממילא היה אמור להתחלף בקרוב", הבהיר, והבטיח שבשום שלב לא גרמה פעולת ה'קוקי' לזיהוי מחוץ לאתרי מיקרוסופט, זאת למרות שג'ונתן מאייר, עורך המחקר בסטנדפורד, טען כי למיקרוסופט הייתה היכולת לנתר בקלות פעילות גולשים באתריה וכן באתריה של סוכנות הפרסום Atlas Network.

לטענת מאייר, בין האתרים המשתמשים ב'סופר קוקי' נמצאים msn.com ו-live.com של מיקרוסופט, וכן אתר הווידאו הפופולרי Hulu. "ההתנהגות שהתגלתה ממחישה בצורה ברורה שרגולציה פנים-תעשייתית היא מיתוס", אמר לאתר Computer World ג'ון סימפסון, מנהל ארגון הצרכנות Consumer Watchdog. "הבטחות להתנהגות אחראית תחת רגולציה עצמית התגלו שוב ושוב כחסרות משמעות. אנו צריכים חוק שייצר מנגנון "אל תעקוב אחריי" חזק, שייאפשר לצרכנים לממש את רצונם, ללא קשר לטכנולוגיה הפולשנית בה משתמשים".


עוד בנושא:

- הדפדפנים כרום ופיירפוקס יספקו חסימת קוקיז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully