וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה האסקייפ? הדברים שהמחשב האישי עושה כדי לגמור אותנו

7.10.2011 / 12:00

משהו התקלקל, המסך לא נדלק והרצון היחיד הוא למצוא את החלון הכי קרוב כדי שיהיה אפשר לקפוץ ממנו. מחשבים הם סיוט אמיתי

הגהינום הוא מחשב שלא עובד. קחו את המנורה בסלון, קחו את מגהץ, רק תשאירו לנו מזגן ומחשב. בזמן שהראשון יקרר אותנו, השני יתן לנו לגשת לעולם הרחב. אבל המחשב, כפי שמסתבר בעשורים מאז שהגיע לחיינו, הוא מכונה הכי לא אמינה בעולם. אז הנה הם, תסריטי הגהינום.

אבל יש גם דברים טובים בעולם המחשבים. קבלו אותם

מערכת וואלה! בפרויקט מיוחד: הדברים שתמצאו בגן עדן

מערכת וואלה! בפרויקט מיוחד: הדברים שתמצאו בגיהנום

ביפ, ביפ?

משהו התקלקל, זה בטוח. המחשב לא עובד, המסך לא נדלק, ורק כשאתם לוחצים על הכפתור ההדלקה אתם שומעים רצף של צלילים מעצבנים. מה הם אומרים? אין לכם שמץ של מושג, ספר ההדרכה של לוח האם בו היו רשומים הפירושים לצלילים המעצבנים אבד כבר מזמן.

תקשיבו, יצרני לוחות אם מעצבנים, אנחנו ב-2011, ואין לנו שום כוונה ללמוד את צלילי ההתראה המציקים שלכם. או שתשלבו מסך קטן על לוח האם שיסביר מה לא בסדר, או שתגרמו לרמקול שלכם לדבר בשפה בינלאומית ולא בשפה של R2-D2 ממלחמת הכוכבים.

"זה תקוע"

מה זאת אומרת, המחשב תקוע? למה אנחנו מקבלים את זה כדבר בלתי נמנע שמחשב ייתקע לפעמים, תוך איבוד כל החומרים עליהם עבדנו? נכון, זה מסובך ליצור מערכת שלא נתקעת, אבל לפעמים נראה שהיציבות לא נמצאת בראש פירמידת הבעיות מבחינת יצרני המחשבים והתוכנות. וכן, היא צריכה להיות שם.

כפי שאנחנו לא מצפים מהמכונית להיתקע באמצע הכביש, ואם זה קורה אז מדובר במקרה נדיר (אם לא, באסה לכם), אין שום סיבה שנצפה מהמחשבים שלנו להיתקע. אבל הם נתקעים, וזה עוד מעגל גהינום לצרור.

האינטרנט התנתק

תגידו, כמה פעמים בשנה האחרונה הייתה בבית שלכם הפסקת חשמל? לא הרבה, אנחנו מניחים. וכמה פעמים התנתק האינטרנט? הרבה יותר, כנראה. כי גם ב-2011, מסרבים כל המעורבים בעניין להכיר בקריטיות של התשתית הזו, ולהשקיע בהפיכתה לאמינה ועמידה יותר.

אך חיים ללא אינטרנט, במיוחד עבור אנשים שפרנסתם וקשר עם קרוביהם תלויים ברשת האינטרנט, הם לא פחות בעייתיים מתקלה בקו טלפון או בתשתית קריטית אחרת. ויום אחד, ספקיות האינטרנט גם תתנהגנה בהתאם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מצטערים, לא זמין בישראל

האינטרנט הוא כלל-עולמי, אז למה לכל הרוחות יש בו עדיין כל כך הרבה חומות? למה אנחנו לא מצליחים לראות סרטים בהולו, לעשות מנוי לנטפליקס ולהזמין טאבלטים מאמזון? ולמה ההיצע הישראלי דל כל כך?

התשובה, כמובן, היא הסכמים שקדמו לאינטרנט, והאנשים אותם ההסכמים האלה מפרנסים. חברות הפצה ברחבי העולם פשוט תיעלמנה אם המגבלות האלה תוסרנה, אז הן נלחמות - נלחמות כדי שאנחנו נאלץ לרכוש הכל דרכן, ולא דרך הרשת. והגהינום שלנו, הוא גן העדן שלהן.

  • עוד באותו נושא:
  • גיהנום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully