וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאגפד: מחשב לוח פשוט, שפשוט לא ראוי

2.9.2011 / 11:45

הטאבלט החדש של חברת מאג רחוק מהאייפד שנות אור ולא שווה אפילו את המחיר הזול שמבקשים עבורו. ביקורת

דמיינו מצב היפותטי: נגיד שקיבלתם במתנה מערכת סטריאו חדשה ומשוכללת. רגע לפני שהתחלתם להתעמק בכל הפיצ'רים שלה, עשיתם את הדבר הרלוונטי ביותר: הכנסתם דיסק ולחצתם על Play, כדי להתרשם מאיכות הסאונד. בשלב הזה גיליתם כי, אויה, הסאונד פשוט גרוע, לא פחות. מערכת הסטריאו, שמטרתה העיקרית היא להשמיע לכם מוזיקה, מוציאה סאונד שאף אדם עם אוזניים בריאות לא יגדיר כראוי. בשלב הזה, כאשר גיליתם שהמכשיר לא מתפקד במטרתו העיקרית ברמת שמישות אפשרית – האם תתעניינו בשאר הפיצ'רים? באקולייזר? בתכנות של הרדיו? בעיצוב? סביר להניח שלא, ופשוט תאבדו עניין (ותחפשו את פתק ההחלפה).

הדוגמה שהבאתי כאן ממחישה את מה שהרגשתי לאחר לא יותר מכמה דקות עבודה עם ה-MagPad, מחשב הלוח החדש מבית מאג. החברה הזאת ידועה כבר שנים ארץ בזכות מסכי המחשב שלה, שהיו פופולריים כאן מאוד בשנות ה-90 (וגם מעבר להן). השם הטוב של מאג מאפשר לה להשיק כאן מחשב לוח שייתכן שצרכנים יתעניינו בו, בזוכרם את המותג ובחפשם אחר "אייפד לעניים" – מחשב לוח שהוא קטן יותר מזה של אפל, מבוסס מערכת ההפעלה אנדרואיד ובעיקר – זול.

הכל מתחיל ונגמר בתצוגה

זה השלב שביקורת רגילה הייתה מתחילה להציג את הפיצ'רים של המכשיר ולסקור את תפקודם. אבל, כאמור, אלו הפכו למשניים ביותר כאשר התגלתה הבעיה המרכזית, העיקרית והאקוטית שלו: המסך. אין דרך אחרת להגיד את זה: למאגפד יש מסך בלתי אפשרי לשימוש, בראש ובראשונה בגלל התצוגה שלו. הסתכלות על מסך המאגפד וניסיון עבודה קצר איתו מביאים את המשתמש למסקנה מהירה מאוד: פשוט אין לי מה לעשות עם הדבר הזה. מסך ה-8.4 אינץ' (החברה מציאה גם דגמים בגודל 7 ו-10.1 אינץ') של המכשיר אינו ראוי למאכל אדם, או למבטו.

מלבד העובדה שהרזולוציה שלו לא קרובה לסטנדרטים של היום (רק 800x600), הוא גם לא מצליח לספק חדות מינימלית. המסך נראה זרוע בנקודות, ממש עכור, וגלישה באתרי אינטרנט וקריאתם היא אתגר של ממש. אני לא מגזים. התצוגה מפוקסלת, "מלוכלכת" ומאמצת את העיניים. קשה לקרוא את המילים, וכאשר מסתכלים בזווית אחיזה עם שיפוע קל (בדומה לצורה בה מחזיקים ספר) - לעתים חלקן נראות בצבע אפור, כאשר הרוב בשחור. רק כאשר מחזיקים את המכשיר כאשר הקצה העליון שלו מוטה יותר למטה (צורת אחיזה לא טבעית או הגיונית בשום צורה) – הטקסט נראה קצת יותר ברור (בכלל, זווית המכשיר היא פונקציה חשובה מאוד באיכות התמונה שמספק המכשיר). התצוגה של המאגפד נותנת לו הרגשה של מכשיר גרוע וזול, מסוג המוצרים עליהם נוצר הביטוי Low End (הרף התחתון של רמת המוצרים).

אנשים קונים טאבלט מסיבות שונות. יש כאלו שגולשים בו באינטרנט כמעט באותה צורה בה גולשים במחשב רגיל. יש כאלו שצריכים אותו בעיקר לקריאה (ספרים דיגיטליים, קורא RSS וכדומה). יש את אלו שיבחרו בו עבור משחקים. לכל אלה משותפת העובדה שתצוגת מסך ראויה היא לא רק אופציה, אלא Must. לא משהו שאפשר לוותר עליו או להתפשר עליו בצורה ניכרת. ממש כמו הסאונד במערכת הסטריאו מהדוגמה בפתיחה, מדובר בפיצ'ר מרכזי שסביבו נסוב כל המכשיר, ופגיעה בו היא Deal Breaker מבחינת צרכן הגיוני.

חומרה חלשה, תפקוד בינוני

לכן, לאחר שנוכחים שכשמדובר בתצוגה, במאגפד ממש אין עם מי לדבר – נראה קצת מיותר לדבר בהרחבה על המפרט שלו ולסקור את שאר תכונותיו, ממש כמו שלא ייכתבו הררי מילים על עיצובה של שמלה שהתגלה כי יש חור גדול במרכזה. שניהם הופכים ללא רלוונטיים בשלב הזה.

גם אם נכבד בהתייחסות את שאר חלקיו, המאגפד לא יצא נשכר. המראה הפלסטיקי (אך הנותן רושם קשיח, יש לציין), העובי (כ-80 מ"מ), המשקל (קצת יותר מחצי קילו) ותפקוד החומרה - ממש לא מרשימים. המאגפד נותן הרגשת עבודה איטית מדי. אפילו כאשר הופכים את המסך ממצב אנכי לאופקי (וההיפך), ההתהפכות בתצוגה לא זריזה מספיק. מסך המגע בדרך כלל "זורם", אבל לא תמיד מספיקה עבורו נגיעה עדינה. בנוסף, בשימוש בדפדפן המובנה המכשיר אינו מתכוונן אוטומטית על גודלו של דף האינטרנט, ומצריך את המשתמש לכווץ ידנית את התצוגה בעזרת המולטי-טאץ'.

מבחינת סאונד, הרמקול המובנה של המאגפד מתפקד פחות טוב מכזה של טרנזיסטור. הוא מספק צליל דק, רזה וצורמני לעתים. בשום אופן לא כזה שניתן ליהנות ממוזיקה הנשמעת דרכו. גם קבצי וידאו אינם אידיאלים למכשיר הזה הודות למסך (הנה שוב חזרנו אליו) שנוטה לשקף את מה שמולו, וכך לתפקד גם כנגן וידאו וגם כמראה בבת אחת. המכשיר מגיע עם גרסת אנדרואיד 2.3, שקישור לחנות האפליקציות של אנדרואיד אינו מותקן עליה. כדי להתקינו יש להשתמש בדף הוראות שמגיע עם המכשיר, וכולל לא פחות מ-12 שלבים.

לא בליגה של הגדולים

בהחלט יש מקום לבדוק לעומק מחשב לוח שעובד על אנדרואיד ולערוך השוואה מקיפה בינו לבין האייפד של אפל. לכל אחד מהם יש יתרונות וחסרונות עליהם צריך לדבר (למשל העובדה החיובית שכל טאבלט אנדרואיד פשוט מגיע עם חיבור מיקרו USB ומקום לכרטיס זיכרון, מה שממש לא באג'נדה של סטיב ג'ובס). אבל הבדיקה הזאת לא צריכה להיעשות מול מכשיר דוגמת המאגפד. הוא אינו יכול להיות בחזית התחרות הזאת, שכן לא רק שהוא שואף לבינוניות – הוא שואף אף למטה מכך, וכנראה שאינו רחוק ברמתו מטאבלטים סיניים שנמכרים בזול באתרים נוסח DealExtreme.

כן, יש הגיון בקו מוצרים שפונה למי שהאייפד גדול עליו (כלכלית, בעיקר, ואולי גם פיזית). שוק בנוי מלפחות שלוש רמות מוצרים – הנמוכה, הבינונית והגבוהה. אבל מכיוון שהמאגפד נמצא בנמוכה, וככל הנראה מרצונו – אי אפשר להסתכל עליו כשחקן אמיתי במגרש ולהשוות אותו למוצר עליון. חברה שמוציאה לשוק מוצר עם מסך כזה (ולא יכול להיות שמה שאני שמתי לב אליו לא ראו אלו שבחרו להשיקו) לא מנסה לתת פייט אמיתי בנישת שוק מסוימת, אלא מנסה לעשות קצת כסף מפלח הצרכנים שמוכנים להתפשר על איכות תמורת מחיר זול. רובם, להערכתי, יתחרטו על כך ויבינו שכמאמר הקלישאה "זול זה יקר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

פשרה לא משתלמת

הפשרה היא ברמה כזו שהופכת את המוצר לבלתי שמיש. לשלם 1,200 ¤ (מחיר דגם ה-8.4 אינץ' של המאגפד) עבור מחשב לוח זה דיל טוב (נמוך ביותר מחצי ממחירו של האייפד 2). לשלם את הסכום הזה עבור מוצר שלא מספק את השימוש הבסיסי ביותר בו – זה לזרוק 1,200 ¤ לפח הזבל – עניין יקר מאוד.

דבר אחרון לאנשי מאג ולחברת אמטל, המשווקת את מוצריה בארץ: נכון, כולם עושים היום טאבלטים בעקבות אפל. אף אחד לא יצא כאן מקורי, וזה בסדר גמור. אבל לקרוא למוצר המקביל שלכם בשם שנגמר ב-Pad, כאשר הוא כל-כך רחוק מרמתו של אותו מוצר בעל שם דומה שכולם מחקים – זה לירות לעצמכם ברגל. זה להגיד "אנחנו על אותו מגרש", כאשר אתם לא משחקים בכלל באותה השכונה. משום מה בחיפוש בגוגל על MagPad מגיעות רק תוצאות מאתרים ישראלים. באתר הרשמי של חברת מאג לא ניתן למצוא את המוצר. הנתונים האלו מחשידים ומעלים את ההשערה שאולי "מאגפד" הוא שם שהודבק בארץ עבור הקהל הישראלי שעדיין זוכר למאג חסד מסכים, ושבעולם הוא מופץ בשם אחר, ואולי אפילו לא תחת שם המותג של מאג (גם חיפוש גוגל על mag tablet לא הניב תוצאות מתאימות).

אם זה אכן כך – יש לזה סיבה טובה, שכן מדובר במוצר שיכול לקלקל מוניטין של חברה. ולא,הודעה לעיתונות המספרת על "תכונות מתקדמות" ו"מכשיר שאינו נופל באיכותו ממותגים מובילים" (אה-הא) לא מכסה את העובדות הפשוטות בהן יבחין כל אחד. לפחות כל אחד שיש לו עיניים.


מחירי המאגפד:

- דגם MagPad 7 אינץ'- 999 ¤
- דגם MagPad 8.4 אינץ'- 1,199 ¤
- דגם MagPad 10.1 אינץ'- 1,499 ¤

עיקרי המפרט:

- משקל: 540 גרם.
- רזולוצית מסך: 600*800
- מסך 8.4 אינץ' מולטי טאץ'
- מעבד 1 גיגה הרץ
- זיכרון ראם 512 מגה בייט.
- זיכרון פנימי 4 גיגה.
- כרטיס הרחבה חיצוני התומך בכרטיסים של עד 16 גיגה בייט
- רשת אלחוטית b/g/n
- גירסת אנדרואיד 2.3
- תומך בקבצי סאונד MP3/WMA/WAV/OGG/FLAC/APE/AAC ובקבצי וידאו 1080P AVI, 3GP, MP4, RM, RMVB, FLV, MKV, MOV, WMVJPEG, BMP, GIF(Static), PNG Photo. כולל תמיכה ב-10.1 Adobe Flash Player לצפייה בעמודי האינטרנט.
- כולל גישה ישירה לספריית E-Book, המאפשרת הצגה של ספרים, עיתונים ומגזינים לקריאה בפורמטים PDF/Epub/TXT/FB2/PDB/RTF וגם גישה ל- Android Market להורדת תכנים ומשחקים.

עוד בנושא:

- אפל תדחה את השקת אייפד 3
- גלקסי טאב 10.1 יורד מהמדפים באירופה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully