וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטפליקס מתמתגת מחדש ומפרידה שירותים

19.9.2011 / 12:41

לאחר העלאת מחירים שגררה זעם צרכני, ממתגת מחדש נטפליקס את שירות השכרת ה-DVD שלה ומשקיעה מירב משאביה בצפייה ברשת

שירות השכרת הסרטים האמריקאי נטפליקס מתחדש. החברה ממתגת מחדש ומפרידה בין השירות הוותיק שלה, של שליחת עותקי DVD בדואר ללקוחות, לבין שירות הזרמת המדיה, המאפשרת בצפייה בסרטים דרך האינטרנט. צעד זה מגיע לאחר ביקורת מצד הצרכנים על כך שמחירו של שילוב שני השירותים עלה בכ-60%. ביולי הודיע החברה לראשונה על הפרדה בין השירותים והעלתה את מחיר המנוי החודשי למי שצרך את שניהם. התגובה הצרכנית הייתה זועמת, ומאות אלפי מנויים אף ביטלו את המנוי המשותף לשני השירותים.

"ברור מהפידבק שקיבלנו בחודשיים האחרונים שלקוחות רבים הרגישו חוסר כבוד מהצורה בה הודענו על הפרדת שירות ה-DVD והסטרימינג ועל שינוי המחיר. פישלתי, ואני חייב לכם הסבר", כתב מנכ"ל נטפליקס ריד הייסטינגס, והבטיח שצוותי שני השירותים הנפרדים יעבדו קשה כדי לזכות מחדש באמון הלקוחות. עם זאת, מחיר השירותים לא ירד בחזרה.

ההפרדה מוסברת בכך שהשירותים הולכים ומשתנים ושניתן לספק שירות טוב יותר אם מפרידים ביניהם. לאחר הפרדה יצטרכו הצרכנים המנויים לשני השירותים להיכנס אליהם בנפרד, כאשר שירות שליחת הסרטים בדואר עובר מיתוג מחדש וזוכה לשם Qwikster. שירות הסטרימינג ימשיך להיקרא נטפליקס. משתמשי שירות השכרת הסרטים ימשיכו לקבל אותם בדואר, כאשר לעותקי ה-DVD והבלו-ריי יצטרפו גם משחקי קונסולה (פלייסטיישן, ווי ואקס בוקס) אותם ניתן יהיה לשכור.
כדי לגשת לשני השירותים יידרשו הלקוחות להיכנס לשני אתרים נפרדים, נטולי חיבור ביניהם. כך, למשל, ביקורת שתיכתב על ידי לקוח על סרט באתר אחד – לא תופיע בשני.

הצעד הזה מבטא את רצונה של נטפליקס להמתקד בשירות הסטרימינג – שההערכה הרווחת היא כי הוא מנוף צמיחה עתידי, בעוד שעותקים פיזיים הולכים ומתמעטים. מנכ"ל החברה הייסטינגס הצהיר כי על החברה להתקדם לכיוון העתיד במהירות רבה, כדי לא להגיע למצבן של חברות מדיה שפעלו לאט מדי והגיעו לפשיטת רגל.


עוד בנושא:

- פייסבוק בסרטים

  • עוד באותו נושא:
  • נטפליקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully