וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוני מנסה לחזור למשחק

IFA 2011: סוני מנסה לנער מעצמה את האבק ולהשיק מוצרים מעניינים וחדשניים. האם זה יחזיר לה את הרלוונטיות?

תערוכת האלקטרוניקה בברלין:

קשה לא להיות סקפטי כשבאים להתנסות במוצרים חדשים של חברת סוני, בייחוד מוצרים שלטענתה הם מהפכניים. סוני, שנחשבה במאה הקודמת לאחת החברות החדשניות והחשובות בתחום הטכנולוגיה, מאבדת את מעמדה (עם הסתייגות אחת - פלייסטיישן) לחברות כמו אפל. לפעמים אף נראה שבחברה לא באמת חושבים על צרכניה כשהם משיקים מוצרים. זוכרים את ה-Rolly - נגן המוזיקה המתגלגל שגרם להרמת גבות וסגירת ארנקים? אז הוא עוד מקרה טוב יחסית של מוצר מוזר ולא נחוץ בעליל, אך לפחות מעניין.

רוב רובם של המוצרים אותם סוני מביאה לשוק הם, ובכן, משעממים. במסיבת העיתונאים אותה ערכה החברה בתערוכת IFA בברלין אתמול, אמר מנכ"ל סוני סר האוורד סטרינגר שסוני עושה קאמבק. לאחר סיום הנאומים, הלכנו להתנסות במוצרים החדשים כדי לראות אם קאמבק היא המלה הנכונה כאן.

קסדה בראש טוב?

המוצר הראשון שהוכרז במסיבת העיתונאים הוא גם המוזר ביותר: קסדת צפייה אישית. כבר יותר מעשור שמוצרים כאלה קיימים בשוק במחירים גבוהים יותר או יותר, אך הקסדה של סוני מיוחדת - היא מסוגלת להציג גם תכני תלת מימד! אתם יודעים מה היא עוד? לא נוחה. כמה שניסיתי, לא הצלחתי לגרום לכך שהאוזניות המובנות תשבנה על האוזניים, ושחריצי אור לא יפריעו. מעבר לכך, זה לא שסתם אפשר להרכיב אותה על האף כמו משקפיים - רצועה אחורית מיוחדת מחזיקה את הקסדה על העורף. וזה לא מאוד נוח. ובמחיר של כ-2,800 שקלים (כשהיא תושק ביפן בנובמבר), לא ברור מי ירצה לקנות אותה.

נקודת אור אחת יש לכל הסיפור הזה - איכות התמונה. בסוני אומרים שהמשקפיים האלה יוצרים אשליה של צפייה במסך קולנוע בגודל 750 אינץ'. בקולנוע, איך לומר, לא מאוד הרגשתי, אך המסך אכן נראה גדול מאוד, עם צבעים חדים ותמונה תלת מימדית איכותית שלא מכאיבה לעיניים.

וזו נקודה מאוד חשובה. מוצרי עבר, חוץ מהיותם יקרים ולא נוחים, גם הציגו תמונה לא מרשימה. כאן הבעיה הזו נפתרה, ועכשיו צריך רק עיצוב נוח יותר ומחיר נוח יותר. כי משקפי צפייה אישית טובים הם לא רעיון רע - למעשה זה יכול להיות מוצר נפלא לאנשים שנוסעים כל יום בתחבורה ציבורית או פשוט רוצים לשחק בפלייסטיישן כשמישהו בסלון רואה טלוויזיה. עכשיו נשאר רק לראות האם תהיה זו סוני שתגיע למוצר הטוב הראשון בקטגוריה.

ההימור הגדול של סוני

שני מוצרים נוספים עליהם כדאי להרחיב הם הטאבלטים S ו-P - שני מחשבי הלוח הראשונים של סוני בדור הנוכחי של קטגוריית המוצר הזו. כשנה וחצי עברה מאז הושק האייפד, וסוני מאחרת לחגיגה. כמעט כל מתחרותיה כבר שם, וחלקם כבר בדור השני של המוצרים. אבל בסוני לקחו את הזמן שלהם, וגם לקחו כמה הימורים בתחום העיצוב. עכשיו נשאר לראות אם ההימורים הללו ישתלמו.

ההימור הגדול הוא ב-Sony Tablet P. נזכיר, לפני כשנתיים וחצי, הציגה סוני את ה-Vaio P - מחשב נייד זעיר, שאפשר היה להכניס בקלות לכיס. הם קראו לו Sony Vaio P. המחשב לא היה הצלחה כבירה, אך עורר התלהבות רבה. כעת מנסה סוני שוב, הפעם עם מחשב לוח. Tablet P הוא טאבלט מתקפל, עם שני מסכים בגודל 5.5 אינץ' כל אחד. כשהוא מקופל, נראה ה-P כמו נרתיק למשקפיים, שגם אותו ניתן להכניס בכלות לכיס.

החסרון, על פניו, הוא בחריץ שנוצר בין שני המסכים כשהטאבלט פרוס. למעשה, המרווח בין המסכים קטן מספיק כדי להתרגל לאי-הנוחות, ובסוני נותנים לכם להחליט האם תרצו ששני המסכים ישמשו כשני מסכים נפרדים, או כשני חלקים של אותו המסך. הופתענו מאוד לטובה מנוחות השימוש ב-P, הן כשניסינו לקרוא עליו טקסט, והן כשהפעלנו את אחד המשחקים שהיו על המכשיר. אגב משחקים, P ו-S הם מחשבי לוח שתומכים בהרצת משחקי פלייסטיישן 1 ותיקים (כמו טלפון ה-Xperia Play) והפרדת המסכים תורמת למשחקים כמו קראש באנדיקוט, בהם המסך התחתון הוא מסך שליטה והאקשן מתרחש על העליון.

אז זה יעבוד? לא בטוח

ה-S, שנראה יותר כמו טאבלט סטנדרטי (אבל לא הרבה יותר) הוא מחשב לוח עם מסך בגודל 9.4 אינץ', שהדגש בו על העיצוב והארגונומיות. מרכז הכובד של המכשיר הוזז כך שכשתחזיקו אותו אופקית, מרכז הכובד יהיה בחלקו העליון של הטאבלט. המטרה היא להפוך את החזקתו לנוחה יותר. וזה באמת עובד. הידיים מתעייפות הרבה פחות מאשר כשמחזיקים אייפד, והטאבלט באמת מרגיש יותר נוח בידיים. הוא גם קל יותר מאייפד 2, אך עבה יותר.

לשני הטאבלטים יש מסכים מעולים - אנחנו מדברים על סוני, אחרי הכל. ושניהם עובדים על גרסה 3 של מערכת ההפעלה אנדרואיד, עם כמה ממשקים ייחודיים של סוני שמטרתם לחבר את הטאבלטים לשירותי הרשת של החברה ולתקשר עם מוצרים אחרים דוגמת מסכי טלוויזיה. הבעיה היא המחיר. ה-Vaio S יעלה 499 דולר בגרסתו הזולה - ממש כמו האייפד. הניסיון מראה שצרכנים לא מוכנים לשלם על טאבלטים שאינם אייפד את המחיר שהם מוכנים לשלם על המוצר של אפל. ה-Vaio P יעלה אף יותר, 599 דולרים, אך כאן יש הבדל עיצוב משמעותי מאוד בינו לבין האייפד.

האם זה יצליח לסוני? האם היא תצליח להפוך לשחקנית משמעותית בשוק הטאבלטים עם שני המוצרים האלה? אנחנו מהמרים שלא. האחד יקר מדי, השני מוזר מדי. אך לפחות אנו רואים כאן את ניצני החדשנות היעילה - סוג החדשנות שהביא את סוני למקום של כבוד בתעשיית הטכנולוגיה, ולא של החדשנות הלא-יעילה שהציגה החברה פעם אחר פעם בשנים האחרונות.


עוד בנושא:

- IFA 2011: הלא-קאמבק של סוני
- IFA 2011: מחשבות ראשונות : Samsung Note
- IFA 2011: לפני כולם: הטאבלט החדש של טושיבה

  • עוד באותו נושא:
  • סוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully