וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלישה במהירות שיא: עולם המחשבים העתידי - אוטופיה אמיתית

יש אפשרות להשתמש במחשב ולא לדפוק את הראש בקיר? מסתבר שכן, רק חכו כמה שנים עד שהפנטזיות יתממשו

בגן העדן, לכל הגאדג'טים יש חיבור סטנדרטי, והמחשבים לעולם לא נתקעים. אך מה שנראה לנו כמו תסריט דמיוני, משהו שהורים טכנופילים מספרים עליו לילדיהם כחלום אוטופי לפני השינה, עשוי להפוך מהר מאוד למציאות. כי בסופו של יום, עולם הטכנולוגיה הולך קדימה, ומונע על ידי דרישות של אנשים. הדור שחווה את התסכולים של היום הוא זה שיתכנן את המחשבים של המחר. והוא זוכר את הדברים המעצבנים.

מחשב אישי? ובכן, בהווה זה לא דבר ממש טוב

מערכת וואלה! בפרויקט מיוחד: הדברים שתמצאו בגן עדן

מערכת וואלה! בפרויקט מיוחד: הדברים שתמצאו בגיהנום

הלאה כבלים

רוב הכבלים שבהם אנחנו משתמשים היום ייראו לדור העתיד כאמצעי ארכאי. כבר היום אנחנו חווים את תחילת המהפכה האלחוטית, שהחלה בתקשורת והולכת להמשיך גם בשאר התחומים.

ההטענה אלחוטית מתחילה להיכנס לחיינו כבר היום, בזכות חברות כמו Powermat הישראלית. בשנים הקרובות נוכל להטעין בצורה אלחוטית מכשירים רבים יותר, בקלות רבה יותר. ושארית המכשירים שעוד מתקשרים אחד עם השני באמצעות כבל יעברו לקישוריות אלחוטית.

במקביל, פיתוחים בתחום הסוללות יהפכו את עצם עניין ההטענה התכופה לסיוט רחוק. גאדג'טים יוכלו להחזיק ימים, שבועות או חודשים בלי הצורך בהטענה.

למי אכפת ממעבדים?

מה מפרט המחשב שלכם? בעוד כמה שנים, התשובה המתבקשת תהיה "מפרט? מה זה מפרט?" כיום, כשכוח עיבוד זול יותר מפס רחב, עדיין משתלם לנו יותר שיהיה מעבד חזק בכל מכשיר, ושהוא יהיה זה שיבצע את כל הפעולות. אך לא רחוק היום בו מאזן הזה ישתנה, ואז גם נפסיק לקנות מחשבים ונתחיל לקנות מסכים.

כי באמת, כל מה שאנחנו צריכים זה מסך, חיבור רשת בכל מקום ואמצעי קלט כמו מקלדת או מסך מגע. תנו למעבדים שיושבים בחוות שרתים מרוחקת לטפל בעיבוד, כל מה שאתם צריכים זה לקבל את התוצאה מהר. וזה בדיוק מה שיקרה.

הכל זמין לכולם

אם תסתכלו על מה שקורה היום בתחום ההפצה הדיגיטלית, תראו שהכפר הגלובלי שהינו רשת האינטרנט מחולק לשכונות קטנטנות בכל מה שקשור לתוכן. הגבלות אזוריות מונעות מאיתנו, הישראלים, גישה לחנויות המולטימדיה הגדולות בעולם - iTunes ואמזון, בהן רק חלק קטן מהתוכן פתוח למדינות שאינן ארה"ב. גם אתרים כמו נטפליקס והולו לא מצליחים להתרחב אל מחוץ לשוק האמריקאי בקלות, ואילו ל-Spotify האירופאית נדרשו שנים רבות כדי להגיע לארה"ב.

בעשור הקרוב זה ישתנה. נכון, יהיו אנשים שיאבדו את עבודתם, וחברות שתפשוטנה רגל כשהסכמי התוכן יהפכו לגלובליים ויהפכו את המפיצים המקומיים למיותרים, אבל כלקוחות אנחנו נרוויח. והרשת, היא תהפוך לבאמת כלל-עולמית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

פרסומות

גם בגן העדן הטכנולוגי יש פרסומות, אחרת איך חברות ענק תוכלנה לשכנע אתכם לקנות מרק שלהן ולא של המתחרות. אבל הפרסומות האלה מותאמות אליכם הרבה יותר טוב.

יש שיטענו כי זה שהמפרסמים יידעו עליכם הכל מתאים יותר לגהינום, אך מבחינת החוויה זה יהיה גן עדן. גברים לא יראו פרסומות לתחבושות היגייניות (אלא אם ירצו), ונשים לא תראנה פרסומות לנעלי גברים. פרסומות שמעצבנות אתכם לא תופענה יותר מפעם אחת, ומבצעים שרלוונטיים ימלאו את מקומם.

אז כן, בגן עדן אמיתי אולי לא צריך פרסומות, אבל גם אם יהיה פרגמטיים ונקבל את קיומן כדבר מוגמר, אין זה אומר שלא צריך לשאוף לשיפורן.

  • עוד באותו נושא:
  • גן עדן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully