וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכת IFA 2011: הלא-קאמבק של סוני

בפתיחת תערוכת האלקטרוניקה בברלין הציגה סוני מסך אישי, מחשבי לוח וקורא דיגיטלי. רק אל תגידו לה שזה קאמבק

במסיבת העיתונאים שלה בתערוכת IFA, סוני מצליחה לבלבל. החברה, אחת הענקיות של עולם הטכנולוגיה הצרכנית, מנסה לרקוד על שתי חתונות: להודיע על קאמבק לקדמת הבמה הטכנולוגית לאחר מספר שנים של הפסדים בשוק ופגיעה חמורה בתדמית (בעקבות הפריצה לשירות פלייסטיישן) ובו בזמן להזכיר שאינה חברה שצריכה קאמבק, חברה שחולשת על כל תחום - ממוצרים טכנולוגיים, דרך מוזיקה ועד לקולנוע. ומרכז הלא-קאמבק הזה, מעמידה החברה מספר מוצרים ושירותים חדשים.

המוצר הראשון שזכה לתשומת לב במסיבת העיתונאים של סוני הוא מסך אישי. כבר יותר מעשור מוצרים כאלה קיימים בשוק, אך זה שסוני משיקה כעת תומך גם בתלת מימד, כשהוא מבוסס על מסכי OLED המובנים בתוך הקסדה. הוא יושק בנובמבר, בינתיים רק ביפן, ויעלה כ-2,800 ש"ח. לטענת סוני, המסך יוצר אשליה של צפייה במסך קולנוע שגודלו 750 אינץ'. נכון או לא נכון? צפו לרשמים הראשונים שלנו עליו ועל מוצרים אחרים.

קורא אלקטרוני - אבל לא בעברית

מוצרים נוספים שזכו לקבל דגש במסיבת העיתונאים של סוני הם שני מחשבי הלוח החדשים של סוני: Sony S ו-Sony P. שניהם הוכרזו לפני מספר חודשים ונועדו לתת לשוק טאבלטי אנדרואיד ייחודיים. ואכן, מעטים הם טאבלטים כמו Sony P - מחשב לוח בעיצוב צדפה עם שני מסכי מגע בגודל 5.5 אינץ' כל אחד. גם ה-S נראה ייחודי, עם עיצוב שמזיז את נקודת שיווי המשקל של המכשיר אל אחד הצדדים, כדי להקל על נשיאתו.

במסיבת העיתונאים הסבירה סוני מדוע המוצרים הללו מושלמים מבחינתה. הדבר מתבטא בארבע נקודות "ייחודיות": עיצוב, חווית משתמש, בידור רשת וקישוריות בין המוצרים השונים. חשוב מכך, היא חשפה את מחיריהם – Sony S יושק בסוף ספטמבר, ומחיר הגרסה הזולה שלו יהיה 479 אירו. ה-P יושק בנובמבר, ומחירו יחל ב-599 דולרים.

מוצר מעניין נוסף שהוכרז באירוע הוא קורא ספרים דיגיטליים חדש, רק 9 מילימטרים עוביו ו-168 גרם משקלו. הרידר החדש, בעל מסך מגע בגודל 6 אינץ', כולל חיבור Wifi, מילון מובנה ותמיכה הן באצבע והן בעט מגע. עד כה, נמנעו בסוני להשיק את קוראי הספרים בישראל, ולמכשירים לא פותחה תמיכה רשמית בעברית. גם הפעם המכשיר החדש לא צפוי לתמוך בשפת הקודש.

פלטפורמה אחת לכל שירותי הבידור

החברה אף השתמשה באירוע שלה כדי להציג מוצר חדש של שותפות סוני-אריקסון - Xperia Arc S. הגרסה החדשה של אקספריה תכלול מעבד כפול ליבה במהירות 1.4 גיגה-הרץ וחידושים דוגמת אפשרות לצלם תמונות פנורמיות תלת מימדיות. שאר הפונקציות נשארו די זהות.

כפי שסוני טרחה עצמה להזכיר, היא עוסקת לא רק בחומרה. וכך, מסרה החברה גם מספר הכרזות הנוגעות לשירותיה. החשובה שבהן היא שילוב כל שירותי הבידור של סוני לפלטפורמה אחת, עם זהות אחת – זהות שתוכל בעתיד לשמש אתכם גם לגישה לשירותי צד שלישי עמם חתמה סוני על הסכמים (לא ידוע אילו, עדיין). שמה של הפלטפורמה היא Sony Entertainment Network - ובבסיסה יעמדו שירותי Qriocity, שירותי גישה לספריית מוזיקה שזמינים בארה"ב וחלק מאירופה.

שירות נוסף שמגיע לאירופה הוא חנות הספרים של סוני, שהייתה עד כה זמינה רק בארצות הברית. כעת היא תושק גם באירופה, עם כ-100,000 כותרים בשלב ראשון. ניתן יהיה לגשת לחנות לא רק מהמחשב, כי אם גם מהרידר החדש של החברה. ואגב הרידר והחנות - כתוצאה משיתוף פעולה עם אנשי הארי פוטר, תושק גם גרסה מיוחדת של הרידר עם הספר הראשון בסדרה להורדה.

גילוי נאות: הכותב היה אורח חברת סמסונג ב-IFA

עוד בנושא:

- PS Vita של סוני עושה רושם ראשוני חיובי
- סוני מציגה: לפטופ לא להמונים

  • עוד באותו נושא:
  • ifa
  • סוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully