וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה חייב כל אחד מאיתנו לסטיב ג'ובס

גדי להב

6.10.2011 / 5:05

גדולתו של מנכ"ל אפל היוצא היא בהבנת הצורך בהנגשת הטכנולוגיה לצרכן. בזכותו אנו נהנים מהשימוש בה

טור זה של גדי להב, העורך הראשי של וואלה!, פורסם במקור ב-25 באוגוסט, עת הודיע סטיב ג'ובס על פרישתו מתפקיד המנכ"ל של אפל. לזכרו של סטיב ג'ובס, אנו מביאים את הטור כפי שפורסם.


"בתי הקברות מלאים באנשים שאין להם תחליף". הקלישאה הזו שגורה בפי כל, אבל היא מתנפצת אל סלע המציאות פעם אחר פעם. ההיסטוריה מלאה באנשים ששינו את פני מהלך הדברים בעצם קיומם. המוזיקה המודרנית לא הייתה דומה לעצמה לולא הביטלס. אין שחקן כדורסל שהצליח להיכנס לנעליו של מייקל ג'ורדן. פני המאה ה-20 היו נראות אחרת לגמרי אם אדולף היטלר לא היה משתלט על גרמניה. סטיב ג'ובס שייך לאנשים שאין להם תחליף. השפעתו מגיעה הרחק הרחק אל מעבר לגבולותיה של חברת אפל. היא משמעותית ונוכחת בחייו של כל אחד מאיתנו.

כל מי שעבד במערכת עיתון לפני עשר שנים הכיר את החלוקה: העורכים והכתבים עובדים על פי.סי. לגרפיקאים יש מק. המוצרים של אפל היו מוצרי נישה, שטובים רק למקצוענים שמעריכים עיצוב יתר על המידה. אם מישהו היה אומר אז שתוך עשר שנים, מוצרים של אפל יופיעו על שולחנות בכל בית קפה בעולם ובכיסיהם של עשרות מיליונים, היו מאשפזים אותו כלוקה בהזיות.

על המהפך הזה, בו הפכה אפל מחברת טכנולוגיה בינונית לחברה הגדולה והיקרה ביותר בעולם, חתום סטיב ג'ובס. אבל ההישג הזה לא היה מקנה לו את מקומו בהיכל התהילה העולמי. ההישג הזה הוא רק פועל יוצא של הישגו האמיתי – העובדה שכל אחד מאיתנו מסתובב כעת, או יסתובב בעתיד הקרוב, עם מכשיר בכיס שעד לפני שנים בודדות היה מופיע רק בסרטי מדע בידיוני. סטיב ג'ובס הוא נביא הטכנולוגיה הנגישה.

העולם זקוק למתווכים כמו ג'ובס

ג'ובס היה בין הראשונים להבין שהטכנולוגיה, שמתפתחת בקצב מסחרר שרק הולך וגובר כל הזמן, איננה מספיקה לבדה. נהפוך הוא – ככל שהיא מתפתחת מהר יותר, כך נוצר פער בין יכולותיה שלה, לבין יכולותיו של אדם פשוט להשתמש בה ולהפיק ממנה תועלת. ג'ובס הבין שהנגשת הטכנולוגיה - הפיכתה לאינטואיטיבית וקלה לתפעול - חשובה לא פחות. שמסך המגע חשוב יותר ממהירות העיבוד. שדפדוף בין תמונות ושליחתן חשובים יותר מכמות המגה פיקסלים שבכל תמונה.

ואם ג'ובס היה בין הראשונים להבין זאת, הרי הוא ראש וראשון, ללא כל עוררין, ביישום התובנה הזו. ההצלחה של ג'ובס היא מעבר למסך המגע, לסינכרון האוטומטי או למשקל הנוצה של האייפד. ההצלחה שלו היא בכך שהשיח על הטכנולוגיה סביבנו עבר ממונחים כמו "ג'יגה הרץ" ו"מגה בייט" למושגים כמו מגניב, כיף ומועיל. ההצלחה שלו היא העובדה שבמקום להיות מתוסכלים מהשימוש בטכנולוגיה, אנחנו נהנים מהשימוש בה. ולראיה: כמה אנשים אתם מכירים שמאוהבים באייפון שלהם? כמה אתם מכירים שמאוהבים במכונת הצילום המשרדית?

אל תקלו ראש בהשפעה של ג'ובס על חייכם. האינטרנט, הסמארטפונים, הטאבלטים – כל אלו נוכחים יותר ויותר בכל תחום בעולם. סטיב ג'ובס משפיע על חייכם הרבה יותר משחקן כדורגל פופולרי. הוא גם משפיע יותר מרוב אישי הציבור והפוליטיקאים שאתם מכירים. הטכנולוגיה חודרת לעוד ועוד רבדי בחיינו. זו מגמה שאין שום סימן שהיא תיעצר או תאט. העולם זקוק למתווכים כמו ג'ובס שיהפכו את המסובך לפשוט, את הטכנולוגי לשימושי. אנו מאחלים לסטיב ג'ובס חיים ארוכים, אולם רדתו מכס הניהול באפל הוא סופו של עידן. את האייפון הבא יצטרך מישהו אחר להמציא.


עוד בנושא:

- סטיב ג'ובס - האיש ששינה את העולם
- סטיב ג’ובס פרש מתפקיד מנכ”ל אפל
- המופע של סטיב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully