וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמונות של צה"ל הן התמונות של כולנו

22.9.2011 / 17:23

דובר צה"ל שחרר מזכויות יוצרים את התמונות המתפרסמות בעמוד הפליקר שלו, ומאפשר לכל אחד להשתמש בהן

בעקבות יוזמה של הארגונים ויקימדיה ישראל ו-ויקימדיה גרמניה, הודיע מדור ניו מדיה בדובר צה"ל כי מאות תמונות של צה"ל, המופיעות בחשבון הפליקר של הצבא, ישוחררו ממגבלות זכויות יוצרים. המשמעות היא שגולשים יוכלו לעשות בהן שימוש חופשי – להעלות אותן לאתרים שלהם, לבלוגים, לפרסמן ברשתות החברתיות וכדומה. הפעולה, כך מקווים בצה"ל, תסייע לפעולות ההסברה של ישראל.

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה כבר כשנה וחצי בתיקון לחוק זכויות היוצרים, שיאפשר שימוש מסוג זה בתמונות השייכות למדינה. לפני כחצי שנה – לרגל יום העצמאות, הודיע משרד ההסברה והתפוצות כי הממשלה החליטה לשחרר את כל התמונות בארכיון הצילומים הלאומי ולהעמידן לשימוש חופשי. למרות ההצהרות, עד כה, לא מומשה ההחלטה. לכן, צה"ל הוא הגוף הממשלתי הראשון בארץ שמשחרר תמונות מזכויות היוצרים.

לדברי ויקיפדיה ישראל, בתוך שלושה ימים העלו עשרות מתנדבים מהארץ ומהעולם את מאות התמונות מחשבון הפליקר לוויקיפדיה, ושיבצו אותן בערכים מתאימים. בין השאר שובצה תמונתו של הרמטכ"ל בני גנץ בערך על שמו, ובערך "המאבק נגד גדר ההפרדה בבלעין" שולבו תמונות המציגות מפגינים ערבים התוקפים חיילי צה"ל (לפני כן היו בערך רק תמונות שצולמו מהצד הפלסטיני). כעת מקווים בצה"ל ששחרור התמונות יסייע לצבא להציג תמונה יותר מאוזנת ולהתמודד עם ניסיונות הסברה נגדיים של מדינות אויב.


עוד בנושא:

- אושר חוק ויקיפדיה
- שימוש חופשי בתמונות? לא אצלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully