וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם פייסבוק עוקבת אחר משתמשים מנותקים?

26.9.2011 / 15:26

האקר טוען כי גם משתמשים שמבצעים פעולת ניתוק מפייסבוק ממשיכים להיעקב על ידי קבצי הזיהוי שלה

האם פייסבוק יכולה לזהות את האתרים אליהם גולשים משמשיה גם כאשר הם אינם מחוברים לאתר? כך טוען היזם וההאקר ניק קוברילוביץ'. בפוסט שפרסם בבלוגו כותב קוברילוביץ' שהוא ערך בדיקות וגילה שלאחר שמשתמש מבצע פעולת התנתקות מפייסבוק, ה'קוקיז' (קבצי הניטור ושמירת הנתונים) שמפעילה הרשת החברתית ממשיכות לעבוד ובכל פעם שהמשתמש מבקר באתר הכולל כפתורי לייק ושאר כפתורי פייסבוק מוטמעים – הן מנטרות את פעילותו ושולחות את המידע לפייסבוק, הכולל את מספר הזיהוי שלו ברשת. "זו לא כוונת המשתמש כאשר הוא עושה Log Out. פייסבוק רק משנה את מצב הקוקי במקום להסיר אותה לחלוטין. הם בהחלט אוגרים את המידע. אנחנו יכולים רק לנחש מה הם עושים איתו", אמר קוברילוביץ'.

ארתור בג'ר, מהנדס בפייסבוק, הגיב לפוסט של קוברילוביץ' (לאחר שהכותב ניסה תחילה לשלוח את הטענות ישירות לפייסבוק ולא קיבל תגובה מהחברה). הוא טען כי פייסבוק משתמשת במידע הזה רק כדי למנוע ספאם, הונאות פישינג ועוד סיכוני בטיחות. "כאשר אתם מחוברים או מנותקים אנחנו לא משתמשים בקוקיז כדי לאתר אתכם דרך תוספים חברתיים, להתאים פרסומות או למכור את המידע שלכם לצד שלישי", כתב.

קוברילוביץ' טוען שלאקט הזה יש השלכות חמורות. "אם אתה משתמש בפייסבוק במקום ציבורי ואז מתנתק מחשבונך, אתה עדיין משאיר מאחור טביעות אצבעות. אלו יישארו שם עד שמישהו ימחק את כל הקוקיז מהדפדפן. זיהוי שמו של המשתמש עם מספר החשבון שלו היא פעולה קלה", כתב בבלוגו.

הגילוי הזה מגיע במקביל להשקת האפליקציות החברתיות של פייסבוק – הדור הבא של האפליקציות שיאפשר להן לעדכן את Feed המשתמש בכל תוכן שצרך דרכן, גם אם לא לחץ על כפתור לייק או עשה פעולה כלשהי ממנה משתמע כי הוא מעוניין לחלוק את הפעולה. זאת לאחר שורה של תקלות פרטיות שנחשפו בפייסבוק במהלך השנים, ביניהן רשת הפרסום "ביקון" שחשפה פרטי קניות ללא אישור.

משתמשים שמעוניינים לא לאפשר לפייסבוק לנטר את פעילותם ברשת, צריכים לא רק לעשות פעולת ניתוק מהשירות, אלא גם למחוק את ה'קוקיז' שלהם מהדפדפן.


עוד בנושא:

- הטיימליין של פייסבוק: למי זה טוב?
- אז מה חדש בפייסבוק?
- חדש בפייסבוק: לוח זמנים ואפליקציות חברתיות

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully